Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Vafler uten gluten og egg

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-14, 19:13   #1
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Vafler uten gluten og egg

Har du en god oppskrift? Jeg syntes jeg fikk det til før, men de siste gangene har det bare blitt hule, frynsete blonder som henger fast i jernet. Hvilket mel bruker du?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 19:15   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Jeg bruker havremel, schar b-mix og 1 ss potetmel.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 19:17   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Takk, Erica. Kjøper du ferdig glutenfritt havremel, eller maler du glutenfrie havregryn selv?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 19:51   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Vanlig havremel kan inneholde opp mot 5%hvete så du må enten kjøpe et merket glutenfri eller male selv.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 20:00   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Maler selv.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 20:10   #6
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Vi lager ofte glutenfrie vafler (har i egg siden mine tåler dette). Bruker glutenfri havremel (Provena) og Sempers finmix ca. 50/50 blanding. Har også i bakepulver og litt flytende smør.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 20:21   #7
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Takk for tips!
Glutenfrie vafler med egg, og glutenholdige uten egg har jeg laget uten problemer. Det er kombinasjonen som er vanskelig. (Og ikke bare i vafler, forsåvidt.) Vi har akkurat introdusert glutenfri havre i kostholdet, og til nå har jeg malt gryn selv. Men det hadde vært kjekt med ferdigmalt. Hvor kjøper dere Provena?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 20:23   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

åh...uten egg så jeg nå

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 20:25   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Takk for tips!
Glutenfrie vafler med egg, og glutenholdige uten egg har jeg laget uten problemer. Det er kombinasjonen som er vanskelig. (Og ikke bare i vafler, forsåvidt.) Vi har akkurat introdusert glutenfri havre i kostholdet, og til nå har jeg malt gryn selv. Men det hadde vært kjekt med ferdigmalt. Hvor kjøper dere Provena?

https://www.allergimat.no/butikk/s/p...arch&p=3281456

Eller på mega

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 21:01   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Jeg sniker meg inn her og spør om vaffeloppskrift uten gluten (hvetestivelse) og melk....
Jeg får kompisen til gutta og hans mams på besøk i morgen og kunne tenkt meg å stekt vafler.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 21:08   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Jeg lager disse, med hvetemel, men har fått tilbakemelding fra cøliakere at det går fint å bare bytte ut melet med sånn fint glutenfritt mel fra Toro.
Jeg serverer dem ofte i familieselskaper og alle elsker dem.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 21:43   #12
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Takk for tips!
Glutenfrie vafler med egg, og glutenholdige uten egg har jeg laget uten problemer. Det er kombinasjonen som er vanskelig. (Og ikke bare i vafler, forsåvidt.) Vi har akkurat introdusert glutenfri havre i kostholdet, og til nå har jeg malt gryn selv. Men det hadde vært kjekt med ferdigmalt. Hvor kjøper dere Provena?

De har Provena på helsekostbutikken her i nærheten, men vi bruker mest å hamstre i Sverige.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 21:51   #13
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vafler uten gluten og egg

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

De har Provena på helsekostbutikken her i nærheten, men vi bruker mest å hamstre i Sverige.

Ah! På vanlig matbutikk? Glimrende!

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no