Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo julekaker

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-12, 12:32   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Lavkarbo julekaker

Noen som har oppskrifter aa dele?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 16:43   #2
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Lavkarbo julekaker

Hei. Anbefaler lavkarbo.no søk på oppskrifter der. Lykke til.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 14:35   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lavkarbo julekaker

Takk for svar, men er det ingen av dere som har noen egenprövde oppskrifter paa lavkarbo smaakaker aa dele? Trenger ikke aa vaere julekaker, egentlig, men jeg vil gjerne lage noe godt til mannen som er paa lavkarbodiett som han kan spise mens vi andre spiser vanlige julekaker. Eller aller helst noen som er saa gode at vi kan spise dem alle sammen, uansett diett.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 14:45   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo julekaker

Jeg fikk for et par år siden en oppskrift på kransekakemasse med sukrin i stedet for sukker. (Jeg har den ikke her, men det finner du kanskje?) Den brukte jeg til å lage Sarah Bernhard-kaker etter krem.no-oppskriften, med fyll av kremfløte og 70%-sjokolade, og dragert med smeltet sjokolade av samme sort. De ble veldig gode.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 14:47   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo julekaker

Jeg aner ikke, men jeg antar at lavkarbokaker bør lages f.eks. av mandler, nøtter, egg, sukrin e.l. og kokosmel?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 14:48   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo julekaker

Cocosa kan brukes i konfekt. Gir god smak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 14:53   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo julekaker

Lavkarbo Sarah Bernhardt er jo lett.

Mjuk pepparkaka er god.

Ellers lagde jeg mye bounty, troika, peppermynteknapper (fra boka Fristende Lavkarbo) og skum med sjokoladetrekk i fjor.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 14:55   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo julekaker

Nøttetopper

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 15:09   #9
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo julekaker

Fotballfruas lavkarbo bounty. De er veldig gode! Bare å Google. Får ikke limt inn link nå, dessverre.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 15:23   #10
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Lavkarbo julekaker

Jeg er på jakt etter gode julekaker selv. Kan komme tilbake med rapport når jeg har laget ting.
Jeg er veldig glad i sjokolademousse her er favorittoppskriften min:


150 g - Cavalier sjokolade 72 %
2 stk 68 g - Egg (20 stk L Egg), Prior
3 dl - Fløte
150 g - Philadelphia Freia 200 g, KRAFT
Vis kun markerte matvarer

Fremgangsmåte
Smelt sjokoladen på svak varme, bland inn eggplommene -obs sjokoladen må ikke være for varm.
Visp eggehviter til skum.
Visp fløte til krem tilsett sjokoladeosten
Tilsett smeltet sjokolade og eggeplomme i krem med ost. Bland inn eggehvitene til slutt.
La stå kjølig i noen timer. Den er best dagen etterpå, men det er ikke alltid den finnes så lenge.
ca 6 porsjoner. Lag uten Philaelfia med sjokolade dersom det er for mye med 11 gr karber for din mann. Tilsett søtning dersom dette ikke er søtt nok. Dette blir dessert på julaften for oss. Kalorier 401 kCal Protein 7.25 g (16 % ADI) Karbohydrat 11.4 g (9 % ADI) Fett 34.4 g Natrium 82.1 mg (5 % ADI)

Jeg har laget denne sjokoladekaken -
den som heter sjokoladeruter http://www.bt.no/sprek/Sott-uten-suk...--2794081.html og den er brukbar. Blir veldig god med tykt lag med sjokolademousse på toppen - Den blir enda bedre med litt raspet 70€ sjokolade oppå der igjen. Ja den skal vi også ha i julen.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no