Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-15, 11:58   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Trolig er det noe jeg ikke helt forstår her. Det jeg lurer på. Er det ok å dele bilder av andre mennesker på FB fordi du finner bildet morsomt? Feks at man har funnet en såkalt dobbeltgjenger til vedkommende som ikke er en reell person, men en spesiell filmkarakter? Mange skjønner nok hva slags bilde jeg snakker om allerede. Jeg synes det er merkelig å kunne gjøre narr av folk på denne måten, men er det ok så lenge det ikke er vondt ment? Opplys meg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 12:03   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for morro skyld

Dette skjønte jeg ikke helt. Er det sånt som vår egen sammenlikning av rockeulven og Knausgård du tenker på?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 12:04   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for morro skyld

Jeg vet ikke helt hva du mener, men jeg synes jo man skal være veldig forsiktig med å dele bilder av andre, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 12:11   #4
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Det bildet jeg snakker om nå er en sammenligning mellom en deltaker i årets Farmen og en filmkarakter. Jeg ser forøvrig selv også likheten og tok meg i å humre litt, men er det ok å dele slike sammenligninger på nett? Kanskje er det det altså, jeg finner det bare litt underlig, men jeg Lærer stadig nye ting så kanskje gjør jeg det nå også. Kanskje humrer hun av bildet selv også , det vet jeg ingenting om.

Men jeg lurer da på om det er ok med slike bilder så lenge vedkommende som poster det finner det hysterisk morsomt? Er det litt mer ok når det er en person fra TV enn om det er en venn?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 12:18   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Men jeg lurer da på om det er ok med slike bilder så lenge vedkommende som poster det finner det hysterisk morsomt? Er det litt mer ok når det er en person fra TV enn om det er en venn?

Ja, jeg tenker at folk som stiller opp i tv-programmer nok må forvente å tåle mer enn vanlige folk når det gjelder å bli postet om på nettet. Jeg vil vel tro at de i mange tilfeller også ønsker å bli snakket om. Men det finnes så klart grenser. Jeg vet ikke hva du refererer til, så kan ikke uttale meg om det.

Men jeg syns nok det har blitt litt for greit å drite ut vanlige folk på nettet. Som når folk tar snikbilder av folk i snodige klær og poster på nettet. Eller stygge pranks som de tar video av. Det er endel ting folk poster som jeg syns er uthenging av mennesker som ikke selv har bedt om det og som i mine øyne er mobbing.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 12:28   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ja, jeg tenker at folk som stiller opp i tv-programmer nok må forvente å tåle mer enn vanlige folk når det gjelder å bli postet om på nettet. Jeg vil vel tro at de i mange tilfeller også ønsker å bli snakket om. Men det finnes så klart grenser. Jeg vet ikke hva du refererer til, så kan ikke uttale meg om det.

Men jeg syns nok det har blitt litt for greit å drite ut vanlige folk på nettet. Som når folk tar snikbilder av folk i snodige klær og poster på nettet. Eller stygge pranks som de tar video av. Det er endel ting folk poster som jeg syns er uthenging av mennesker som ikke selv har bedt om det og som i mine øyne er mobbing.

Enig i dette. Nå skjønner jeg hvilket bilde det siktes til i hovedinnlegget, og jeg må si jeg synes det er nokså harmløst. Det var noen påfallende og komiske sammenfall der i hår, briller og skjorte.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 14:47   #7
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Jeg skjønner ikke hva som skal være galt med det? Er det ikke bare humoristisk ment? Mulig jeg tenker på feil sammenligning.

Jeg reagerer mye mer på bilder som blir lagt ut som er diekte slemme. Som hun som er overstadig beruset og ikke kommer seg opp av vannet. Vanlige mennesker som blir hengt ut til latter for sin oppførsel er for meg mye verre en en sammenligning med en filmkarakter.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 18:11   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Jeg aner ikke hva slags bilde det er snakk om, men hadde ikke reagert på at offisielle bilder tatt i forbindelse med en TV-serie blei brukt på den måten. Jeg har derimot sagt fra da en venn av en venn, som jeg en stund fulgte bloggen til, hadde tatt et bilde av ei tilfeldig dame som hadde sovna på toget og så la det ut. Ikke tok vedkommende sjølkritikk heller. (Jeg angrer på at jeg var så ryddig og viste til lovparagraf og sånt - burde bare tatt en hvit løgn og sagt: "Du, det der er bestemora mi. Hun vil at du skal slette bildet." Kjenner jeg fortsatt blir litt sur av å tenke på det - særlig fordi jeg hadde forventa bedre av bloggeren.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 18:26   #9
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Om jeg tenker på en dame på Farmen og en viss dame på tv som ligner fælt, så er det vel bare humoristisk ment? Jeg så det selv lenge før jeg så sammenligningen i media og på nett.
Forutsetter at det ikke er snakk om hets så klart, da er det ikke morsomt lengre.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 19:26   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Sammenligningen er mellom Marit fra Farmen og Garth fra Waynes World (mener jeg det var). Sammenligningen er nok ment nokså harmløst altså, men selv hadde jeg aldri fått meg til å poste slike bilder på tross av slående likhet. Men så ble jeg brått usikker om det er ok i slike tilfeller om det ikke er direkte vondt ment. Ren nysgjerrig rett og slett hvordan dette oppfattes blant folket.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 19:42   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Å da er det ikke den jeg har "tenkt". Men uansett ikke ille dersom det ikke er vondt ment, mener jeg.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-15, 19:42   #12
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å dele bilder av fremmede personer på FB for moro skyld

Syns faktisk ikke det lignet så veldig jeg da

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no