Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-16, 10:14   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.500
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Ja, det lurer jeg på i dag. Jeg har en superhøy vegg med liggende panel som viser seg å være et mareritt å male. Jeg har funnet smarte produkter for liggende panel ute, men ikke inne. Kan jeg bruke de, eller blir det ikke noe fint?

Rulle som kan vinkles til siden:
http://jordanvethvordan.no/produkter...t-14-cm~p14659

Pensel:
http://jordanvethvordan.no/produkter...iggende~p14312

Eller har noen andre smarte tips? Det er snakk om en fire meter høy vegg. Stige går ikke pga trapp som er i veien.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 13:28   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Normalt ville jeg sagt nei; utepensler og -ruller er ikke laget for å male vakkert. De er laget for å dekke godt.

Men: Hvis veggen er superhøy, og man bare ser veggen nedenfra, så spiller det jo ikke så stor rolle om den er pent malt eller ikke, for det vil ikke vises på mange meters avstand, tenker jeg, og derfor kan det godt hende det er greit å male den øverste delen med utepensel, så lenge du går over til innepensel lenger ned på veggen. Hvis du derimot ser den øverste delen av veggen fra nært hold, for eksempel fra toppen av en trapp eller noe slikt, hadde jeg vært skeptisk.

Jeg understreker at jeg ikke har forsøkt meg på innemaling med uteutstyr. Dette blir bare synsing fra min side. Og jeg synser at jeg ville tatt sjansen, hvis veggen kun vil bli betraktet fra lang avstand.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 13:32   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Hva med å bruke utendørspensel først, og fordriver etterpå?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 13:50   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva med å bruke utendørspensel først, og fordriver etterpå?

Hvordan fordriver man på fire meters hold, er vel spørsmålet da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 13:52   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Jeg sitter og ser på den rullen som du linker til, og det er ikke utenkelig at du kan bruke en vanlig innerulle i stedet for de uterullene som følger med. I så fall ville jeg gjort det, tenker jeg.

Penselen blir nok vanskelig. Jeg kan ikke huske å ha sett liggende innepensel noen gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 14:01   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.500
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Takk for svar. Jeg tror jeg kjøper, og prøver - jeg kan prøve å feste en "innerull" på den bøyla også. Utrolig teit at de ikke har sånt til å male inne. Men det er kanskje bare vi i hele verden som har liggende panel - skulle ikke forundre meg. Er heldigvis bare på en vegg, men selvsagt på den høyeste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 14:08   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Jeg tenkte også at å bytte ut rulla vil være mulig - nå ser jeg jo at lengden på rullen er ikke i samsvar med "innestandard", men det lar seg sikkert løse likevel. Jeg har liksom vært litt skeptisk til å bruke rull som er laget for annen type maling som og skal på annet treverk. (ser for meg enormt med "gardiner" av rennende maling om man ikke har et våkent øye)

vi har for øvrig også liggende panel og høyt under taket på deler av stua. (ikke fire meter, men 3, 5 er den nok) - Den er malt av innleide malere - før vi flyttet hit.

Du må trøste deg med at det blir veldig bra når du blir ferdig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 14:41   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvordan fordriver man på fire meters hold, er vel spørsmålet da.

Kjære vene, det var et klassisk tilfelle av "leste ikke oppgaven ordentlig".

Jeg så for meg stige + pensel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 15:24   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Det rulleskaftet ser ut til å passe til interiørruller og.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 09:01   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.500
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Oppdatering: Mann i malebutikk som pleier å vite hva de snakker om mente at man kan male inne med utepenseler så lenge man ikke hadde brukt de ute først, men at finishen ikke kom til å bli like fin. Han mente det ikke spiller noen rolle, for hvis det er så høyt at man ikke rekker opp ser man det ikke heller. Har ikke malt enda da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-16, 10:01   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.494
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg bruke utendørspensel på panel inne?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg så for meg stige + pensel.

Stillas og maleutstyr.

Hadde en maler til å male panel i himlingen og røstveggen i stua. Sistnevnte hadde liggende panel. Han brukte ikke stige, bare lange skaft på rull og pensel. Det var ca fire meter på det høyeste.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no