Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Er du redd for elg?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Er du redd for elg når du er ute i marka/naturen
Nei 47 43,12%
Nja, ikke sånn i vanlige situasjoner 43 39,45%
Liker dem ikke, men lar det ikke begrense meg 15 13,76%
Ja, jeg skulle være mer ute i marka om det ikke var for elg 0 0%
Jeg liker dem virkelig ikke! 1 0,92%
Jeg er aldri ute i naturen alene pga elg 0 0%
Jeg er aldri ute i naturen alene når det er mørkt pga elg 1 0,92%
Livredd 0 0%
Sjokolade 2 1,83%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-18, 10:53   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Jeg er ikke veldig glad for å møte elg. De er DIGRE, og elgku med kalv kan man aldri helt stole på. Men som regel er de bare helt rolige, spiser og passer sine egne saker, og da går det fint. Har møtt elg flere ganger i Bymarka, og der vi bodde da jeg var barn var det ofte elg rundt huset.

"Liker ikke men lar det ikke begrense meg" er vel det mest nærliggende alternativet for meg.

Har hatt et par moskusmøter på Dovre da, som har vært skumlere enn elg.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-02-18 kl 14:33.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 11:53   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Jeg har ikke møtt på elg i skisporet, bare på jorder ved siden av når jeg har vært ute og løpt, men vet jo at de dukker opp i blant. Jeg tenker nesten aldri på det.

Men da jeg var LANGT inni marka forrige helg, sent på kveld på ski med hodelykt, da jeg gikk et par timer uten å se et menneske, så begynte jeg plutselig å tenke litt på det. Hva GJØR man, liksom? Snur og går motsatt vei? Roper?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 12:07   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke møtt på elg i skisporet, bare på jorder ved siden av når jeg har vært ute og løpt, men vet jo at de dukker opp i blant. Jeg tenker nesten aldri på det.

Men da jeg var LANGT inni marka forrige helg, sent på kveld på ski med hodelykt, da jeg gikk et par timer uten å se et menneske, så begynte jeg plutselig å tenke litt på det. Hva GJØR man, liksom? Snur og går motsatt vei? Roper?

Hvis det er en som står og stamper i bakken hadde jeg gått en omvei rundt, men ellers er det stort sett bare å tutle avgårde. Og kanskje synge litt eller noe sånn at den vet hvor du er hen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 12:13   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Men hvis den står midt i sporet, som vel er mest aktuelt nå, siden de trekker ut av dypsnøen, så er det jo ikke lett å "gå rundt" heller. Der jeg gikk var det ganske smale spor, med dyp snø rundt... Tror jeg hadde snudd.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 12:14   #25
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Finns ikke elg her vi bor på vestlandet.
Har hørt det skal være en på Stord, men den er ikke jeg redd.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 12:21   #26
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Så lenge jeg ikke havner mellom elgku og kalver, er jeg ikke redd. Det er relativt mye elg i nærområdet, og sjansen for å se elg på tur er relativt stor. Det begrenser meg ikke. Men det er store dyr, så jeg har respekt for dem.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 13:16   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke møtt på elg i skisporet, bare på jorder ved siden av når jeg har vært ute og løpt, men vet jo at de dukker opp i blant. Jeg tenker nesten aldri på det.

Men da jeg var LANGT inni marka forrige helg, sent på kveld på ski med hodelykt, da jeg gikk et par timer uten å se et menneske, så begynte jeg plutselig å tenke litt på det. Hva GJØR man, liksom? Snur og går motsatt vei? Roper?

Elger som ikke flytter på seg når du kommer nært er litt for tamme og i et sånt tilfelle hadde jeg nok snudd. Tamme elger er verre enn dem som er redde siden de slipper folk temmelig tett innpå seg, men like fullt angriper om de føler seg truet.
Her i området har det vært tilfeller med angrep fra sånne elger.

Det normale om man går i skogen er jo at elger rømmer unna når det kommer folk.

Her har vi elger utenfor kontorvinduet titt og ofte. De er ikke særlig villige til å flytte på seg bestandig. Jeg begynner ikke å jage sånne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 14:18   #28
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Nei. Har bare truffet på elg til fots to ganger, og da har elgen vært mer redd for meg.
Men så er det ikke elg i nærområdet heller.
Jeg var forøvrig heller ikke redd da jeg gikk på folkehøgskole på Fannrem i Trøndelag der det var mye elg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 14:37   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Nei, jeg er ikke redd for elg. På hytta er det mye elg, og vi ser det stadig vekk når vi kjører bil. Når vi går tur, så skravler Knerten så høyt at vi trolig aldri kommer til å se et eneste levende dyr.


Derimot er jeg livredd for villsvin. Dette er det også på hytta. Heldigvis er de relativt stedfaste, så vi unngår de områdene hvor vi vet at de er. Men de lager jo tydelige spor i skogen, så det er lett å se hvor de har vært.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 14:42   #30
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Tenker overhodet ikke på elg, og pleier ikke å se noen heller, så - sjokolade.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 14:46   #31
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Jeg er blant dem som er redd for å kjøre på den, men ikke ellers. Vi har elg synlig i nabolaget ukentlig, og jeg går tur uten å tenke på de. Men jeg oppsøker de ikke, og holder meg på avstand når de har kalv.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 15:25   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Jepp, jeg er redd for elg. Jeg har hatt noen close encounters på mine foreldres hytte. De er digre! I de årene de hadde utedo (dvs. mesteparten av barndommen min), så holdt jeg meg så lenge jeg kunne for å slippe å gå på do. Det går elgtråkk mellom hytta og doen.

Når det er sagt, så er jeg også veldig redd for kuer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 15:34   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jepp, jeg er redd for elg. Jeg har hatt noen close encounters på mine foreldres hytte. De er digre! I de årene de hadde utedo (dvs. mesteparten av barndommen min), så holdt jeg meg så lenge jeg kunne for å slippe å gå på do. Det går elgtråkk mellom hytta og doen.

Når det er sagt, så er jeg også veldig redd for kuer.

Kjører du grytidlig over Venabygdfjellet om sommeren, mens krøttera ligger i veibanen og koser seg kan det være et slit å få dem unna.

De gangene vi har opplevd det har jeg sittet bak rattet mens mannen min har gått ut av bilen for å jage dem bort. Da er set nærmest snakk om dytting for å få dem til å Rikke seg. Jeg foretrekker å sitte inni bilen da gitt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 16:05   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Kjører du grytidlig over Venabygdfjellet om sommeren, mens krøttera ligger i veibanen og koser seg kan det være et slit å få dem unna.

De gangene vi har opplevd det har jeg sittet bak rattet mens mannen min har gått ut av bilen for å jage dem bort. Da er set nærmest snakk om dytting for å få dem til å Rikke seg. Jeg foretrekker å sitte inni bilen da gitt.

Jeg ble forlatt i midtgangen i farfar sitt fjøs, da jeg var rundt fire år. Sultne (jeg mener faktisk blodtørstige, men folk bare ler av meg) kuer på begge sider kunne nå meg når de strakk hals. De strakk mye hals. Jeg overlevde med et nødskrik. Bokstavelig talt. Både farfar og pappa kom løpende når de omsider hørte skrikene over den aggressive rautingen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 16:34   #35
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Jeg tror jeg hadde dødd av skrekk om jeg møtte en elg på løpe- eller skitur i marka. Likevel nøler jeg ikke med å benytte meg av marka året rundt både i lys og mørke selv om jeg vet det fins elg der.
Jeg er i utganspunktet ikke redd rådyr og hjort som fins overalt her (inkludert i hagene rundt husa i nabolaget mitt), men jeg må innrømme at jeg skreik da jeg løp på et rådyr på løpetur en gang Jeg tror muligens rådyret ble like redd som meg

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 16:43   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Ikke redd. Men har respekt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 16:44   #37
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hvis den står midt i sporet, som vel er mest aktuelt nå, siden de trekker ut av dypsnøen, så er det jo ikke lett å "gå rundt" heller. Der jeg gikk var det ganske smale spor, med dyp snø rundt... Tror jeg hadde snudd.

Jeg har opplevd det i marka ved oss. Elgen står midt på stien og nekter å flytte seg selv om jeg prøver å jage den. En gang sto vi og glodde på hverandre så lenge at den til slutt gikk lei og tuslet noen meter vekk fra stien. En annen gang ga jeg meg først og la ut på en real detour. SNU pga en elg gjør jeg ikke med mindre den ser ut til å være aggressiv, og aggressiv elg har jeg heldigvis enda til gode å møte.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 17:11   #38
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hvis den står midt i sporet, som vel er mest aktuelt nå, siden de trekker ut av dypsnøen, så er det jo ikke lett å "gå rundt" heller. Der jeg gikk var det ganske smale spor, med dyp snø rundt... Tror jeg hadde snudd.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Elger som ikke flytter på seg når du kommer nært er litt for tamme og i et sånt tilfelle hadde jeg nok snudd. Tamme elger er verre enn dem som er redde siden de slipper folk temmelig tett innpå seg, men like fullt angriper om de føler seg truet.
Her i området har det vært tilfeller med angrep fra sånne elger.

Det er ikke veldig vanlig at de ikke flytter på seg, i hvert fall ikke på denne tiden på året for nå er det vel hverken kalver eller brunst. Som regel vil de mer bort fra situasjonen enn hva man vil selv. Jeg har som sagt orientert og da er fordelen at man som regel høres, man knekker noen grener osv her og der og da går elgen unna.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 17:24   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Vel Pelen... ikke helt erfaringen min fra de siste dagene. De som roter seg ned i boligstrøk nå blir fort husvarme og de er ikke veldig villige til å flytte på seg. Jeg gikk langs gang og sykkelvei like ved en stor dagligvarebutikk. Elgene stod noen få meter unna meg og spiste på et epletre. En gårdbruker prøvde å jage den bort, men den var visst ikke interessert i å bli jaget.

Uti marka er jeg mer vant til sky elg. Nå er det såpass mange som vandrer i boligstrøk at det er en plage.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-18, 17:26   #40
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for elg?

Ja, vilt redd de. Her er elg i marka som jeg vanligvis i flere ganger i uken, og i perioder reker de rundt husene også. De er jo enorme og løper fort, og hjelpe og trøste å skulle bli påløpt av en sånn.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no