Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Løping: Hvor mye betyr alder?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-18, 22:14   #101
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvis du forbedret tiden din med 10 minutt så er det jo veldig bra!!

Jo, ja, det er vel det.. Men det var da uhyre treigt i vinter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-18, 23:55   #102
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Hvem vil du sammenligne deg med? Hva er nivå? Sannheten er at veldig mange damer på din alder ikke engang vil greie eller tenke på å greie å løpe sånn. Du trener jevnt, du er i god form, du gjør fremskritt og har all grunn til å være fornøyd med deg selv. Hvis du sammenligner deg med de som trener for løp har du fortsatt ikke noe å skjemmes over, men der er du mer del av røkla.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 00:41   #103
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvem vil du sammenligne deg med? Hva er nivå? Sannheten er at veldig mange damer på din alder ikke engang vil greie eller tenke på å greie å løpe sånn. Du trener jevnt, du er i god form, du gjør fremskritt og har all grunn til å være fornøyd med deg selv. Hvis du sammenligner deg med de som trener for løp har du fortsatt ikke noe å skjemmes over, men der er du mer del av røkla.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 00:44   #104
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Og for å svare, Katta, så vet jeg ikke helt hvem jeg vil sammenligne meg med.. Jeg er egentlig en stor motstander av å sammenligne mennesker og prestasjoner, jeg er svært bevisst på nettopp dette i forhold til både elever og mine egne unger, så det er temmelig ironisk at jeg bedriver dette med meg selv..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 01:09   #105
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Godt sagt, Katta.

Mitt nivå er at jeg ikke greier å løpe særlig langt i det hele tatt, da blir målet deretter. Datteren min er utrolig sprek, løpetrener flere ganger i uka. Så sprek blir jeg aldri. Men også hun har mye å strekke seg etter. Det er mange som løper fortere enn henne. Men også for henne så blir det en konkurranse mot seg selv, bli litt bedre for hvert år.

Det er jo det som er det fine, at man ikke trenger å måle seg mot andre. Kos deg med den fortjente fremgangen din!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 09:13   #106
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Tusen takk.

Etter å ha vært syk i årevis og med tanke på at jeg aldri har trent i hele mitt liv, er dette faktisk ganske fantastisk. Og jeg er uhyre takknemlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:45   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Det er virkelig en veldig flott fremgang! Vel unt!

Det Katta sier er helt riktig, hvis du sammenligner med kvinner i din aldersgruppe generelt, så er du en av de virkelig spreke. Hvis du vil sammenligne med kvinner i din aldersgruppe som løper og trener, bare fordi, så kan du melde deg på et løp og se på resultater for aldersklassen din. Der deltar det i hovedsak spreke folk, da. Jeg ser på terminlista for Rogaland at det arrangeres Park run i Stavanger ukentlig, de er ganske low key, tror jeg, og så er det jo mulighet å løpe 5 km i Stavanger maraton til høsten?

http://db.kondis.no/arrangement.php?...gement=&side=1

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-18, 10:54   #108
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Tusen takk, Polyanna!

Jeg er litt skremt av tanken på løp ennå. Mulig jeg kunne fått det til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-18, 19:37   #109
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Mannen din kan ta seg litt gjærbakst altså! Du er absolutt i øvre enden, jeg vil gjette over 10-persentilen, for din (vår) aldersgruppe. Veldig imponert!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-18, 23:56   #110
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Hyasinth, å forbedre seg med hele 10 minutter på så kort distanse som 6,2 km på bare et halvt år og attpåtil for en kvinne på 43 år (det er en kjensgjerning at en ikke kommer gratis til noe i vår alder) er jo kjempebra!!

Du har absolutt noe i løp å gjøre hvis du har lyst til det! Alle kan delta i løp Det fins ingen regel om at man må løpe så og så fort for å kunne delta

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 00:22   #111
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Tusen takk, Synnemor! Når det er sagt, så tror jeg at 43 minutter på 6,2 km var en engangshendelse som var litt vel dårlig til og med den gang, men jeg løp definitivt ikke under 40 min da. At jeg nå løp på 34 min (som er 9 min raskere, og ikke 10, men jeg rundet litt av), var nok også et av mine bedre løp, selv til i dag å være. Men fornøyd er jeg uansett.

I dag løp jeg Fjellveien i Bergen t/r. Det brukte jeg over en time på, det var blytungt av flere grunner, blant annet at jeg ikke var i form overhodet. Men det er langt. Det er en av de lengste distansene jeg har løpt i mitt liv. Kanskje den lengste, faktisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 00:23   #112
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Mannen din kan ta seg litt gjærbakst altså! Du er absolutt i øvre enden, jeg vil gjette over 10-persentilen, for din (vår) aldersgruppe. Veldig imponert!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 00:27   #113
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Mannen min sier bak her at han gjerne vil ha litt gjærbakst, han. Men han sier også at selv om han ikke er opptatt av tidene mine, så er han imponert ( ) over innsatsen min, og at den er det viktigste. Han sier at jeg trener jevnt og trutt, er konsekvent over lang tid og holder ut.

Jeg er sjokkert (positivt) over at han faktisk er imponert...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 07:35   #114
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.


I dag løp jeg Fjellveien i Bergen t/r. Det brukte jeg over en time på, det var blytungt av flere grunner, blant annet at jeg ikke var i form overhodet. Men det er langt. Det er en av de lengste distansene jeg har løpt i mitt liv. Kanskje den lengste, faktisk.

Åh, Fjellveien er så fin! Jeg pleide å jogge der da datteren bodde i Sandviken i Bergen. Tidlige morgenturer med både hennes og min hund. Nå er hun flyttet tilbake hit, og jeg hadde en slags sentimental avskjedstur da jeg var i Bergen under sykkel-VM. Jogget da fra hotellet i sentrum ut til Sandviken sykehus, Fjellveien tilbake til Møllendal og langs Store Lungeren tilbake til sentrum. Beste ruta!

Jeg er gammel og løper ikke fort, men har ingen problemer med distanser opp mot halvmaraton. Det blir likevel mest 8-15 km, oftest på ganske lav puls ispedd noen kjappere korte turer og litt intervall på mølle. Tre, fire turer i uka i snitt, kanskje.

I helga er jeg på hytta på fjellet, og snart er det tid for bakkejogg; først 2 km ned, så de samme 2 km opp igjen. Fjelltur med hunden seinere i formiddag.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 08:07   #115
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Jeg er ikke kjent i Bergen, men Sandviken var nydelig! Og Fjellveien! Magisk. I dag skal vi gå Stoltzekleiven. Hadde tenkt å løpe, men mannen prøvde i går etter Fjellveien og sa at det var blytungt. Tenkte å gå opp og gå med via Fløyfjellet.

Imponert over deg, Retz! Du er sprek!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 09:04   #116
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Takk, takk! Alderen tatt i betraktning, så er jeg i grei form. Stoltzekleiven er giftig! Å løpe opp krever superform, spenst og lange bein. Trappene er så høye enkelte steder at jeg med mine 160 cm sliter skikkelig, og jeg må ha flere små pauser på vei opp. Skyldte på hunden og mange mennesker første gang jeg gikk og nådde toppen 10 minutter etter datteren, men det var bare en klein unnskyldning. Brukte ikke så veldig mye mindre tid da jeg gikk opp tidlig en morgen, tok meg 25 minutter. Veldig fint å gå til Fløyen der fra, og så i dette været! Misunner virkelig Bergen disse fjellene. Dere får en kjempetur!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-18, 09:37   #117
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping: Hvor mye betyr alder?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mannen min sier bak her at han gjerne vil ha litt gjærbakst, han. Men han sier også at selv om han ikke er opptatt av tidene mine, så er han imponert ( ) over innsatsen min, og at den er det viktigste. Han sier at jeg trener jevnt og trutt, er konsekvent over lang tid og holder ut.

Jeg er sjokkert (positivt) over at han faktisk er imponert...

Så fint!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no