Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Så mye for å faktisk kreve det man har rett på

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-08, 17:06   #1
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Tommel ned

Så mye for å faktisk kreve det man har rett på

Jeg flytta inn i leilighet i mai, samme dagen som jeg flytter inn sier utleier å ja forreten varmekabel på badet funker ikke. Men det gjør ingenting, det er så varmt her uansett.

2 dager etter tar jeg kontakt å sier at jeg vil at han skal få fiksa varmekabel på badet da det lukter der inn(som kloakk, ikke hele tiden men stanken kommer da) å det er veldig kaldt på badet.
Han lover å fikse dette, men ingenting skjer.
Så ser vi at det er et lite hull i badekaret(noe som forøvrig har vært der i mange år) de har fuget over det bare men det blir jo slitt bort etterhvert og jeg vil ikke ha det sånn.

Har sagt fra om varmekabel i mai, juni, juli og august. Han kommer tar bilde av der du skrur på varmekabel på veggen(hva nå det skulle været godt for) å blir borte, lover at det skal komme innom på mandag og fikse dette. Det kommer ingen å fikser. Sender så på ny en melding(han svarer ikke på mail, og jeg har ingen adresse jeg kan kontakte han på)om at nå begynner det å bli kaldt å det haster med å få varmekabel i orden på badet.
Nå svarer han meg ei heller, jeg venter nok en mnd og håper han skal fikse det eller i det minste svare meg. Men nei, ikke noe svar og fremdeles ikke noe varmekabel i orden på badet.

I november så holder jeg igjen husleie for at han skal kontakte meg så jeg får gitt beskjed om at jg nå kommer til å holde igjen noe av husleia til feilene blir utbedret. Han svarer ikke, men jeg møter tilfeldigvis på gata dagen etter å han sier da at dette må vi snakke om.

Jeg sier at det er ingenting å snakke om, jeg vil ha varmekabel i orden på badet og få de feil og mangel som er i huset utbedret da han har fått over rimlig tid på å kunne utbedre disse feil til nå, å det eneste han har gjort er å love å få det fikset men får ingenting gjort.
Han sier så at han har hatt så mye å gjøre at han rett og slett har glemt det, å mener jeg ikk har mast nok. Jeg står på mitt, men hører ingenting fra han.
Så kommer mora(som er eier av leiligheten) å sier at han først har fortalt dette nå å sier at de har venta på reperasjon av varmekabel på dette badet i 3-4 år, men ingen har kommet. Jeg ber om å få nummeret til han som skal reparere gulvet men nei, det har hun ikke. Men at jeg kan kontakte styrer å høre om dette er tilfelle og hører hvorfor gulvet ikke blir reparert(hun sier det har vært en vannlekasje fra 3 etasje og at det aldri har blitt reparert)

I dag kom hun igjen å spurte om jeg var villig til å betale det jeg har holdt igjen, jeg sier nei jeg vil ikke det før du reparerer gulvet jeg vil ikke betale full leie for en leilighet som ikke er fullstendig i stand og har en ganske vesentlig mangel.

Da sier hun at jeg får flytte fordi hun kan ikke reparere den for det har de ikke tid eller penger til, å dessuten så hadde hun ikke noe ønske om å ha barn i leiligheten, å jeg har aldri lagt skjul på at jeg har 2 barn.
Kan hun etter 9 mnd komme å kaste meg ut fordi jeg har barn og hun ikke ønsker barn i leiligheten?

Jeg har kontaktet advokat og har min fulle rett til å holde igjen husleie/økonomisk kompensasjon for at disse feil har vært så lenge å ikke blitt utbedret.

Uff, vet ikke helt hva jeg vil men men litt av en beskjed å få ja. Så nå må vi flytte IGJEN. Størsten som har begynt på skolen her og alt

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07

Sist redigert av Smurfine79 : 01-12-08 kl 17:18.
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no