Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjemmefarging eller ikke

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-09, 15:39   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Spørsmål

Hjemmefarging eller ikke

Jeg har fått en del ettervekst etter sist jeg var hos frisøren, og uansett dekket ikke fargen det grå særlig godt. Jeg lurer på å rett og slett prøve hjemmefarging, men er det lurt? Og hvilken type farge skal jeg i så fall bruke? Jeg satser på noe som er veldig nær min egen hårfarge.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 15:44   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Hårfarge "blekner" uansett og fargen blir uansett "slitt" etterhvert. Men om du tenker ha farger hår samma søren, så ville jeg tatt en sånn "grad 3" farge (permanent farge), så nærme egen hårfarge som mulig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 15:50   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Har aldri prøvd hjemmefarging, men så lenge du holder deg mot din egen hårfarge kan det vel ikke gå så himla galt. Vet ikke om den type farging sliter mer på håret.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 16:01   #4
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Jeg har farget håret selv mange ganger. Nå har ikke jeg så mye grått enda, men har alltid blitt veldig fornøyd med resultatet (med unntak av da jeg farget det svart i januar. Det var ikke særlig taktisk, men jeg var 17...).

Farget hos frisør en gang, men syntes ikke resultatet ble noe bedre enn det ble hjemme, så de ekstra hundrelappene bruker jeg heller på noe annet.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 16:03   #5
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Jeg har farget håret mitt selv flere ganger og resultatet har blittt like bra som hos frisøren.
Jeg ble anbefalt å kjøpe fargen hos frisøren, og fikk god hjelp til å velge farge. Kan anbefale Wella farger, koster ikke så mye mer enn de som en kjøper i butikken/parfymeri.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 16:05   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Jeg farger alltid selv. Frisøren påstår iallefall at det ikke hadde blitt noe annerledes i salongen, og jeg er veldig fornøyd. Jeg tror min farge egentlig skal vaskes ut etterhvert, men det skjer ikke - den sitter. Jeg bruker bare én farge da. Ikke noe striper eller noe sånt. Det er ikke vanskelig å få til i det hele tatt. Jeg bruker mørkebrun - den er ca sort å se på.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 16:06   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Hjemmefarging går fin-fint, men bruk ordentlige hansker, ikke de der rælete greiene som følger med.
Jeg har prøvd et utall merker, og bruker nå stort sett bare Schwarzkopf sine farger. Aner ikke hvordan den dekker grå, det har så langt ikke vært en issue.
Det er jo fascinerende herlig at hjemmehårfarging inneholder mindre farlige stoffer enn frisørfarger.

Ja, og husk at så lenge håret er vått, så kan du få i deg faenskapet som er i fargen, så bruk hansker hele veien!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:02   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Jeg har kjøpt L'oreal Excellence creme. Men der står det at den ikke må brukes på hår der det er brukt progressiv farge. Hva er det? Jeg har vært hos økologisk frisør og farget håret tidligere, men det var ikke henna eller noe sånt? Jeg har langt hår, så jeg er en smule stresset.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:23   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Jeg har langt tjukt hår og må bruke to pakker, men det blir like bra som hos frisøren.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:30   #10
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Jeg farger alltid håret mitt selv. Det blir så fint atte.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:26   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Hahahaha! Alle de grå hårene har forsvunnet og fargen er knallfin. *nøgd*

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:28   #12
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Så bra!

Håret mitt er sært, og blir skjoldete og stygt hvis jeg farger det hjemme. Fargen tar ikke like godt overalt. "Glasshår" kaller frisøren min det.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:30   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Håret mitt har mange forskjellige fargenyanser fra før av, så om fargen tar ujevnt, blir det ikke annerledes enn ellers. Jeg er vel heldig.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 22:50   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Gratulerer med ny fin farge. JEg farger også selv, hadde ruinert meg om jeg skulle gjøre alt hos frisøren.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 23:05   #15
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Gratulerer med bra resultat Mamma bleiker håret mitt og jeg synes det blir veldig bra, like bra som å betale endel ganger mer hos frisøren...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 00:36   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Godt å høre at det gikk bra!
Det gjør jo som regel det, da, om man ikke endrer hårfarge veldig mye.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:11   #17
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Jeg farger selv, og har gjort det mange ganger. Det var blitt litt lyst etterhvert (var havnet på Vendela Kirsebom-lysblond, så justert mørkere til Ananas). Nå farget jeg det tilbake til ca. min egen hårfarge (7.3) og det ble veldig pent.

Bruker denne L'Oreal serie som fås i matbutikken.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:26   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.395
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Jeg farget selv i mange år, og har hatt et strålende flott resultat. Jeg syns det riktignok er vanskelig å bare farge etterveksten, så nå som jeg tjener penge rigjen går jeg til frisør. Å helfarge håret hver gang sliter ganske mye.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:32   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Når jeg skal helfarge håret går jeg til frisøren, mens når jeg skal freshe opp fargen bruker jeg sånn farge som vaskes ut. Mest fordi jeg er pysete og ikke tør bruke noe annet Men veldig fornøyd med resultatet da! Har endel grå hår, og det er hovedgrunnen til at jeg farger det.
Jeg bruker Casting Creme Gloss fra L´oreal. Også pleier jeg å glemme fra gang til gang hvilken farge det er jeg bruker Men det har hittil blitt bra uansett

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 11:40   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmefarging eller ikke

Jeg farger som regel håret selv, med bra resultat. Holder meg ganske nært opp til min egen hårfarge, men har en del grått som må skjules....Synes det går greit å bare farge etterveksten også.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no