Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gran Canaria i april

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-15, 16:51   #1
Veronika81
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 120
Veronika81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Gran Canaria i april

Tenkte å prøve noe nytt...
Hvor bør man reise for å få best mulig vær?
Hotell å anbefale?
Blir ferie uten barn

Veronika81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 18:23   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria i april

Jeg elsker Gran Canaria i april og mai. Alle vinterturistene og pensjonistene har reist hjem og det er flest spanjoler og helårs fastboende igjen. Utrolig deilig. Jeg driver å planlegger tur i april nå med noen venninner, og favoritten min når vi reiser voksne uten barn er å bo i Patalavaca eller Arguineguin. Men nå er ikke vi ute etter noe uteliv annet enn en vanlig resturant vi kan kose oss på.

Jeg har noen få kriterier når jeg drar sånn på tur og det er dagligvarebutikk rett i nærheten, strand rett i nærheten, en flott balkong med flott utsikt (leiligheten kan gjerne ha enkel standard ellers), og et knippe rimelige resturanter i nærheten, samt et par gode gourmet resturanter i nærheten. Patalavaca er perfekt, og det anlegget jeg liker aller best er Anfi del Mar litt bortenfor Patalavaca, men det koster desto mer, så vi pleier å havne på Green Beach eller et av anleggene i åsen rett ovenfor Green Beach. Green Beach er et masete hotell i høysesongen, men et perfekt hotell utenom høysesongen, og kort vei å gå langs vannet inn til Arguineguin også, og kort å gå til den flotte Anfi stranda andre veien, eller en kan legge seg rett ned på Patalavaca stranden som er mer bølger på. Og april er perfekt måned i forhold til nesten garantert varmt og deilig vær med sol. I år har det vært en ganske så elendig vinter der nede med mye dårlig vær og overskyet og kaldt, men nå kommer våren og varmen for fullt.

Gleder meg noe vannvittig til en tur igjen. September og april/mai er beste månedene jeg liker meg der og da synes de fastboende at det ofte er for varmt der, men da synes jeg det er perfekt. Jeg vil ha ordentlig varme når jeg først skal en uke avgårde. Har ei venninne som bor der nede, så var der både i september og desember i fjor, og har vært hvert år helt i starten av mai de siste årene.

For å få best mulig vær så bør du bo sør på øya. Puerto de Mogan er også flott, og rolig, sted å være, men er det party du skal ha så er det i Puerto Rico. Ville bodd helt sør på øya og heller tatt dagstur til LasPalmas om en vil inn til storbyen en tur også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 18:29   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gran Canaria i april

Vi bodde på Cordial Mogan Valle i Puerto de Mogan, var veldig fornøyd med både hotell og by.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 18:38   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria i april

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Vi bodde på Cordial Mogan Valle i Puerto de Mogan, var veldig fornøyd med både hotell og by.

Veldig fin plass og deilig sted å bo, og det er også veldig værsikkert der. Har også bodd der tidligere, men nå reiser vi gjerne på dagstur til Mogan bare. Nå slipper en lang kronglete vei for å komme seg dit også. Tidligere har den veien vært et mareritt med buss om en lett blir bilsyk, men nå går det motorvei nesten helt frem. En stille og rolig ferie med bare voksne så er Puerto de Mogan perfekt. Vi bor i Arguineguin fordi vi har venner der også, men trives veldig godt der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 19:45   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gran Canaria i april

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Veldig fin plass og deilig sted å bo, og det er også veldig værsikkert der. Har også bodd der tidligere, men nå reiser vi gjerne på dagstur til Mogan bare. Nå slipper en lang kronglete vei for å komme seg dit også. Tidligere har den veien vært et mareritt med buss om en lett blir bilsyk, men nå går det motorvei nesten helt frem. En stille og rolig ferie med bare voksne så er Puerto de Mogan perfekt. Vi bor i Arguineguin fordi vi har venner der også, men trives veldig godt der.

Vi bestilte minibuss til og fra flyplassen og det tok vel en halvtimes tid å komme oss dit på motorveien. Men vi tok buss til palmitos park en dag og det var nokså skummelt på den svingete veien ja.

Vi hadde med ungene og syns det var en veldig fin plass å ha med dem også. Sikkert ikke så mye som skjer for tenåringer da, men helt ok til de mindre. Og det var veldig trygt å gå på den promenaden ned til stranden.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-15, 20:13   #6
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Gran Canaria i april

Las Palmas syns jeg er flott, nydelig strand på 6 km, mye lokalt liv, greie bussforbindelser til resten av øya så kan en reise etter godværet og masse restauranter med god mat.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 13:23   #7
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Gran Canaria i april

I April ville jeg vurdert Las Palmas - særlig når barna ikke er med. Super strand og masse shopping og ingen kjøretid å snakke om fra flyplassen siden den er rett ved.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 15:38   #8
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gran Canaria i april

Jeg tror vel at syd/vest er mest værsikkert.

Puerto de Mogan er en nydelig by! Vi var i Taurito (nabodalen) for to år siden, og var på et par turer dit. Helt nydelig liten havneby. Jeg aner dog ikke noe om hotellene der.
Jeg anbealer ikke Taurito uten barn. Hele den lille dalen var "all inclusive" og ikke et eneste sted å få kjøpt seg noe mat der. Maten på hotellet var grusom!

Nå i påsken reiser til GC på nytt, men denne gangen skal vi hit.
Heldigvis ikke helt inne i Puerto Rico. Ligger sånn ca mellom PR og Amadores.

Og i år skal vi pakke med oss mer tynne langermet og knebukser. Varmt og godt på dagtid, men litt kjørlig på kveldene sist vi var der. Ingen av oss badet i havet, det var for kaldt. Vi pinglene syntes også at det var litt kaldt i bassenget.

Vi leide bil noen dager, og det var overraskende billig! Kjørte selv da vi reiste til Palmitos park. Vi blir nok å leie bil i år også. Har lyst til å besøke grottene i Guayadeque. En drøy times kjøring fra der vi skal være. Ikke langt, men en helt annen verden.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 17:59   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria i april

Da ble det Green Beach på meg og ei venninne i slutten av april. Jeg bare elsker utsikten fra balkongene der og beliggenheten til det hotellet. Jeg er ikke noe for all inclusiv hotellene der, for de ødelegger for turistnæringen, butikker og lokale resturanter. For meg er det viktig å benytte lokale butikker og resturanter når jeg er der.

Flott i LasPalmas også, men mye bølger på stranden der. Surferene holder til på LasCanteras stranden som er den største stranden der. Så vi drar bare på dagstur dit og nyter litt shopping og resturanter der, men det går jo ann å bo to steder også når man er der nede og flytte på seg i løpet av uka for å få litt variasjon og oppleve to steder også. Når mannen og jeg reiser alene dit så leier vi bil og har masse flotte turer til små bortgjemte steder som er verdt et besøk. Og så mange fantastiske lokale små resturanter vi har vært innom også på ferden når vi leier bil.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-15, 18:27   #10
Veronika81
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 120
Veronika81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gran Canaria i april

Ønsker nok en rolig/romantisk ferie uke
Satser på sør kysten for best mulig vær

Veronika81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no