Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Æ

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-17, 00:02   #81
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Jeg kommer ikke til å laste ned appen eller handle mer på Rema, den nærmeste må jeg kjøre til og det gidder jeg ikke. For ikke å snakke om utvalget. For meg er det to Coop-butikker og en Kiwi i gangavstand fra heimen + de jeg passerer i Oslo City og Byporten/Oslo S på veien hjem.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 02:11   #82
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Handler kun på Rema, har gjort det i 20 år og har allerede fått 80 kr i rabatt.

Remaen "vår" er helt utrolig bra. Lokalbutikken vår er den også. Vinn, vinn, vinn.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 02:13   #83
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg bor så nærmt en Kiwibutikk at jeg nesten alltid benytter den. Og den nest nærmeste butikken er Coop Extra. Rema må kjøres til jeg handler aldri der mer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 11:49   #84
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Er sjelden på REMA. Toppen en gang i måneden. Handler mest på Kiwi og Meny, Spar for å samle Trumfpoeng.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 12:20   #85
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Æ

Vi blir jo overvåket i alle kanaler i større og mindre grad, hva jeg kjøper i matbutikker er jeg ikke veldig opptatt av å hemmeligholde.
Mulig jeg er naiv, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så galt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 12:31   #86
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg bryr meg heller ikke om den der overvåkingen. Så lenge jeg er klar over den og har muligheten til å velge den bort, så er jeg litt "whatever".

Vi handler stort sett på Kiwi, og gjør nødinnkjøp på den lokale Coop Marked, men når jeg handler mat til lunsjen på jobb, handler jeg alltid på Rema. Jeg er generelt skeptisk til Rema, synes butikkene deres ofte er veldig shabby, men den ved jobben er veldig bra. Ikke noe clutter, ren, pen, delikat, og veldig hyggelige og oppegående ansatte.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 12:35   #87
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Vi har en helt ok rema, og jeg handler mest der, og da tar jeg gjerne i mot de rabattene jeg kan få. Den er nærbutikken, i den grad jeg har en siden alle matbutikkene ligger i helt grei avstand.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 12:48   #88
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg bryr meg heller ikke om den der overvåkingen. Så lenge jeg er klar over den og har muligheten til å velge den bort, så er jeg litt "whatever".

Det meste av overvåkningen kan du jo heller ikke velge bort, med mindre du velger bort å bruke internett, smarttelefon osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 12:58   #89
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det meste av overvåkningen kan du jo heller ikke velge bort, med mindre du velger bort å bruke internett, smarttelefon osv.

Jeg tenkte mer konkret på det med fordelskort og apper.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 13:19   #90
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg skjønte det, Divine. Det jeg mente er at om man er bekymret for at hva man handler på Rema blir overvåket, bør man også være ganske bekymret over å f.eks. eie en smart-telefon.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 13:42   #91
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Rema er den nærmeste butikken for oss, og den er stor, har meget godt utvalg og det går kjapt i kassene. Jeg synes appen har et dumt navn , men laster den nok ned.

Vi er nok ekstremt heldige med remabutikken, jeg har aldri sett like bra utvalg i andre butikker.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 13:59   #92
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Kiwi og Extra er våre nærbutikker, Rema handler jeg sjeldent på. Så jeg har ikke noe behov for den appen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 14:13   #93
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skjønte det, Divine. Det jeg mente er at om man er bekymret for at hva man handler på Rema blir overvåket, bør man også være ganske bekymret over å f.eks. eie en smart-telefon.

Samme for meg om de vet hvor mye melk jeg kjøper, men jeg liker ikke å gi REMA opplysningene gratis. Jeg synes de får viktige og unike forbrukerdata på gullfat uten å gi stort tilbake. Jeg er så klart Coop medlem og vet de lar konsulenter kværne tall for Coop som selges videre. Men der er alt større, flere medlemmer og flere kjedeprofiler å selge varene i.

Facebooklinken over er morsom. Snakk om flaue REMA svar, jeg gjetter PR konsulenter eller reklamebyrå, som senere blir taus. Så er Coop er inne å presiserer at de ikke er Æ, men VI. Kom til oss. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 19:02   #94
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Jeg har lastet ned appen, men handler ikke så ofte på Rema - rett og slett fordi kiwi er mye nærmere. Kiwi har overvåket handlemønsteret mitt i mange år via trumf, og jeg ser ikke at det er noe verre om Rema også gjør det. Har egentlig sansen for konseptet at man får direkte avslag i prisen i stedet for å spare opp en krone her og en krone der. Hva skal jeg med den trumf-sparinga egentlig?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 19:04   #95
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg overfører Trumf-poengene (penger) til kontoen til poden. Vi handler bare på Kiwi, så det blir litt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 19:05   #96
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Hva skal jeg med den trumf-sparinga egentlig?

Ta ut pengene og kjøpe f.eks. en Tivoli-radio, eller en kjøkkenmaskin, som jeg har gjort for noen år siden og nylig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 19:15   #97
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ta ut pengene og kjøpe f.eks. en Tivoli-radio, eller en kjøkkenmaskin, som jeg har gjort for noen år siden og nylig.

Joda, men er det ikke like greit å få avslaget med en gang?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 20:17   #98
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Æ

Jeg går forbi Rema1000 på vei fra trening til bilen, så det er uhyre praktisk for meg å handle der. Men jeg har merket en stund at utvalget skrumper inn og prisene er ikke alltid så lave som de fremstilles. Jeg syns oftere og oftere jeg må på en butikk nr 2 for å få tak i alt jeg skal ha og det gidder man ikke i lengden.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 21:50   #99
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 955
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Æ

Handla ikkje mindre enn tre gongar på Rema i dag, og har "spart" 13 kroner. Det blir jo peng.

Handlar såpass ofte på Rema at eg like gjerne kan bruke appen. Men ikkje ofte nok til å få med meg reklamen, for den hadde eg ikkje fått med meg. Spelar lita rolle for meg at dei veit kva eg kjøper.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-17, 21:51   #100
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Joda, men er det ikke like greit å få avslaget med en gang?

Jeg liker egentlig Trumf, ganske sikker på at jeg hadde merket mindre til de pengene jeg sparer om jeg hadde fått med med én gang. Fordi det er veldig lite per handletur, men hoper seg opp over tid.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no