Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er mest rettferdig?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-15, 11:54   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er mest rettferdig?

Vi skal 1 uke på ferie til syden. Søsteren min, en venninne av meg, jeg og mine 2 barn. I leiligheten vi skal leie er det 2 soverom og en sovesofa i stuen. (og sikkert muligheter for ekstraseng) Hvordan tenker dere vi skal gjøre det ift romfordelig og betaling? Hvordan ville dere tenkt?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 12:00   #2
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Jeg og venninnen min var i fjor. Hun med ett barn, jeg med to.
Vi betalte for vårt eget reisefølge. Jeg for meg og mine. Hun for seg og sine.
Hennes datter meldte seg frivillig til å ligge på sovesofaen i stuen.
Jeg delte seng/rom med lillesøster og venninnen min delte seng/rom med storesøster.
Dersom hennes datter ikke hadde meldt seg frivillig hadde "selvsagt" en ev mine unger vært nødt til å sove i stuen.
Vi var i to uker.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 12:03   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Det er vel naturlig at du og dine barn tar ett soverom, også kan søster og venninne enten dele, eller dele seg på stue og ett rom. Jeg syns kanskje den som er stuck med stua kan få slippe med å betale litt mindre enn dere som har egne rom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 12:10   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Jeg tenker at du og dine to barn alle kan sove på det ene/største soverommet og at søsteren din og venninne kan bli enige om/trekke lodd om/bytte på å sove på soverom eller sovesofa. Evt kan barna dine sove på ett av rommene og så sover to voksne på det andre og den tredje på sovesofa.

Ellers tenker jeg at hver betaler for seg og sine, og at den som får sovesofa får litt lavere pris.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 12:13   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Jeg hadde også tenkt at hver betaler for seg og sine, med prisreduksjon for sofa/ekstraseng.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 12:27   #6
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Det er min venninne, ikke søsteren min sin. Så jeg tenkte vel også at jeg og barna tar 1 rom, og de blir enige om hvem som vil sove på stua og betale mindre. Så da virker det som jeg har tenkt litt likt som dere.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 12:38   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Det er av og til sovesofa i stue som kun er egnet til barn, kanskje undersøke før dere tar en avgjørelse. Og om barn sover i stue er det greit med veranda hvor de voksne kan sitte med litt lys. Ekstrasenger til barn på soverom kan koste ekstra, når hotellet må sette inn og re opp ekstraseng. Babysenger må ofte reserveres eller bestilles.

Tenker at det er mest rettferdig av den som sover på ekstraplass får den rabatten. Barn er ofte allerede rabatert som om de skal sove på ekstraplass, type dobbeltseng til voksen og sovesofa til barn.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:16   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Jeg vet ikke hvor store dine barn er, men jeg tenker jo at det er naturlig at de tar sovesofaen...Så deler dere betalingen i tre like deler.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:20   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Problemet med at barn tar sovesofaen er jo at man mister allrommet tidligere på kvelden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:21   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Men man sitter vel ute i "syden"?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:24   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Det er jo vanligvis ikke noe problem å flytte inn barna når de voksne skal legge seg? #BTDT

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:27   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er vel naturlig at du og dine barn tar ett soverom, også kan søster og venninne enten dele, eller dele seg på stue og ett rom. Jeg syns kanskje den som er stuck med stua kan få slippe med å betale litt mindre enn dere som har egne rom.

Det tenkte jeg også. Evt kan de ta en uke hver/noen dager hver, alt etter hvor lenge dere er borte.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:27   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er jo vanligvis ikke noe problem å flytte inn barna når de voksne skal legge seg? #BTDT

Hvis de er så små at de lett kan bæres i søvne, kanskje.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 14:31   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hvis de er så små at de lett kan bæres i søvne, kanskje.

Hvis de er særlig mye større enn det, er det vel neppe et problem at de legger seg klokken 20? Mannen bærer i hvert fall fint 10-åringen vår som elsker å sovne i vår seng (jeg klarer også, men er ond og grusom og får ham til å gå inn i søvne selv, men da sovner han jo på sekunder igjen).

Mine er jo også gjerne våken så lenge de får lov i ferier også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 15:04   #15
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Ulempen med å få sovesofaen, hvis det er en av dem uten barn, er jo at man aldri kan sove lenge. Det hadde vært et stort minus for meg i alle fall.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 15:19   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Ulempen med å få sovesofaen, hvis det er en av dem uten barn, er jo at man aldri kan sove lenge. Det hadde vært et stort minus for meg i alle fall.

Det avhenger av når man kan forvente at barna våkner i ferien. Våkner de veldig tidlig synes jeg det er et argument for at de sover på sovesofaen. Da kan andre få sove litt mer. Gjerne kombinert med at de flyttes dit etter å ha sovnet et annet sted.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 15:24   #17
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Jeg tenker at dere voksne betaler samme pris pr.person uavhengig av hvor dere sover.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 16:00   #18
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det avhenger av når man kan forvente at barna våkner i ferien. Våkner de veldig tidlig synes jeg det er et argument for at de sover på sovesofaen. Da kan andre få sove litt mer. Gjerne kombinert med at de flyttes dit etter å ha sovnet et annet sted.

Men det er vel ingen voksne som har lyst til å dele dobbelseng?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 16:05   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Er det ikke venninne og søster da? Jeg er ihvertfall vant til å noen ganger dele dobbeltseng på tur, med venninne eller familie. F.eks hyttetur, hotell etc.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-15, 16:06   #20
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er mest rettferdig?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Men det er vel ingen voksne som har lyst til å dele dobbelseng?

Det vil nok mange hvis alternativet er sovesofa og bli vekket av andres barn grytidlig om morgenen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no