Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Æ

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-17, 18:00   #121
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Butikker er det for mange av, slik at salg i hver butikk blir forsvinnende lite. Enn om kjedene hadde nok vett til ikke å etablere REMA, Kiwi og Extra på hvert tettsted, i tillegg til Meny eller Mega. Hadde omsetningen tredoblet seg i hver butikk, til minst 100 mill på enhet, hadde de kunnet drevet effektivt og fått mer salg på spesialvarer.

Ikke sant? Det er jo helt latterlig at jeg har alle kjedene tilgjengelig innen en kilometers radius. De driver jo rovdrift på seg selv.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 08-01-17 kl 18:13.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 18:06   #122
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Butikker er det for mange av, slik at salg i hver butikk blir forsvinnende lite. Enn om kjedene hadde nok vett til ikke å etablere REMA, Kiwi og Extra på hvert tettsted, i tillegg til Meny eller Mega. .

Jeg er enig. Bare på den lille plassen jeg bor på med mellom 2 og 3 000 mennesker har vi fire matbutikker, tre kjeder er representert. I tillegg har vi en matbutikk til i 10 minutters kjøreavstand.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 18:37   #123
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Har vi egentlig så veldig dårlig utvalg sammenlignet med land som er relevant å sammenligne med?

Vi bor i en kommune med 12000 innbyggere og her er utvalget veldig mye større enn jeg har sett i kommuner av tilsvarende størrelse både i USA, Sør Amerika, Øst Asia og Europa.

Vi har dårlige torg i en del større byer her til lands, men ellers synes jeg utvalg er veldig bra mange steder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 19:20   #124
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Utvalget er ikke så dårlig (om man går på Meny o.l.), men det jeg synes er den største forskjellen er at de store matbutikkene med stort utvalg, er dyrere enn de kjipere.. Slik er det eksempelvis ikke her i Spania. Her er det billigere på de store Al Campo/carrefour enn de små..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 20:50   #125
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Har vi egentlig så veldig dårlig utvalg sammenlignet med land som er relevant å sammenligne med?

Det kommer sikkert an på hvilke butikker man sammenligner med, men min erfaring er at matbutikker i Sverige, store som små, har bedre utvalg enn standard Rema.

Og at Rema skal få seg "bestevenner" blant leverandørene. Er det noen som tror at dette ikke er nok en måte å presse leverandørene på? Fytte grisen!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 20:54   #126
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det kommer sikkert an på hvilke butikker man sammenligner med, men min erfaring er at matbutikker i Sverige, store som små, har bedre utvalg enn standard Rema.

Og at Rema skal få seg "bestevenner" blant leverandørene. Er det noen som tror at dette ikke er nok en måte å presse leverandørene på? Fytte grisen!

Men standard Coop extra og Ica på bygda i Sverige har virkelig ikke fantastisk utvalg sammenlignermed norske bygder. Det har vi sett noen ganger i år. Da tenker jeg ikke på grensehandelsteder som fyller opp med ekstra.

Utvalget frukt og grønt synes jeg kan være helt elendig på små steder både i Sverige og Danmark sammenlignet med Norge.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 21:07   #127
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Nei, men en standard Coop i en by i Sverige har mye bedre utvalg enn i en by i Norge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 21:16   #128
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, men en standard Coop i en by i Sverige har mye bedre utvalg enn i en by i Norge.

Det kan hende det gjelder for store byer ja, men tilgangen på bra mat er nok jevnt over minst like bra i Norge som i Sverige totalt sett.
Ser man bort fra en eller to grensebutikker så er utvalg av dagligvarer i Jämtland, Härjedalen og Västerbotten ganske mye dårligere enn i norsk spredt bebyggelse.

Her i kommunen har vi fantastisk Coop Mega. Jeg har aldri sett en Coop-butikk verken i Norge eller naboland med så bra utvalg. Det fine med Coop mange steder både i Norge og Sverige er utsalg av lokalmat.
Der er Rema dårlige.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 21:22   #129
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg er usikker på om det stemmer, guava. Altså at samlet sett er det bedre i Norge. Jeg mener at jeg har sett undersøkelser som sier det motsatte. Skal se om jeg greier å Google dem fram.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 21:25   #130
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Ja, se her ja: http://www.abcnyheter.no/penger/okon...lg-som-sverige

Og hovedartikkelen, som nok var den jeg leste: http://www.aftenposten.no/okonomi/Na...e-610045b.html

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 21:27   #131
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Kan godt hende at de sydligste fylkene i Sverige veier opp såpass at det totalt sett er bedre i Sverige.

Egentlig er det ganske villt at vi skal ha så fantastisk utvalg her til lands, vi som produserer så lite selv. Det er råflott og temmelig miljøkjipt å sende masse tropiske frukter rundt omkring. Det virker også litt rart når man her i distriktet sender veldig små kvanta av spesialvarer til mathallen i Oslo.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 21:33   #132
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, se her ja: http://www.abcnyheter.no/penger/okon...lg-som-sverige

Og hovedartikkelen, som nok var den jeg leste: http://www.aftenposten.no/okonomi/Na...e-610045b.html

Ah interessant.

Det jeg lurer litt på er hva som regnes om utvalg?
Jeg har sett at det i svinesundområdet selges ufattelig mange ulike merker melk som er ganske lik og mange ulike varianter av smør og kjedelige gule oster som smaker likt.

På sånne produkter har vi naturlige begrensninger her til lands pga politikk.


Når det gjelder matvaremonopol her til lands synes jeg det er kjipt, men jeg skjønner ikke helt hva dere tenker på når det gjelder dårlig utvalg mat.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 21:34   #133
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Nå handlet ikke dette primært om tropisk frukt, guava. Jeg syns det blir så dumt å endre diskusjonen slik.

Det er massevis av norskprodusert varer, og lokalproduserte, som fint kunne selges i butikk, men som ikke gjør det. Det er jo f.eks masse varer som ikke selges i det hele tatt; grytekjøtt f.eks. I tillegg blir det vanskelig for småprodusentene når alle kjedene forlanger å ha en million butikker, og at de må kunne levere til alle. Da sitter vi igjen med butikkenes egen merkevare slik at de tjener på alle leddene, eller de aller største leverandørene som setter som forutsetning at de små skal ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 21:34   #134
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, men en standard Coop i en by i Sverige har mye bedre utvalg enn i en by i Norge.



Vi pleier å reise til en by i Sverige som er ganske mye mindre enn den byen vi bor i i Norge og som så absolutt ikke er en grenseby. Utvalget på supermarkedene der er allikevel mye bedre enn hjemme.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 21:44   #135
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Det jeg mener med dårlig utvalg er f.eks flere meldinger, flere typer kjøtt, ulike typer egg, mer enn en type potetgull, flere oster (mulighet for å kjøpe en helt vanlig cheddar, f.eks), ikke bare eldorado-jus. Ferskvarer, fisk som ikke er fisket i Alaska og sendt til Kina for å fryses. Brød fra mer enn én produsent. Lokalprodukter. For eksempel. Men dette blir jo vanskelig når det er så mange butikker at kundegrunnlaget omtrent ikke er noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-17, 23:23   #136
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg melder meg (sikker av ren paranoia) ikke inn i kundefordelsprogrammer som registrerer hver tampong, øl og hvasom helst jeg kjøper. Unntaket her er Kitchen, knivene og kjøkkenutstyret mitt kan de få, liksom
Jeg har coopkort, men bruker det aldri, av samme årsak.
Æ blir derfor ikke lastet ned her, og jeg synes den er vanvittig opphypet av kjeden, det er jo bare et kundefordelsprogram på lik linje med en million andre.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 12:04   #137
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Et godt innspill mot Æ.

Sitat:

Med appen Æ vil Rema gi oss kunder insentiver til å holde på de kjente og kjære produktene fremfor å prøve nye produkter. Bare vent og se! De nye produktene får vi jo ikke 10 prosent rabatt på, med mindre de over tid kommer inn på vår toppliste. Men da er nylanseringene med stor sannsynlighet allerede ute av butikkens sortiment.

Produkter vi kjøper sjelden, vil oftere stå igjen i hyllen, for vi kan jo ta den ett kilos Norvegiaen enda en uke i stedet for en pakke skivet Synnøve lettost til mor. Vi får jo 10 prosent rabatt på Norvegiaen.

Og hva skjer? For det første vil Rema 1000 kunne møte leverandører med at «deres produkter presterer dårlig, betal mer så har vi dem i hyllen litt til (kanskje)». Og for det andre, leverandørene vil få enda mindre insentiv til å skape nye produktserier, eller til å hente inn eksotisk mat fra utlandet. En innovasjonsprosess er både tidkrevende og kostbar, og får man ikke kjedene med på konseptet, kan det fort bli en dyr affære. Det bør ikke komme som noen overraskelse at leverandører allerede nå gjør grep for å verne som sine «bestselgere», og satser mindre på å skape nye smaksopplevelser for kresne norske ganer.

Det er ikke alle som handler på tradisjonell autopilot. Mange ønsker nyheter velkomne i dagligvarehyllene, ikke minst på sine egne kjøkken. Vi som prøver, er nysgjerrige og søker etter nye smaksopplevelser fordi hverdagen ellers ville blitt for ensformig. Men vi får ikke sjans fordi den spennende nyheten drukner i konkurransen om synlighet i hyllene og er raskt ute av sortimentet. Nettopp fordi den ikke selger like godt som bestselgerproduktene, som nå vil sole seg i glansen av god hylleplass og synlighet – og rabatt – i appen Æ.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 12:21   #138
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Veldig godt innspill, Tally. Vi har Rema som nærmeste butikk. Faktisk de to nærmeste, og ellers en virkelig elendig Kiwi. Men jeg legger nå strategi for å endre handlevanene mine, slik at jeg ikke legger igjen penger hos Rema, siden jeg er så utrolig uenig med "bestevenn" tankegangen deres. Jeg kjøper aldri Mack, men derimot Sagene bryggeri, så det er ikke noe savn. Og jeg er ingen storforbruker av brus, men når jeg handler det, så handler jeg ofte colaprodukter, som nå forsvinner. Jeg liker å kunne velge mellom Lerum og Nora, mellom Toro og Knorr, mellom Kims og Maarud. Jeg syns utvalget i de aller fleste butikker bare blir dårligere og dårligere, og tenker at når handlekurven uansett blir så dyr som den blir (for matprisene har virkelig skutt i været), så kan jeg heller legge igjen pengene mine der utvalget er godt. Jeg må bare finne ut hvor det er.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 12:31   #139
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Godt innspill, men samtidig synes jeg det høres rart ut om folk flest synes 10% rabatt er så mye at de velger vekk det de egentlig har lyst på til fordel for noe de får rabatt på. Jeg liker heller ikke bestevenn-tankegangen deres og synes det er veldig synd om et allerede begrenset utvalg i norske dagligvarebutikker skal bli enda mer snevert.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-17, 13:56   #140
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg nekter å bli med på "Æ".
Først og fremst fordi jeg som bergenser jo ikke liker trønderske ting, enten det er fotball-laget eller øl, men mest av alt fordi jeg er sur på Rema som skviser ut det meste og får et stadig mer crappy vareutvalg. Jeg tror faktisk jeg skal slutte å handle der, det er tross alt billigere om vi ukeshandler på Coop enn dagshandler på Rema.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no