Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stressa 2019

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-19, 14:57   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stressa 2019

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg lurer også på hva hennes leder tenker jeg om hen leser den artikkelen?

Det kom en oppfølgingsartikkel, hvor hun modererte seg og sa at hun som regel endte opp med hjemmekontor de dagene hun var "syk" og at lederen hennes selvsagt var inneforstått med det.

Det som det fortalte meg var at hun er i den heldige posisjonen hvor hun har ganske fri stilling og kan tilpasse arbeidstempoet etter det. Det er langt i fra alle som er det forunt, og det er sånn passe arrogant å gå ut og si at det bare er å ta det litt rolig noen dager så er alt bra igjen. På samfunnets bekostning, selvsagt. For alternativet (i følge henne) var at hun blir utbrent om noen år og det er mye dyrere.

For meg er det en utrolig sort-hvitt tankegang at jeg blir litt matt.

Det er travelt å være fulltidsarbeidende småbarnsforelder, og det blir ikke mindre travelt når man legger forventningene til seg selv skyhøyt. Huset skal være på stell til enhver tid, ungene skal være minst mulig i barnehage, man skal prestere som bare rakkern på jobb, man skal være supersosial og i tillegg være verdens beste kjæreste. Og det går jo ikke, man kan ikke være verdensmester på alle områder samtidig.

Kan man bli syk av det? Visst pokker. Er løsningen at man legger enda større forventninger på mor og morsrollen? Ikke faen. At gamle damer på over åtti skal få sitte der og synse om hvor ille hun tror det er at små barn går i barnehage (hentet fra artikkelen i Dagsavisen i HI) er jo helt galemattias.

Sitat:

Hun mener morsrollen systematisk er blitt nedvurdert og at Arbeiderpartiet og SV må ta sin del av ansvaret for at det er blitt sånn.

Hadde hun bare sagt foreldrerollen, så kunne jeg kanskje, kanskje vurdert å lytte til henne. Men at mor skal være så himla mye bedre for barnet enn far, det klarer jeg bare ikke å se. Jeg ble rett og slett hissig av å lese den artikkelen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no