Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp! Virus!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-11, 18:13   #1
Wizely
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
Wizely har et hav av muligheter foran seg
Utrop

Hjelp! Virus!

Jeg har prøvd å lese meg klok overalt og lett mange steder, men jeg har to problemer:

nr. 1: "Kan ikke starte tjenesten Windows Security Center". Jeg har gått inn på kontrollpanel og prøvd å slå den på gjennom tjenester og det har funka! I 20 sekunder... og så slår windows security center seg av og jeg må gå gjennom samma greia igjen. Så slår den seg av igjen. Og slik fortsetter det.

og nr. 2: Pop-up vinduer fra ingensted!
Jeg trenger ikke ha internett oppe en gang før et pop-up vindu dukker opp ut fra det blå!
Jeg har prøvd å scanne pc-en med mange programmer og jeg hadde visst dette trojan viruset, men det fjerna det. Og jg søker og søker, men de finner ingenting.

Men det må da være et virus eller noe om har kommet seg inn, er det ikke?
Vær så snill og hjelp meg for de pop-up vinduene er veldig irriterende og det må da være noe galt siden Security Center slår seg av hele tiden.

Men ta til tanke at jeg er nok ikke den mest pc-flinke her i verden, så noen forklaringer må jeg nok ha inn med teskje

Wizely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 18:16   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp! Virus!

http://housecall.trendmicro.com/

  Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 18:17   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Virus!

Gjør en systemgjenoppretting. Dette vil tilbakedatere maskinen din, og forhåpentligvis fjerne problemet. Hvor langt tilbake du skal sette den får du bare se, men noen uker er sikkert smart. Du vil ikke miste filer og lignende, men programmer du har innstallert i det siste kan bli borte.

Google "systemgjenoppretting windows", du.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 18:39   #4
Wizely
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
Wizely har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp! Virus!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Gjør en systemgjenoppretting. Dette vil tilbakedatere maskinen din, og forhåpentligvis fjerne problemet. Hvor langt tilbake du skal sette den får du bare se, men noen uker er sikkert smart. Du vil ikke miste filer og lignende, men programmer du har innstallert i det siste kan bli borte.

Google "systemgjenoppretting windows", du.

Den gikk ikke skjønner du... for det eneste gjenoppretningspunktet den har er et jeg lagde nå så da skjedde det visst ingenting.

Wizely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 18:41   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Virus!

Ouch. Sjekk ut linken til Sjugger.... går det ikke, så ville jeg reddet det jeg kunne av viktige ting på PCen, så skrotet operativsystemet og lagt inn nytt. Da vil maskinen fremstå som ny etterpå. Nesten da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 18:42   #6
Wizely
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
Wizely har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp! Virus!

*sukk* jaja... Funker det så funker det.

Wizely er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
windows security center


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no