Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Overføre innhold fra gammel til ny Mac

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-11, 20:37   #21
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overføre innhold fra gammel til ny Mac

Jeg har et mellomnavn i mappenavnet (user) mosol gammel. Når jeg limer inn stien skrives mellomrommet om til mosol\ gammel. Er det et problem?

Når jeg forsøker å skrive inn kommandoen du foreslår, og bruker mellomrom i mappenavnet, får jeg følgende tilbake:

mosol-MacBook-Pro:volumes mosol$ sudo chmod -R u+rwx /Users/mosol gammel/Pictures
Password:
chmod: gammel/Pictures: No such file or directory

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 20:39   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overføre innhold fra gammel til ny Mac

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Jeg har et mellomnavn i mappenavnet (user) mosol gammel. Når jeg limer inn stien skrives mellomrommet om til mosol\ gammel. Er det et problem?

Når jeg forsøker å skrive inn kommandoen du foreslår, og bruker mellomrom i mappenavnet, får jeg følgende tilbake:

mosol-MacBook-Pro:volumes mosol$ sudo chmod -R u+rwx /Users/mosol gammel/Pictures
Password:
chmod: gammel/Pictures: No such file or directory

Hm.. okei. Ja da er det noe galt i stien. Dette da:

sudo chmod -R u+rwx /Users/mosol\ gammel/Pictures

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 20:47   #23
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overføre innhold fra gammel til ny Mac

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hm.. okei. Ja da er det noe galt i stien. Dette da:

sudo chmod -R u+rwx /Users/mosol\ gammel/Pictures

Jeg får den samme tilbakemeldingen med den: no such file or directory.
Takk for tålmodigheten.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 23:37   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overføre innhold fra gammel til ny Mac

Ok, gå til katalogen først da.
Kommandoen "cd" gjør at du forflytter deg i katalogene. Gå en katalog av gangen og kjør kommandoen "ls" for å se hva katalogen inneholder. Slik kommer du frem til rett katalog, så setter du rettighetene der.

Altså blir det noe ala: cd /Users
Der kjører du "ls", også får du antagelig opp en katalog som heter "mosol".
Da blir det: cd mosol
Så: ls
osv.
Gjenta dette til du står i katalogen over den som ikke er helt i orden. Antar at dette er katalogen som heter "gammel"?

Da skriver du: sudo chmod -R 777 Pictures

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 09:15   #25
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overføre innhold fra gammel til ny Mac

Sesam, sesam, lukk deg opp:

mosol-MacBook-Pro:Users mosol$ cd /Users/mosol\ gammel/Pictures
-bash: cd: /Users/mosol gammel/Pictures: Permission denied

mosol-MacBook-Pro:Users mosol$ sudo chmod -R 777 /Users/mosol\ gammel/Pictures

Joika, du er GULL! :smily-overload:
Tusen millioner takk for god og veldig tålmodig brukerstøtte. Nå er mine 8500 bilder trygt plassert i iPhotobiblioteket på min nye MacBook Pro.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 10:22   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overføre innhold fra gammel til ny Mac

Hurra!! Ingen årsak! Jeg har nesten jobbet mer på denne måten enn med å trykke på knapper......

Du fikk permission denied på den første fordi du forsøker å gå rett inn i Pictureskatalogen som du ikke har tilgang til. Derfor jeg bad deg om å gå til mappen over og stå der, så sette rettighetene.

Men det årnet seg jo!


Sist redigert av Joika : 25-04-11 kl 10:37. Årsak: Leif!!
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no