Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Oppsett av iPad til barn

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-13, 09:02   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppsett av iPad til barn

Jeg har ferske 9-åringer i huset, og de ønsker å kjøpe seg iPad mini for pengene de fikk til sin bursdag. Det blir antakelig å kjøpe dem i dag, og jeg må vite litt om hvordan jeg skal gjøre ting før vi får ipadene hjem. Vi har en vanlig iPad hjemme som er satt opp med min iCloud konto eller hva det nå heter. Det er greit nok. Men da 10 åringen kjøpte seg iPhone i fjor, greide vi ikke sette den opp til han, og jeg endte opp med å legge inn min konto på hans tlf. Veldig upraktisk fordi han da hele tiden kommer så jeg kan skrive inn passordet før han kan laste ned apper. Samt at alle hans bilder kommer inn på ipaden og omvendt.

Så hvordan setter man opp ipader som skal brukes av barn? Det må ikke være et bankkort knyttet til kontoen? Glad for alle tips jeg kan få. Elkjøp har forøvrig tilbud på iPad mini denne uka, hvis det er andre som vurderer kjøp i disse dager.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 09:25   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppsett av iPad til barn

Fordelen med å ha dem knyttet til samme konto er at man da kan laste ned betalingsapper til alle uten å betale flere ganger for samme app. Vi syns også at det er greit at de må be om at vi skriver passord, fordi vi da har oversikt over hva de laster ned. Men det er fullt mulig å lage ituneskontoer uten bankkort, man kan bruke gavekort for å få penger på konto.

Vi har ikke samme icloud konto på alle enhetene da, så jenta mi får ikke mine kontakter, bilder og kalender på sin ipad. Når vi har ulike icloud kontoer kan vi i tillegg ha videosamtaler med hverandre igjennom facetime.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 09:28   #3
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppsett av iPad til barn

Kan man bruke gavekort på den måten? Det var interessant.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 09:31   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppsett av iPad til barn

Jeg bruker min konto på alle appene. Jeg liker uansett å ha kontroll over hva ungene laster ned, og dessuten slipper jeg å betale for betalingsappene mer enn én gang.

Alternativt kan da lage en egen konto til hver. Du må legge inn betalingskort for å få opprettet kontoen, men den kan du slette etterpå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 09:38   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppsett av iPad til barn

Jeg bruker min egen iTunes-konto på iPhone og iPad (sistnevnte er i praksis Poden sin), men bruker ikke iCloud i det hele tatt. Han får ingen av mine bilder, og jeg får heldigvis ingen av de han tar heller.

Men kan noen av dere fortelle meg hvor jeg sletter betalingskortet mitt fra kontoen? Jeg får det ikke til nemlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 10:30   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppsett av iPad til barn

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg bruker min konto på alle appene. Jeg liker uansett å ha kontroll over hva ungene laster ned, og dessuten slipper jeg å betale for betalingsappene mer enn én gang.

Alternativt kan da lage en egen konto til hver. Du må legge inn betalingskort for å få opprettet kontoen, men den kan du slette etterpå.

Jeg opprettet konto til min sønn uten å legge inn betalingskort. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, men googlet meg frem til det. Han får et gavekort innimellom, til nedlasting av musikk og spill.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 11:04   #7
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppsett av iPad til barn

Så dere vil egentlig anbefale at jeg legger inn min konto på de nye ipadene?

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 11:17   #8
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppsett av iPad til barn

Mhm. Men de kan ha egen apple-id for FaceTime, bilder og sånt. Men det er mest praktisk å ha samme konto i AppStore.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 11:56   #9
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppsett av iPad til barn

Jeg har lagt in min id i Appstore, slik at de kan laste ned apper jeg allerede har betalt for, samt at jeg har kontroll på hva de gjør. For bruk av FaceTime og iMessage har jeg brukt deres egen mailadresse. Det var veldig greit å gjøre.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-13, 12:05   #10
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppsett av iPad til barn

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Så dere vil egentlig anbefale at jeg legger inn min konto på de nye ipadene?

Jepp. Bare vær nøye på å slå av in-app-purchase og slå på at man skal bruke passord.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no