Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-17, 16:33   #61
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.628
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Scandinavia kommer på salg til 50 % på mandag, er det vi har fått beskjed om. Det passer veldig godt, for en stor hjørnesofa i ull, med dun, til full pris, hadde vært langt utenfor det vi hadde kommet på å bruke.

Vi har heldigvis valgt modell, stoff og fyll, men mangler om det skal være hjørne eller 2,5 pluss 2,5. Det er nok å måtte forholde seg til for meg.


Hurra, da blir det kanskje Scandinavia på oss også!

Har dere valgt dun og ull? Kan jeg spørre hvorfor dere valgte det? Jeg er så grønn på dette ...

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 17:46   #62
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Har dere kjøpt sofa, LilleT? Fornøyd? Vi vurderer en diger Scandinavia hjørnesofa, men er så i tvil om hva slags stoff.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 18:23   #63
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.628
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Har dere kjøpt sofa, LilleT? Fornøyd? Vi vurderer en diger Scandinavia hjørnesofa, men er så i tvil om hva slags stoff.

Ja, vi endte opp med 2 + 2 1/2 seter fra Scandinavia. Multigrått polyesterstoff og skumputer. Dunputene virket å være bedre å sitte i, men det passer ikke oss å være avhengig av å banke puter flere ganger i uka, slik de i butikkem sa var nødvendig om man valgte dun. En annen ting er at skumputene kan snus, slik at man kan slite dem på bgge sider. Det kunne man heller ikke med dun. Merker at man lett blir "elsktrisk" av å sitte i sofaen og regner med at det skyldes polyesterstoffet. Vi valgte polyester og multifarget stoff med tanke på slitasje og flekker. Ull og dun er sikkert et bedre valg om man er god til å ta godt vare på sofaen sin. Vi er mest der at det er en bruksgjenstand.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 22:06   #64
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg vurderer forresten å kjøpe nye trekk til sofaen min her. Det jeg har må renses fant jeg ut etter at sofaen var i hus og hadde bitt sølt på ... Men jeg likte virkelig ikke de to trekkene de har som kan vaskes.

Sjekk ut bemz.com

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 22:20   #65
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Ja, vi endte opp med 2 + 2 1/2 seter fra Scandinavia. Multigrått polyesterstoff og skumputer. Dunputene virket å være bedre å sitte i, men det passer ikke oss å være avhengig av å banke puter flere ganger i uka, slik de i butikkem sa var nødvendig om man valgte dun. En annen ting er at skumputene kan snus, slik at man kan slite dem på bgge sider. Det kunne man heller ikke med dun. Merker at man lett blir "elsktrisk" av å sitte i sofaen og regner med at det skyldes polyesterstoffet. Vi valgte polyester og multifarget stoff med tanke på slitasje og flekker. Ull og dun er sikkert et bedre valg om man er god til å ta godt vare på sofaen sin. Vi er mest der at det er en bruksgjenstand.

Jeg skjønner ikke hvorfor selgerne i butikkene påstår at putene må bankes flere ganger i uka. Jeg har hatt Scandinavia med dun i 3,5 år og har aldri banket putene, det er bare vrøvl. Ryggputene kan man snu for å fordele duna, og det er kun der det siger. Tar meg 10 sekunder å snu to puter en gang i måneden.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 01:34   #66
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Vi har denne fra Skeidar. Veldig god å sitte i og ikke så mørk farge som på bildet.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 01:38   #67
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.291
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg vurderer forresten å kjøpe nye trekk til sofaen min her. Det jeg har må renses fant jeg ut etter at sofaen var i hus og hadde bitt sølt på ... Men jeg likte virkelig ikke de to trekkene de har som kan vaskes.

Antageligvis litt sent svar, men jeg vasker sofatrekkene mine selv om det står at det ikke går an. Jeg mener, det er stoff og det er glidelås i putene - hvorfor skal det ikke gå an å vaske det?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 02:34   #68
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.067
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Vi har denne. Lik farge, men 3 og 3,5 seter. God å sitte i og digg farge!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20171230-013049.jpg (11,2 KB, 54 visninger)
__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 22:36   #69
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sofaen vi har: http://www.bolia.com/nn-no/sortiment/sofaer/orlando. VI har den i mørkegrå ull. Den er god å sitte i, men egner seg ikke å stå fritt i rommet. Delene sitter ikke godt sammen, og sklir fra hverandre ved bruk. I tillegg sklir knottene under stålbena vekk, og dermed blir det hakk i gulvet.

Drømmesofaen: http://www.tannum.no/produkt/tufty-time-15-sofa/

Er det samme mekanisme for å feste sammen delene som på denne?
https://boliastorage.blob.core.windo.../02-130-01.pdf

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 22:49   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Er det samme mekanisme for å feste sammen delene som på denne?
https://boliastorage.blob.core.windo.../02-130-01.pdf

Ser sånn ut. De har visstnok gjort noen endringer på dem, så det er ikke samme system lenger. Men ser ut som det du viser der.

Vi har stripset sammen alle beina, så nå sklir den ikke fra hverandre. De knottene sklir opp litt fremdeles, men ikke like mye som før.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 23:04   #71
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ser sånn ut. De har visstnok gjort noen endringer på dem, så det er ikke samme system lenger. Men ser ut som det du viser der.

Vi har stripset sammen alle beina, så nå sklir den ikke fra hverandre. De knottene sklir opp litt fremdeles, men ikke like mye som før.

Takk! Kjenner jeg er litt skeptisk når den ser lik ut, selv om de sier de har gjort endringer.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 23:07   #72
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.919
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

VI har en som heter Paso Doble fra Bohus og jeg ELSKER den. Vi har dette oppsettet med litt bredere puter i midten tror jeg, og en diger puff i tillegg (på høyreenden der), mørkeblå velur. Masse plass og skikkelig god og myk og deilige puter.

Edit: Ånei! Ser at de ikke har den lengre, men andre som ligner. Inspirasjon allikevel?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde.jpg (75,4 KB, 93 visninger)
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 02:07   #73
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Vis meg din sofa! (Eventuelt: Vis meg din drømmesofa!)

Vi skal gjøre om på hele stua og har nå sett oss ut John fra Sits. Vi har i dag to sofagrupper i stua og skal gjøre det om til en stor. Ungene vokser til og tar mye mer plass der de henger og slenger i stua, så vi trenger en skikkelig stor kosesofa.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no