Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-19, 09:01   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Gamle Gmail fungerte ypperlig! Jeg fikk opp de viktigste uleste epostene øverst, så fulgte et felt med stjernemerket epost og under fulgte alt annet, både leste og uleste eposter.

Nå har jeg fått FIRE epostfaner jeg må følge med på. Primær, sosialt, reklame og oppdateringer.

For å få oversikt over epost så må jeg sjekke alle fanene. Flybillettene jeg bestilte kom feks i oppdateringsfanen, og reklamefanen byr også på eposter jeg trenger å lese, som oppdateringer på kjøp. Og stjernemerkete eposter er ikke mulig å få samlet noe sted, så den primærfanen gir meg ingenting lenger.

Hjelp! Har dere fått denne versjonen? Kan man velge den bort? Får dere det til å funke?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 09:15   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Du kan i hvert fall velge å få stjernemerkede i Primærfanen. Det gjør du på Tannhjulet og Konfigurerer Innboksen.

Jeg har hatt dette oppsettet lenge, noen ganger bra, noen ganger ikke så bra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 09:45   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Takk! Jeg ble sittende og tilpasse innstillinger, og begynner å nærme meg den gamle gmailen.

MEN: Jeg får ikke til å beholde det gamle oppsettet (viktigst først, heter det visst) og samtidig ha en fane for sosialt? Det er jo egentlig genialt å skille ut alle slike varsel-eposter i egen fane, men ikke så genialt at jeg gir slipp på et oppsett som funker på primærfanen.

Har du begge deler? Både selvvalgt innboks/primær OG flere faner?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 10:31   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Min har vore sånn lenge og eg synest Gmail er ganske gode på automatisk sortering. I starten måtte eg flytte litt rundt på ein del ting, men det er stadig færre ting sommhavner feil hos meg. Eg synes det er kjempegreit å kunne skilje mellom nyhetsbrev eg vil ha (updates) og rein reklame.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 11:37   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Jeg har ikke selvvalgt innboks/primær, men har flyttet rundt litt som nokon og nå kommer det meste på riktig sted. Noen ganger kan det være vanskelig å få delt opp det som er reklame og det som er mer viktig (som ordrebekreftelse osv) om de ikke har forskjellige mailadresser til dette. Det positive er at de viktig e-postene ikke forsvinner i de mer uviktige som reklame.

Gi gjerne tips om andre innstillinger du har gjort!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 11:40   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Min har vore sånn lenge og eg synest Gmail er ganske gode på automatisk sortering. I starten måtte eg flytte litt rundt på ein del ting, men det er stadig færre ting sommhavner feil hos meg. Eg synes det er kjempegreit å kunne skilje mellom nyhetsbrev eg vil ha (updates) og rein reklame.

Ja, jeg også. Jeg valgte denne løsningen med en gang den var tilgjengelig for testing, og det er ganske lenge siden sosialt og promotion besto av noe annet et oppdateringer fra SoMe og reklamemailer. De reklamemailene jeg vil se fortere har jeg bare flyttet over i primærfanen, og så kommer de dit automatisk videre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 12:29   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Min første tanke: Ny? :forvirret:



Du blir vant til det. Den lærer etterhvert og da blir du så happy for at gmail selv rydder unna all reklamen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 13:02   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Jeg vil veldig gjerne at gmail rydder unna reklame, og oppdateringer fra some er også fornuftig å få et eget sted, men jeg trenger veldig den oversiktlige "primær"-siden der jeg både ser de stjernemerkede epostene og nye, antatt viktige eposter.

Jeg har klart å få tilbake dette oppsettet ved å velge innbokstype "Prioritert innboks", men da forsvinner fanene for reklame og alt annet.

Kan jeg ikke få det beste fra to verdener, altså? Why??

Og dere som syns det funker, hvordan følger dere med på stjernemerket epost? Eller er det bare meg som alltid har en 10-20 eposter til oppfølging/husk?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 13:19   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Har du prøvd dette, men det gjelder kanskje bare appen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Stjerne.JPG (44,4 KB, 19 visninger)
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 13:23   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

I verste fall får du hoppe mellom de to visningene. Det gjøres raskt gjennom å holde musen over Innboks og klikke på pilen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 13:24   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Har du prøvd dette, men det gjelder kanskje bare appen.

Takk for forslaget! Jeg bruker jo den funksjonen på mobilen, det har jeg ikke tenkt over. Og strengt tatt funker det jo, jeg har bare blitt vant til å bruke Gmail på pcn til å huske på ting jeg må forholde meg til på et eller annet tidspunkt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 13:26   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Gmail - Flere som har mistet oversikten?

Det beste hadde vært om man hadde stjernemerkede øverst, eller i hvert fall at man kunne ha en egen fane for dem eller noe slikt

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no