Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-17, 18:00   #21
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

På Papirøen bør dere begge kunne finne noe godt å spise, og tenåringsdatter vil sikkert synes det er ganske kult: http://copenhagenstreetfood.dk

På veien til Papirøen må dere ta en tur innom glass-iglooen til Tróndur Paturson (gratis, og vanligvis åpen, se kart). Jeg pleier også å stikke innom kafeen og ser på de andre utstillingene på Nordatlantens brygge, det er så herlig avslappet stemning der. http://www.nordatlantens.dk/da/udsti.../#!prettyPhoto[pp_gal]/1/ (trykk på "flere bilder" hvis den ikke kommer opp av seg selv)

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Besøk Ny Carlsberg Glyptotek!
Flott samling fra antikken, palmehave og egyptiske mumier. Staselig bygg like ved Raadhuset.

Tiltredes - dette er et fast stopp i Køben. Kjempehyggelig kafe med utsikt til palmer og kunst. Jeg tror de har vegetarmat der også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg København.jpg (181,8 KB, 0 visninger)
__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 18:54   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Enda flere gode tips, tusen takk!
Tivoli - kan man gå inn der og bare se? Jeg er ikke spesielt interessert, men kan sitte på kafé der hvis jeg må.


Sist redigert av -ea- : 10-01-19 kl 00:00.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 19:31   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ellers er det gøy å ta parallellgata til Strøget (Læderstræde, Kompagnistræde ) som har masse rare antikvariater og kafeer.

Ja, der er det hyggelig! En av mine yndlingsdillebutikker ligger der, i gata rett ned fra Legobutikken.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tivoli - kan man gå inn der og bare se? Jeg er ikke spesielt interessert, men kan sitte på kafé der hvis jeg må.
Zoo utgår av dyrevernhensyn (ref. veggis).

Ja, København Zoo er ganske skrekkelig, selv for oss som ikke er veggiser. Det koster noe å gå inn i Tivoli, men ikke alt for mye. Jeg kjører ingenting selv, men det er gode restauranter der, veldig vakkert og mye å se på. Men det kan være ganske fullt om sommeren, så om ingen av dere er veldig interessert kan dere bare titte inn gjennom gjerdet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 19:36   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Vi var inne på tivoliet uten å kjøre noe, jeg syns det var verd pengene vi betalte.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 20:56   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Man betaler billett inn på Tivoli, men å kjøre tivoliting er egne billetter/ evt dagspass. Det er absolutt verdt billetten, synes jeg. Det er mye konserter der, alt fra Tivoligarden (Tivolis eget barnekorps, de har bl.a. et arrangement hvor korpset ledsager prinsessen til en liten båt og noe greier, tror jeg) via pantomimeteater med Pjerrot og Columbine (Påfuglscenen innenfor hovedinngangen, flere forestillinger pr dag. Må være tidlig ute om man vil sitte, men kan også stå rundt), og til store pop/ rock-konserter o.l. fra Hovedscenen. Dere kan jo sjekke om dere liker noe som er satt opp. De har også stort fyrverkeri med musikk ved stengetid flere dager i uka.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-17, 22:59   #26
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Besøk Ny Carlsberg Glyptotek!
Flott samling fra antikken, palmehave og egyptiske mumier. Staselig bygg like ved Raadhuset.

Signerer! Glyptoteket anbefales.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 09:24   #27
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Hvis dere skal i Tivoli vil jeg anbefale dere å gå dit på kvelden. Det er så hyggelig når Kinalampene lyser

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 10:41   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Ja, gnuri, jeg tenkte også det. Ganske eksotisk med mørke sommerkvelder for oss fra det høye nord.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 10:48   #29
FrøkenA
Noob
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Oslo
Innlegg: 101
FrøkenA er litt kul
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Takk for tips! Sas-hotellet utgår, nesten ti tusen for tre døgn. Scandic Copenhagen har supertilbud idag, fem tusen.

Vi bodde på Scandic med ungene i fjor, det var helt topp, det!
Anbefaler også Lêlê, samt et par fine plasser i Kødbyen, siden dere er veggiser: Mother (pizza, dødsgod, flere veggisalternativer) og Bob bistro.

__________________
A (2011) og B (2014)
FrøkenA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-17, 23:57   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Syntes også The Square var bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-17, 13:29   #31
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Hvis det er supert vær og dere vil på stranda så er det ikke mange stopp med metroen til Amager strandpark. På stranda kan dere også kjøre segway. Det er enklere enn man frykter og veldig gøy! http://www.copenhagensegway.dk/tilbu...er-strandpark/

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-17, 13:45   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

På Papirøen bør dere begge kunne finne noe godt å spise, og tenåringsdatter vil sikkert synes det er ganske kult: http://copenhagenstreetfood.dk

Dette er definitivt kult, og jeg er ganske sikker på at det fungerer strålende for vegetarianere.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-17, 14:22   #33
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Vi bodde forøvrig her sist vi var i København. Skikkelig sentralt og veldig greit hotell https://no.hotels.com/hotel/details....m-0-children=0

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 22:58   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har samme erfaring med Hotel Løven som Teo (den første gangen bodde jeg der sammen med henne), og har for øvrig bestilt et rom på CabInn som "bare overnatting" i starten av Interrailturen vår i juli.

Hvordan var CabInn? Lurer på om det ikke var det jeg har holdt av nå, men kan kanselleres. OK å reise dit med barn? OK strøk?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-19, 23:58   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Bodde på CabInn, det var rett i nærheten av Glyptoteket. Hadde valgt den største rom-typen og fikk hjørnerom med liten veranda, og det var gull verdt å kunne ha verandadøra åpen siden det var sommer og varmt. Aircondition var det ikke, så ville ikke bodd der igjen på sommeren. Vi spiste ikke frokost på hotellet, så jeg aner hvordan de fasilitetene var, så bare resepsjonen og rommet.
Strøket var helt ok.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-19, 22:25   #36
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Da jeg bodde i København på 90 tallet ble en nordmann drept ved å bli dyttet ut av vinduet på Cabinn. Det hotellet var ett av de billigste hotell i byen den gangen og var skikkelig crappy med bittesmå rom. Mulig det er bedre nå, men jeg har 25 år gamle fordommer☺ Det finnes jo så mange fine hoteller.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-19, 22:34   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: København-tips? Hvor bør vi ikke bo?

Du bør være rask med å bestille.
Vi var i København i sommer og jeg bestilte allerede i januar og det var mye som var booket.
Hotellet som vi bodde på lå midt i et horestrøk. Gubben og eldste var ute og parkerte bilen på et p-hus sent lørsagsnatta og de ble tilbudt en felles runde tja...
Eldstemann synes det var dødskult da. Og vi tålte å se det. Jeg tenkte ikke så mye over det selv heller altså. Vi er litt robuste, vi.
Det er greit å vise at sånt finnes.

Vi bodde her: Urban House Copenhagen by MEININGER.
Kuult hotell og lå rett bak litt skrått for tivoliet. Rett ved togstasjonen. Men dessverre var det ikke airc der. Tragisk i fjor med den hete sommeren. Jeg hadde tenkt på så mye men ikke akkurat det..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no