Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp oss å velge nettbrett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-12, 17:20   #1
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg er helt amøbe på nettbrett, men vi har bestemt oss for å skaffe oss ett.
Brukerne er 2 (3) barn, treåring og niåring mest, og såå kommer vel vi voksne til å surfe litt fra sofaen på kvelden tenker jeg.
Men så står valget mellom Samsung Galaxy Note 10.1" Wifi , og en eller annen Ipad-utgave, men der er vi virkelig lost, så jeg aner ikke hva som er lurest.
Er det flere morsomme apps til ungene om man velger ipad, eller er det kulere med note siden man da kan tegne (hvor ofte driver man med sånt?) på den?

Og så er den til hjemmebruk, ergo trenger vi ikke 3G? Eller?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 18:30   #2
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg ville gått som samsung sin.
Rett og slett fordi Apple har så mye sært for seg.
Feks noe så enkelt som at du ikke får brukt java på Apple produkter.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 18:46   #3
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

http://coop.no/Varer/Produkt/TABLET-II-70/?ec=A9BDB272

Er denne så billig fordi den kun har wi-fi?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 18:52   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jeg ville gått som samsung sin.
Rett og slett fordi Apple har så mye sært for seg.
Feks noe så enkelt som at du ikke får brukt java på Apple produkter.

Jeg har Java på min MacBook Air iallefall.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 18:54   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg hadde (og har) gått for Samsung sitt. Fordi jeg liker dem best.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 19:21   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

http://coop.no/Varer/Produkt/TABLET-II-70/?ec=A9BDB272

Er denne så billig fordi den kun har wi-fi?

"Liten", altså bare 7tommer

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 19:31   #7
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

"Liten", altså bare 7tommer

Hvor stort er de normale nettbrettene da? *finner ikke linjal og klarer ikke se for meg hvor mye 17.8cm er*

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 19:32   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

iPad.

Jeg har iPad hjemme, og Asus andriodbrett til jobb, iPad er helt klart en million ganger bedre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 19:49   #9
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Samsungen støtter ikke flash, og man kan derfor ikke (per i dag) se NRK nett-tv på den.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 19:51   #10
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Hvor stort er de normale nettbrettene da? *finner ikke linjal og klarer ikke se for meg hvor mye 17.8cm er*

10.
Jeg ville gått for 10, men 7 er sikkert fint det å, men jeg er sær.

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Samsungen støtter ikke flash, og man kan derfor ikke (per i dag) se NRK nett-tv på den.

Tuller du?
Jaha, da står jeg tilbake i start og lurer på hvem av de jeg skal gå for.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 19:52   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg er ikke blodfan av Epleprodukter, men kunne ikke tenkt meg noe annet enn iPad heller. Broren min hater Eple-ting, uten å ha hatt et eneste ett, og går selvfølgelig for Samsung eller noe sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 20:19   #12
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

10.
Jeg ville gått for 10, men 7 er sikkert fint det å, men jeg er sær.



Tuller du?
Jaha, da står jeg tilbake i start og lurer på hvem av de jeg skal gå for.

Jålebukken har Samsung galaxy tab. Etter at han oppgradere den tidligere i år forsvant muligheten til å se flash-støttede sider. Han kan se direkte-tv, men ikke det som ligger lagret i nett-tv.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 20:26   #13
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Det hadde vært mye enklere om dere hadde vært enige altså.
Takk for innspill altså, men en eller annen må bare skjære gjennom og si meg hva vi skal kjøpe. Hva med den iPad-reia som har retina (?) skjerm?
Eller er ipad mini greia?
Jeg er egentlig veldig skeptisk til epleskrotter da, men det er vel bare fordi jeg ikke har tatt mot til meg å teste de enda.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 20:30   #14
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

kurio?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 20:42   #15
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg valgte Ipad av den enkle grunn at jeg hadde Iphone. Jeg rett og slett hater å sette meg inn i nye telefoner og systemer. :enkel:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 20:58   #16
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Ipad 2 da, den får man nå for 2990,- er det så stor forskjell på den og den nyeste retinaskjermgreia at det er dumt å gå for den? Det er jo nesten halve prisen, og for noviser som oss er det kanskje greit nok?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 21:10   #17
Bromle
Aktiv
 
Bromle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 150
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Dette lurer jeg også på.. Har samsung galaxy telefon. Og kan heller ikke noe om eple ting....

__________________
2003 2006 2010
Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 21:15   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Men helt ærlig. Det er ikke noe å lure på. iPad så klart.
Vi har iPad med retinaskjerm. Besteste dingsen jeg noen gang har eid!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 23:40   #19
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Ok. Jeg er nesten overbevist.
Men hva er den praktisk forskjellen på 16 og 32?
Ja, jeg er virkelig så uvitende.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 07:54   #20
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Tusen takk, da blir det vel en dings i huset her også snart.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no