Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp oss å velge nettbrett

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-13, 14:52   #41
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Dytter litt på denne. Pøbeln på 7 har spart penger, og har nå 3000 på bok. Disse vil han bruke på ipad. Det er forsåvidt greit det - bedre med nettbrett en smågodt og plastleker for 3000,-, liksom.

Men bør han spare litt til, og få med 3G? Jeg kjenner jeg heller mot at han ikke trenger det - da er det bedre kontroll på surfekostnadene, tenker jeg. Og han trenger ikke å ringe med den.


Nei, jeg ville ikke prioritert 3G på et brett til et barn. Hva skal han med det liksom? Har kjøpt med 3G til jobb, men da for å kunne kjøre presentasjoner som er avhengige av nett på steder der det ikke er wifi, sånne behov har ikke barn.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 14:55   #42
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Oppdatering fra denne fronten. Mannen overrasket meg med iPad Mini her i forrige uke og vi er SÅ fornøyde! Liker størrelsen, håndterbarheten og vekten kjempegodt. Den har seilet forbi iPad som ungenes favoritt her i huset hvertfall. (Det ER kjekt å ha en av hver da, så slipper de å sloss om de , spesielt når både mamma og pappa er syke.) Vi har ikke 3G og savner det ikke. Trenger ikke å tenke på at det koster noe å surfe etc. Kan kobles via telefon om det er krise.

Jeg har akkurat kjøpt inn to nettbrett til jobb, ett på syv og ett på ti tommer. Enig med deg i at størrelsen er veldig håndterbar på den minste, hadde trodd jeg skulle synes den var for liten, men faktisk er den veldig OK. Nå er jeg allergisk mot epler av den elektroniske varianten da, så en iPad mini ville jeg aldri kjøpt, men det er en annen sak.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 15:00   #43
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Benytter meg av den samme tråden jeg siden jeg nå i disse dager holder på å falle i iPad-fella.

Jeg har aldri hatt et nettbrett. Den nok i hovedsak bli brukt til spill og morro. Kan jeg fint kjøpe feks denne, eller er siste modell eneste gode valg?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 16:12   #44
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg kjøpte en brukt ipad 2 til lillesøs. Helt greit til hennes bruk. Fikk den for 1500 i høst, brukt kun et par timer av en voksen mann. Jeg anbefaler ofte å kjøpe brukt til så små.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 17:38   #45
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Blir nok jeg som i hovedsak skal bruke denne , men også vesla selvsagt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 18:56   #46
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Vi har den nyeste ipad'n til oss voksne og ungene kjøpte seg hver sin ipad mini.
Jeg bruker ipad mer og mer, og er veldig fornøyd.
Jeg er overrasket over hvor fin mini'n er, den er veldig hendig og tar fine bilder.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 19:15   #47
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg stod nettopp og vippet mellom iPad 2 og retina, og valgte til slutt å legge de ekstra hundringsene i retinaen. Da jeg kjøpte var det bare 500,- i prisforskjell. Den er til meg da, til ungene hadde jeg valgt 2'ern.

Luvi: Den du linker til ER siste utgave.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 21:28   #48
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Jeg stod nettopp og vippet mellom iPad 2 og retina, og valgte til slutt å legge de ekstra hundringsene i retinaen. Da jeg kjøpte var det bare 500,- i prisforskjell. Den er til meg da, til ungene hadde jeg valgt 2'ern.

Luvi: Den du linker til ER siste utgave.


Åh... Haha, der ser du hva jeg vet. Men er ikke 3200,- veldig billig? Kommer jo opp så mange bilder, hvor flere er langt dyrere, men er det antall GB som skiller prisen kanskje? Jeg finner jo en annen der også med samme spesifikasjonene, bare at det står Cell og ikke Wi-fi bak uten noen forklaring. Hva er forskjellen? Den er dyrere.


Sist redigert av Luvi : 11-06-13 kl 21:36.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 22:39   #49
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Elkjøp og Lefdal har ipad2 på tilbud til 1990,- i nettbutikken nå. Ble det på storesøster her. :-)

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 23:07   #50
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Sett i henhold til barn mener jeg iPad kan være det beste valget med tanke på en del norske apps og generelt utvalg/kvalitet på barne-apps.

Utenom det ville jeg ellers anbefalt Android-brett. Om man skal gå for et rimeligere brett ville jeg anbefalt Nexus 7. Koster under 2k for 32GB-versjonen. Sentral fordel her er at det er Google selv som står ansvarlig for programvaren og oppdateringene - man har ikke en del av de ødeleggende tilleggene som en del produsenter slenger på..

Har Nexus 7 selv. Er av brettene som allerede har Android 4.2. Sammenlignet med Samsung-brettene i samme prisklasse har vel Nexus 7 raskere prosessor og mer internt minne. Eneste ulempen er at Nexus 7 ikke har minnekortleser, men samtidig kompenseres det ved at 32GB-versjonen er ganske billig.

Vil Nexusen funke til en 9 åring? Er ute etter et rimelig, men godt brukendes nettbrett.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 11:43   #51
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Åh... Haha, der ser du hva jeg vet. Men er ikke 3200,- veldig billig? Kommer jo opp så mange bilder, hvor flere er langt dyrere, men er det antall GB som skiller prisen kanskje? Jeg finner jo en annen der også med samme spesifikasjonene, bare at det står Cell og ikke Wi-fi bak uten noen forklaring. Hva er forskjellen? Den er dyrere.

3290,- er billig ja, derfor slo jeg til da Elkjøp hadde tilbud. 16 GB er den minste, men holder hvis man ikke har tenkt å stappe den full av musikk og filmer (jeg har Wimp og Netflix, ergo trenger ikke flere GB enn 16). Prisen skilles på antall GB, samt om den har 3G (cell, ergo SIM-kort slik som i mobilen). 3G medfører at man stort sett må betale en tusenlapp ekstra for iPaden. Jeg har kun wifi (trådløsnett), har ikke behov for 3G. Skal jeg et sted uten wifi så setter jeg bare opp mobilen min til å dele nettilgang.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 16:43   #52
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Jeg bestilte visst plutselig den jeg linket til her om dagen. Gikk fort i svingene til jeg plutselig bestemte meg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 16:59   #53
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp oss å velge nettbrett

Kjenner til det.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no