Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 09:36   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Jeg trenger en egen laptop. Den trenger bare være helt basic. Jeg skal bruke den til å installere Spotify og iTunes samt surfe litt. Kanskje se en film dann og vann. Det er det hele. Jeg skal ikke jobbe med tunge programmer på den, jeg skal ikke bruke den til spill.

Så, hva finnes der ute? Og hvor mye må jeg regne med å betale?

Jeg har ALDRI kjøpt meg laptop før, så jeg har virkelig ikke peiling.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 17:34   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Skal du frakte den mye med deg? Noen tanker rundt skjermstørrelse og vekt?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 20:57   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Gjerne litt liten og lett, ja. Men det er ikke viktigere enn pris.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 16:49   #4
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Hvilken ble det?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-13, 21:24   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Jeg har hatt en liten søt Acer. Nå dør den, så jeg følger med litt her.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 00:08   #6
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Men her er det ingen som svarer... Jeg får satse på kvalifisert hjelp i butikken jeg da.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 08:33   #7
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Jeg må ut i dag.. Jeg har hatt to laptoper fra Siemens og Dell som ikke har holdt mål. Acer har holdt i drøye 3,5 år og jeg har egentlig vært fornøyd med den.

Hvor lenge bør slike laptoper holde, egentlig?

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 09:01   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Jeg og guttungen var akkurat å kjøpte laptop, vi ente opp med denne (bare at vi betalte 4000,-).

Det jeg fikk høre underveis i prosessen var at den burde ha Intel Core i5 og helst et mye bedre skjermkort en den vi kjøpte (den har bare noe integrerte greier), og det ser vi til dels. Den er ikke super å se film på sammenlignet med Mac, men om man ikke har kjempehøye krav er den helt grei.

Ulempen er at jo mindre pc man vil ha, jo dyrere, og det samme med holdbarhet i forhold til transport. Da ble pcene fort mange lapper dyrere.

Den aller største ulempen er dog Windows 8. For noe møl.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 14:57   #9
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Jeg har bestilt meg en Acer Aspire v5-ettellerannet. Ganske lik den jeg har i dag, bare litt større og med dvdinngang.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 15:57   #10
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Min forrige Dell holdt i 6 år. Har kjøpt en ny Dell Inspiron, og er superfornøyd med den. Min har 17" skjerm, jeg frakter ikke rundt på den, og da er det godt med stor skjerm.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 23:42   #11
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Det ser ut som at jeg må ha meg en ny laptop også. Her er det koblingen mellom tastatur og skjerm som ryker. De takler ikke mer enn 2 1/2 år med min bruk. Den blir av og til revet i gulvet og det er vel litt av forklaringen tror jeg. Jeg vil ha en 17" skjerm ettersom jeg bruker den endel. Ellers så har jeg falt litt av hva som er bra og ikke bra. Noterer Intel I Core 5 og så henger her for tips.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)

Sist redigert av Joy Stark : 22-06-13 kl 23:51.
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 00:02   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Ehh, den jeg sitter med her, og den har vi da sannelig hatt en stund, den var med på flyttelasset for over et år siden, står det da "intel inside core i5" på, så det bør vel ikke være noe man må lete hardt etter i dag? Det er jo ikke som om det er noe nytt, eller?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-13, 04:27   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken laptop skal jeg kjøpe?

Core i5 er nå kommet i fjerde generasjon. Første generasjon av denne prosessoren kom vel i 2010. Går man i butikkene nå vil det - foreløpig - være pc-er med tredje generasjon Core i5-prosessor. Finnes i tillegg en rekke varianter innenfor serien.

Første maskinene med fjerde generasjon begynner å komme nå, men er vel knapt noe som foreløpig er tilgjengelig. Sitter her med nye Macbook Air 11 som har denne prosessoren. Rent ytelsesmessig er det liten forskjell egentlig mot forrige versjon. Største forbedringen ligger i lavere strømforbruk, hvilket kan gi lengre batteritid.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no