Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Fortell meg om Skyrim

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-13, 12:40   #1
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om Skyrim

Sønn (snart 12) argumenterer med at jeg ikke kan si nei til noe jeg ikke vet hva er, jeg synes 18-årsgrense er mer enn grunn god nok til å avslutte diskusjonen,

Men altså, hva er dette spillet? Hva går det ut på? Hvorfor er det 18-årsgrense?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 12:50   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Det er Elder Scrolls, er det ikke?
Jeg spiller ikke slike spill lenger, men jeg tror det er type du er en karakter, som løper rundt og sloss og dreper og skal løse oppgaver underveis.
Har det 18-års aldersgrense, så er det mer enn godt nok for meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 12:53   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Ja, det stemmer. Jeg vurderer ikke å la han spille, men synes han har et poeng når jeg faktisk ikke vet noe om det. Det er rollespill, altså? Jeg antar det er grad av vold som gir grensen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 12:55   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Her finner du informasjon om hvorfor spill blir vurdert til den enkelte aldersgrensen:
http://www.pegi.info/no/index/id/341
En 12-åringer skal ikke spille et spill merket med 18-års grense spør du meg. Uansett hvilke "gode" grunner han måtte mene at han har

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 12:58   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Her står det litt om spillet: http://www.spaceworld.no/display.asp...Fcx6cAodgUoASA

Sitat:

Emperiet Tamriel er på kanten av sammenbrudd. Kongen av Skyrim har blitt myrdet. Allianser dannes for å gjøre på tronen. Midt i denne konflikten, er en langt mer farlig eldgammel ondskap vekket. Drager har returnert til Tamriel. Fremtiden for Skyrim, inklusive emperiet, henger i en tynn tråd mens de venter på Dragonborns komme, en helt født med kraften i Stemmen, og den eneste som kan stå imot dragene.

Episk fantasi født på ny. Skyrim leverer en åpen-verden, som gir en unik spillopplevelse og en imponerende virtuell verden.
Lev et annet liv. Spill hvilken som helst karakter du kan forestille deg og gjør hva du vil. Den legendariske friheten, historiefortellingen og eventyret fra Elder Scrolls har aldri vært så sterkt som nå.
Helt ny grafikk- og spillmotor. Skyrims nye spillmotor gir deg realistiske skyer, naturtro fjell, travle byer, frodige landskap og gamle atmosfæriske huler.
Du er hva du spiller. Velg mellom hundrevis av våpen, spells og egenskaper. Det nye karaktersystemet lar deg spille som du vil, og definerer deg gjennom dine valg.
Dragene er tilbake. Slåss mot gamle drager som du aldri har sett. I rollen som Dragonborn kan du lære deres hemmeligheter og utnytte deres makt til din fordel.

Den er merket med , og jeg antar dermed at aldersgrensen skyldes mye vold og sterke scener.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 13:29   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Det har jeg spilt, og det er ganske dystert og voldelig til tider. Ikke noe en 12 åring burde spille.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 14:00   #7
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Skyrim er ikke egnet for barn på tolv, uansett modenhet. Og jeg synes ikke nødvendigvis volden er det verste engang.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 14:05   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Hva er det verste, Pappalille?
Han får ikke spille, men jeg antar han har hørt om det fra kompiser. Da er det greit å kunne bunkre opp argumenter for å ta opp kampen. Igjen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 14:07   #9
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Stemningen er dyster til tider. Tung. Vet ikke, mulig det påvirker 36 år gamle kvinnfolk mer enn tolvåringer.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 17:45   #10
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Skyrim er et kjempespill - for voksne. Jeg har spilt (og spiller innimellom) og synes ikke det er noe for tolvåringer. Min elleveåring har mast masse om å se på hva mamma spiller og fikk i vinter lov til å hjelpe meg med å bygge hus (plug-in), og ta fikk han også prøve seg på en Frost Bite Spider som dukket opp, men han har ikke fått se på at jeg spiller noe uten om husbyggingen. Jeg synes han er alt for ung.

(Han har venner som spiller GTA, og jeg nekter ham å spille det og.)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 18:12   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Jeg har spilt det en del. Det er dreping, dauinger og skummelt, så jeg ville ikke latt en tolvåring spille.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 19:48   #12
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sønn (snart 12) argumenterer med at jeg ikke kan si nei til noe jeg ikke vet hva er, jeg synes 18-årsgrense er mer enn grunn god nok til å avslutte diskusjonen,

Men altså, hva er dette spillet? Hva går det ut på? Hvorfor er det 18-årsgrense?

Datteren min på 12 år får ikke Facebookprofil før hun blir 13 år, uansett hvor mye hun maser. Det er en del av det å være foreldre, å sette grenser og unngå å bli overtalt til å flytte dem på grunn av "gode argumenter"..

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-13, 20:31   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Skyrim

Min får heller ikke FB-profil, jeg er helt enig i at grenser er til for å overholdes. Poenget her var at jeg ville ha kunnskap om spillet for å kunne argumentere overfor andre foreldre. En kjapp opptelling viser at fem gutter i klassen allerede spiller dette. Min får fremdeles ikke. :Presiserer igjen:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no