Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-14, 13:38   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Det er stor båt, da. Merker ikke så mye sjøgang på den. Jeg har aldri blitt sjøsyk på Hurtigruten, og jeg har tatt den forbi Stadt ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:40   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Jeg tok hurtigruta tur-retur Trondheim-Kirkenes da jeg var ni. Jeg var kvalm før vi passerte Munkholmen ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:42   #23
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Dere kjører innaskjærs, så det skal godt gjøres at det blir sjøgang å snakke om.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:44   #24
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Try me!

På 80-tallet hadde jeg sommerjobb som bud på havna i Trondheim og måtte levere fraktbrev til kapteinen på Hurtigruta som lå til kai. Jeg var ofte helt blek om nebbet og måtte skyndte meg ut igjen "for det duvet jo sånn der den lå til kai". De ansatte på Hurtigruta lo sånn av meg at de nesten kveltes.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:57   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?


Får håpe det blir bedre nå, da.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 13:58   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Jeg blir sjøsyk på ferja over fra flakk, men jeg tror at hurtigruta nå er ganske mye større enn de var på 80- og 90-tallet altså. *forsøker å trøste*

Man kan jo ha flaks og se ørn, spekkhogger og sånn der kanskje?

Har det vært mine barn, har det dog ikke kostet meg en kalori å latt de spille ipad hele turen om det er det de har hatt lyst til - men det blir kanskje drygent hvor lenge de holder ut og da

Godis, høytlesing (om han gripes av sånn), spill - evt gå for viaplay og laste ned noen filmer derfra? (der kan man jo ha filmer tilgjengelig offline)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:25   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Gudbedre, så sutrete og hjelpesløs jeg fremstår i denne tråden. Skjerpe seg!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:27   #28
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Hurtigruteskipene i dag likner mer cruiseskip i dag. Det er ikke mye igjen av de gamle, gode skipene i dag. Når det er sagt så kan man bli sjøsyk fra Stamsund til Bodø når det er ille sjøgang, men det er over Vestfjorden. Til trøst så har ikke været i år vært dårlig, heller tvert i mot slik at det en nok ganske blikk. Hvis du er utrygg får du ta en sjøsyketablett. Det er bedre det enn å være utrygg.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:30   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

De første timene går kanskje til frokost? Frokosten på hurtigruta er jo kjempegod!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 14:30   #30
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tok hurtigruta tur-retur Trondheim-Kirkenes da jeg var ni. Jeg var kvalm før vi passerte Munkholmen ...

Du er vel på min alder? De nye skipene kan ikke sammenlignes med de som gikk på 70-/80-tallet, altså. Det er nærmest cruiseskip, og du merker knapt bevegelser i dem.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 16:19   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Dette var med Ragnvald Jarl i 1979.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 16:32   #32
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Det er jo ganske mye fin natur på den ruten, og hvis dere er heldig med været så kan dere sitte på dekk og speide etter hval! Ellers er kortspill, litt spising, lesing/Ipad noe som får tiden til å gå. Stoppene er ca en time i de småhavnene. Var i hvertfall det på tidlig nittitallet da jeg ukependlet med hurtigruta mellom Stamsund og Bodø.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 16:41   #33
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Dette var med Ragnvald Jarl i 1979.

Det er ikke sammenlignbart med de hurtigrutene som går nå. Jeg tok en av de gamle fra Hammerfest til Tromsø og ble skikkelig syk, mens samme strekning med en av de nye var noe helt annet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 16:52   #34
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Jeg stemmer for å se hurtigruta minutt for minutt på nrk-app. :hjelpsom:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 19:48   #35
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

http://www.hurtigruten.no/Distansere...&season=Summer

Risøyhamn 15 min stopp
Sortland 30 min stopp
Stokmarknes 1 time stopp
Svolvær 2 timers stopp

Ellers har du all min medlidenhet, har reist min del med hurtigruta. Og det ER bare kjedelig, he he. Lesestoff og snop er et must. Det dere kan vurdere, er å hoppe på en buss videre fra Svolvær. Bussen går fra Svolvær 20.10, og er på Leknes litt over halv ti.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 19:52   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Nei, buss er uaktuelt. Vi har med bil.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 20:02   #37
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Da er det bare å bite tenna sammen, og holde ut.

Spill ala Monopol, som tar lang tid å spille, kan slå ihjel noen timer.

Dere kommer iallefall fram til et flott sted, til slutt!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 20:04   #38
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Men- hvis dere kan få til å få bilen ut i Svolvær, så kan dere istedenfor 2 timers venting, bruke halvannen time på å kjøre til Stamsund.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 20:23   #39
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Men- hvis dere kan få til å få bilen ut i Svolvær, så kan dere istedenfor 2 timers venting, bruke halvannen time på å kjøre til Stamsund.

Det hadde nok jeg gjort. Men da må du nok høre når dere går ombord, for de plasserer bilene etter et finurlig system ift. når de skal av igjen.

Vi har noen ganger tatt hurtigruta over Vestfjorden vinterstid. Vi skal da til Sortland, men velger alltid å gå av båten på Stokmarknes. Da er vi framme dit vi skal før båten kjører videre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-08-14, 21:18   #40
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør man 14 timer på Hurtigruta uten lugar?

Hmm, det hadde vært en mulighet. Må se hva de andre involverte sier.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no