Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaring med SMEG-ovner

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-15, 16:34   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Jeg hadde en frittstående SMEG i 90 cm bredde før, den gikk på gass og stekeovnen var bare ett stort rom. Den var fantastisk, det var første gang jeg brukte gass også, så det var kjærlighet ved første gnist. Det fulgte med et spyd som roterte, slik at man kunne steke en hel pattegris. Jeg gjorde det aldri, nå angrer jeg.

Ganske upraktisk noen ganger, f.eks. var det alltid stress med ribbe på rist og sånt, men for noen pizzaer jeg serverte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-15, 17:09   #22
lartr
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2015
Innlegg: 2
lartr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Var det mye støy fra ovnen? Lurer særlig på om kjøleviften bråker høyt og lenge etter at man skrur av stekeovnen.

lartr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 19:34   #23
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Vi har brukt ovnen i snart tre måneder nå, og jeg er helt forelsket i den. Digg å ha tilgang på to ovner og fem kokeplater. Den ene kokeplata måtte repareres (hadde aldri virket), men etter at den kom på plass har det ikke vært noe å utsette på ovnen.

Opprinnelig lagt inn av lartr, her.

Var det mye støy fra ovnen? Lurer særlig på om kjøleviften bråker høyt og lenge etter at man skrur av stekeovnen.

Hm, ja, den bråker nok litt, men det er ikke noe jeg tenker noe særlig på.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-15, 22:50   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi har en kombidamp (som for tiden er eneste stekeovn), og det går veldig i rykk og napp hvor mye vi bruker den. :ærlig:

Den er super, man kan sette inn 3 ulike råvarer etter program og det kommer ut perfekt. Spesielt fisk og grønnsaker, men også bakervarer blir helt, helt suverene. MEN! Vi bruker den ikke hver dag, kanskje en-to ganger i uken.

Sånn for å gjøre det vanskeligere.

Jeg brueker jo ikke den VANLIGE stekovnen mer enn 1-2 ganger i uka, så det var ikke et vektig argument MOT en dampgreie for meg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 16:36   #25
lartr
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2015
Innlegg: 2
lartr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Vi har brukt ovnen i snart tre måneder nå, og jeg er helt forelsket i den. Digg å ha tilgang på to ovner og fem kokeplater. Den ene kokeplata måtte repareres (hadde aldri virket), men etter at den kom på plass har det ikke vært noe å utsette på ovnen.


Hm, ja, den bråker nok litt, men det er ikke noe jeg tenker noe særlig på.

Takk for svar! Men har du tenkt på om den fortsetter å dure/suse etter at ovenen er skrudd av? Min erfaring er at dette er svært ulikt på de forskjellige ovnene. Noen blir stille når ovenen slås av, mens andre fortsetter en halvtime inn i middagen....

lartr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 17:19   #26
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.303
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Opprinnelig lagt inn av lartr, her.

Takk for svar! Men har du tenkt på om den fortsetter å dure/suse etter at ovenen er skrudd av? Min erfaring er at dette er svært ulikt på de forskjellige ovnene. Noen blir stille når ovenen slås av, mens andre fortsetter en halvtime inn i middagen....

I min SMEG-ovn durer nok vifta ganske lenge etter at jeg skrur av ovnen. Ikke noe som irriterer, men det hender jo jeg legger merke til det.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-15, 19:40   #27
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

I min SMEG-ovn durer nok vifta ganske lenge etter at jeg skrur av ovnen. Ikke noe som irriterer, men det hender jo jeg legger merke til det.

Samme her.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 18:45   #28
Pappsy
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2017
Innlegg: 1
Pappsy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Bedre sent enn aldri! Jeg har nettopp avsluttet en reklamasjonssak med SMEG. Jeg kjøpte en stor ovn, og etter kort tid meldte problemene seg. Viften durer usedvanlig høyt, ovnsdøren lukker seg dårligere og dårligere samt at gummilisten røk etter ett års tid uten synbar grunn. Jeg trodde i min naivitet at dette ville Smeg ta tak i uten reservasjoner. Men ca 2 år etter at jeg initiere reklamasjonsprosessen fikk jeg truet til meg et svar fra deres kundeservice. Dette på tross av lovnader om raskt svar ved hver eneste purring. I svaret viste de til at slike feil måtte man påregne ved normal bruk... Altså slitasje, ikke mangel ved produktet. Jeg har i tillegg kjøpt et kjøleskap fra SMEG som også har flere feil, men å begynne på noen ny reklmsjonsprosess orker jeg ikke.

Konklusjon; fint design, men elendig elendig kvalitet og en kundeservice som får den jevne postordre Omega-3-selger til å fremstå som uklanderlig. Aldri aldri kjøp SMEG

Pappsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 19:03   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Skitt, så kjipt!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 21:22   #30
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Oj! Det var ille.

Vi har vært veldig fornøyd så langt, så tydelig det er forskjeller ute og går. En av platene sluttet å funke etter noen måneder, da fikk vinkjeller utrolig kjapt. (Det var visste en koblingsfeil.)

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 22:37   #31
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Oj! Det var ille.

Vi har vært veldig fornøyd så langt, så tydelig det er forskjeller ute og går. En av platene sluttet å funke etter noen måneder, da fikk vinkjeller utrolig kjapt. (Det var visste en koblingsfeil.)

Vinkjeller for en ødelagt plate? Det var sørvissen sin.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-17, 22:51   #32
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.181
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Vinkjeller for en ødelagt plate? Det var sørvissen sin.

Jeg stusset også litt over den. SMEG, ass. Og bare en får seg en vinkjeller så virker ovnen fint igjen, lissm?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 00:41   #33
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med SMEG-ovner

Sjølklart. Man har da sine kontakter.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no