Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spisestue - noen anbefalinger?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-17, 21:08   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spisestue - noen anbefalinger?

Vi bruker spisestua mye. Den vi har nå har snart utspilt sin rolle - den er 12 år.

Vi er på utkikk etter ny. Den skal være god å sitte i, fin. - og helst vare noen år. Vi er i tillegg gjerrige - den bør ikke koste mer enn maks 30.000.

6-8 stoler/ evt spisestuesofa og bord som er utformet slik at bordbeinet ikke er i veien for de som sitter.

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 14-04-17 kl 21:16.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 22:44   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.831
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Vi har spisebordet Wake fra Bolia. Er med uttrekksplater så er god plass til 8 stk rundt når platene er i. Nå har vi harde stoler fra IKEA rundt, men ser etter noen nye. Men koster jo litt når en skal ha minst 8...

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 23:58   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Jeg liker godt DT18 fra bolia. Wake er og fint.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 16:38   #4
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Vi har det runde Mood fra Bolia med Eames DSW-stoler til. Jeg liker også DT18/20 og bordene fra Skovby. Har også sett mange fine i heltre i de store, vanlige møbelkjedene. Smak og behag, kommer an på hvilken stil du liker.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 16:46   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Min anbefaling er å kjøpe spisestuesofa. Det har vi og jeg elsker den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 16:48   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Min anbefaling er å kjøpe spisestuesofa. Det har vi og jeg elsker den.

Ja, det har jeg veldig lyst på. Dere har fra Ygg og Lyng, har dere ikke?

Jeg sliter litt med åf inne fine som ikke koster skjorta - det er så mange "shabby chic" - og det er da så just ikke "my cup of tea"

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 18:15   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Ja, vi har en fra Ygg og Lyng. Og den var dyr. Men jeg er så glad i den at den er verdt hver krone. Den brukes MASSE.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 22:09   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Hvilken modell har dere da? Jeg antar at sofaen velter hele budsjettet

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 22:33   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Min anbefaling er å kjøpe spisestuesofa. Det har vi og jeg elsker den.

Ja, hadde ikke vi hatt en gammel, komplett spisestue hadde vi gått for det vi også.

Hva med å finne et vintage teak-spisebord, og sette sammen med en spisestuesofa og noen moderne stoler?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 22:51   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvilken modell har dere da? Jeg antar at sofaen velter hele budsjettet

Vi har Kveld fra Ygg og Lyng. Jeg mener at det var forskjellige lengder, og vi har en som er nøyaktig 2 meter. Like langt som bordet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-04-17, 23:07   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Vi har DT18 (eller er det 20?) fra Bolia. Hvitt med bein i valnøtt. Vi er faktisk så fornøyde så gi hat to. Et hjemme og et på fjellhytten. Vi har flere ileggsplater og kan ha mange til bords, På hytten har vi Bernhard stoler fra IKEA.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-17, 09:31   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Vi kjøpte SM24 fra Skovby til spisestuebord. Dette går godt til sofaen, synes jeg. I tillegg ligger innleggsplatene inni bordet når de ikke er i bruk. Det er helt genialt for oss som har litt lite plass. Skovbybord #27 er enda penere, men det kom etter at vi hadde kjøpt vårt. Det har samme størrelse. Bordbredde på 1 meter er veldig behagelig, for da er det plass til ting på bordet i tillegg til tallerkener for hele familien.

Men da var det slutt på pengene så vi kjøpte Bernhard-stoler fra Ikea brukt på finn. De er overraskende gode å sitte på. Det er litt svikt i setet, så sittestillingen blir ikke så statisk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-17, 09:55   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Vi har Lynne bord fra vannerup, det var det vi syns hadde finest bein. Vårt bord er 220x100 med mulighet for 6 ileggsplater (520cm). Fire av platene får plass i bordet. Vi er veldig fornøyd med bordet, holder seg fint selv om vi ikke oljer det veldig ofte.

http://www.vannerup.dk/produkt-visning/lynne-spisebord/

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1492669844788-1426405877.jpg (422,7 KB, 38 visninger)
__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-17, 10:09   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.625
Blogginnlegg: 212
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Vi har spisestuesofa fra Bohus som er enkel i formen uten å være kjedelig. Vi utelukket Ygg og Lyng pga pris. Vi ønsker oss det ovale Skovby-bordet, men usikker på om vi vil betale så mye for et bord.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-17, 22:32   #15
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.398
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Tenker på Skovby-bord, andre innspill enn de som finnes her? Pleier de å komme på salg?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-17, 22:39   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.344
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Jeg har snust på Skovby nå siden vi flyttet tidlig i høst, og det var vel 15 % rabatt på en av modellene på Bohus en gang i høst. Det er det eneste jeg har sett, tror jeg. Så hvis man vet at man skal kjøpe, ville jeg iallfall ventet så jeg fikk sjekket både romjulssalg og nyttårssalg for tilbud.

(Vi endte dessverre med et IKEA-bord i stedet, men jeg tror jeg snart skal opprette egen sparekonto kun til )skovby.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-17, 23:01   #17
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.764
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Vi kjøpte nye Ellastoler fra Bohus nå. Bare fordi de var gode å sitte i Og så var de fine og

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-17, 23:07   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvilken modell har dere da? Jeg antar at sofaen velter hele budsjettet

Mange ok spisebord på finn.no. Da blir det mer cash igjen til sofa.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-17, 23:41   #19
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.820
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Vi har Skovby 27 i valnøtt. Jeg er veldig fornøyd. Har plass til 8 til hverdags, men kan fint plassere over 20 rundt det, om det trengs. Prisen er stiv, men for vår del regner jeg med at det ikke blir flere spisestuekjøp, så da var det på en måte greit.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-17, 00:00   #20
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue - noen anbefalinger?

Spisestuer er oftest i god stand når de selges brukt, så det er vel en av de tingene man gjerne kan se etter på Finn, eller legge ut en ønskes kjøpt-annonse på.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no