Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Loftstue eller større soverom? Les HI

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Les HI før du stemmer
Kjellerstue, stor stue, loftstue, et stort foreldresoverom, to mindre barnerom og et bad 5 8,06%
Kjellerstue, stor stue, tre store soverom, to bad 57 91,94%
Ikke noen av alternativene og jeg forklarer hva jeg syns 0 0%
Deltakere: 62. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-17, 09:54   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Loftstue eller større soverom? Les HI

Noen yngre medlemmer av familien har kjøpt sitt første hus og 1. og 2. etasje skal bygges om. Hva skulle du som erfaren forelder velge om man tenker på at dette trolig blir en bolig de skal bo i lenge og ha både små barn og større barn i?

Kort beskrivelse av huset
Kjeller: Kjellerstue, bod, vaskerom.
1. etasje: stor stue, kjøkken, gjestetoalett, gjesterom/kontor
2. etasje: ikke helt planlagt


Alternativene der jeg har tatt ut hovedpunktene er:
1. Kjellerstue, stooor stue, loftstue, et stort foreldresoverom, to mindre barnerom og et bad
2. Kjellerstue, stooor stue, tre store soverom, to bad

Det går muligens å gjøre om vaskerommet til kombinert bad og vaskerom, men da blir det trangt.


Sist redigert av Pelen : 04-12-17 kl 12:12.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 09:58   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI.

De spør oss om råd. De vil gjerne ha loftstue, men vi mener at det er mye mer lurt å ha større soverom til de trolig kommende barna der de kanskje kan ha sovesofa i tillegg til seng. Da kan overnattingsgjester sove der og det blir hyggelige rom når barna har besøk oså når de blir større.

Barna kan i tillegg bruke kjellerstuen som er stor. Å ha et ekstra bad til tenåringer ser vi på som et stort pluss også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 09:58   #3
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI.

Helt klart alternativet med to bad, uavhengig av antall stuer og størrelser på soverom.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 10:01   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI.

Jeg krysset feil. Jeg fikk ikke med meg detaljen om to bad i alternativ 2. De vil ha to bad.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 10:02   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI.

Siden de allerede har kjellerstue ville jeg her valgt større soverom. Hadde de ikke hatt kjellerstue hadde jeg definitivt valgt loftstue i stedet for større soverom. Jeg ser allerede at våre barn ikke bruker soverommene til leking og når de har venner på besøk er de alltid i kjellerstuen. Ellers er jeg enig i at to bad er helt nødvendig. Jeg ville gått for alternativ 2.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 10:32   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI.

To bad. Helt klart. Og større soverom. De har kjellerstue, det holder.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 10:47   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.779
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

To toalett vil de i alle fall ha. To bad er også veldig bra. Jeg ville heller hatt størrelse på soverommene enn tre stuer. Derfor ville jeg valgt alternativ 2.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 10:49   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.759
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Siden de har kjellerstue så ville jeg gått for større soverom. Hadde de ikke hatt kjellerstua hadde jeg tenkt loftstue til lek/TV/spilling til større barn, det er kjekt å kunne ha slike ting utenom soverommene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 10:49   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Jeg går mot strømmen og synes to bad er unødvendig. Praktisk, men vi har større glede av rom hvor man kan oppholde seg utenom soverom og allstue. (Jeg er preget av å ha en samboer som spiller mange instrumenter og har endt opp med det i en kjellerbod, og eget ønske om å kunne sitte med mine greier (søm, strikk, tegning, maling) litt tilbaketrukket, men med mulighet for å ha småunge (og store unger) loffende rundt. Soverommmene er primært for soving og avslapning, det blir mer sosialt uten mas når man har flere allrom å være sammen i.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:07   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

To bad. Jeg syns ikke stort soverom er så viktig, ville heller hatt en "loftsstue" som i realiteten var lekse/hobbyrom. Så kunne kjellerstua vært tv/spille-stue, og loftsstue til lekser/tegning/sying/whatever.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:16   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.674
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Vi har stor kjellerstue, to bad og to små barnerom. Barna ville definitivt hatt større rom selv, vet jeg. Derfor er vår løsning nå at det eldste barnet sover og disponerer hele kjellerstuen (minus bod og vaskerom selvfølgelig) og det andre barnet disponerer begge de to mindre soverommene (i praksisi ett soverom og ett gamingrom). To bad er mindre viktig for oss, men det er helt klart greit å ha et ledig toalett når noen står i dusjen.

Jeg stemmer på alternativ 2.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:17   #12
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.823
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Planlegger man barn og at de skal bo hjemme fram til minst 18 er to bad nesten et møst, dersom muligheten er der. To stuer holder. Er det mulig ville jeg gått for et ekstra toalett utenfor badene også. Vi har tre barn som ofte hadde venner på besøk og gjerne LAN i ene stua, da var to doer veldig kjekt å ha.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:25   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Jeg skjønner ikke hvorfor to bad skal være et must. Vi har forsåvidt det, men det ene er 99 % av tiden et vaskerom, det er ikke en dusj vi kan bruke der, og det hadde ikke hatt noen graverende innvirkning på husholdninga om det toalettet ikke var i bruk ass. Hadde kanskje ført til at noen av oss leste litt mindre Donald på do bare.

To voksne, en fjortenåring, en elleveåring og en toåring as we speak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:30   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Maverick, med tiden så blir det kø til dusjen på morgenen. Det er det viktigeste argumentet for meg. Om noen sitter på do så går vi andre inn. Men greit om flere skal på do samtidig selvsagt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:31   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.404
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Jeg ville prioritert å ha foreldresoverommet litt unna barneværelsene (barn er store MYE lenger enn de er små)

Og gått for alternativ to.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:32   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.404
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Vi er seks stk og to bad er ikke en utfordring. To doer er et must da.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:33   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.270
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Maverick, med tiden så blir det kø til dusjen på morgenen. Det er det viktigeste argumentet for meg. Om noen sitter på do så går vi andre inn. Men greit om flere skal på do samtidig selvsagt.

Jo, men man må jo ikke dusje hver morgen alle sammen?

Jeg synes det er, tja, litt i overkant privilegert å hevde at to bad nærmest er obligatorisk i en familie med flere barn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:37   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor to bad skal være et must. Vi har forsåvidt det, men det ene er 99 % av tiden et vaskerom, det er ikke en dusj vi kan bruke der, og det hadde ikke hatt noen graverende innvirkning på husholdninga om det toalettet ikke var i bruk ass. Hadde kanskje ført til at noen av oss leste litt mindre Donald på do bare.

To voksne, en fjortenåring, en elleveåring og en toåring as we speak.

Når man har en tenåring som glatt kan bruke en time eller to på badet, og en annen som straks er tenåring og sikkert kan bli samme type så trenger man to bad.

Vi skal straks pusse opp badet i kjelleren, og det blir mitt bad, for å si det sånn. Og kanskje mannen sitt hvis han er grei. Så kan ungene få bruke all tid i verden på badet oppe. Og jada, jeg jager dem jo ut - men det er begrenset hvor gøy det er å krangle om det jævla badet HVER gang vi skal noe sted samtidig. Så når badet nede er pusset opp, og ny, større varmtvannstank er satt inn kan jeg kanskje bli kvitt det nye kallenavnet mitt, "showernazi".

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:39   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Og nei, det er selvsagt ikke obligatorisk - men når man har muligheten ville jeg hvertfall vurdert det. Jeg hadde prioritert det foran både større soverom og ekstra stue (sånn hvis jeg allerede hadde kjellerstue).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-17, 11:41   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Loftstue eller større soverom? Les HI

Jeg hadde ikke villet ha loftsstue og små barneværelser når det er ei kjellerstue der. Da er det mye bedre med større soverom og så kan de bruke kjellerstua når de blir så store at det å leke på rommet ikke lenger er aktuelt. Og selvfølgelig to bad!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no