Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig måte?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-19, 09:43   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig måte?

Matserveringen i Hiawatas konfirmasjon volder meg mye hodebry. Vi skal lage mye selv, fordi det er en del ulike allergier i familien, pluss noen vegetarianere og av den eldre garde som syns en del moderne krydder og grønnsaker er litt skumle. Vi blir en del gjester, kanskje mellom 30 og 40, og jeg prøver å komme opp med en måte å merke rettene på som gjør at ikke jeg må stå ved buffeten og forklare alt. Eller kanskje det rett og slett ER enklest? :grubler:

Jeg har tenkt på muligheten for å skrive små skilt og sette på pinner i hver rett, men bør jeg skrive hva den inneholder, eller hva den er fri for? Hva da med retter som er helt innlysende at inneholder noe man er allergisk mot, typ egg? Merke dem, eller gå ut i fra at gjestene skjønner at det er ekte egg?

Andre måter jeg kan gjøre dette på en smooth, og ikke minst: pen og dekorativ måte?

Gjest 1: spiser ikke gluten, soya, melk, sjokolade
Gjest 2: spiser ikke egg, melk, nøtter
Gjest 3: spiser ikke gluten, soya, melk
Gjest 4: veggis, men spiser egg, ost
Gjest 5: spiser ikke løk, hvitløk, balsamico, krydder, salat, tomat m.m.

Menyen vil være ganske eklektisk, men i hovedtrekk bestå av en klassisk koldtbord-del med spekemat, reker, egg m.m. - En amerikana-del med burgere/karbonader, kyllingvinger, nachos med diverse dipper og salater, - og til slutt en asiatisk del med stekt ris og dumplings. Kanskje også sushi og ceviche. Også er det selvsagt kakebordet med kaker, is, frukt og bær.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 09:56   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Hva med slike bildeholdere, slike små som har klype på toppen? Og lage lapper med "uten egg, gluten" osv?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 09:57   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Hva med sånne kort som du krysser av på, a la dette?

https://www.naaf.no/globalassets/reg...rt_4-pa-a4.pdf

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 09:58   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Jeg hadde satt mest pris på hva det inneholder fremfor er fri for. Rett og slett fordi det er slik jeg er vant til å lese ute i restauranter, menyer osv forøvrig.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 10:01   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Herregud, nå ser jeg at en av tingene på de kortene er "karbohydrater per stykk".


Men altså, små, pene kort printet ut og limt på litt stivt papir og festet i en sånn liten holder foran hvert fat, med runde bullets foran hvert punkt, og så krysset nedover:

Inneholder:

  • Gluten
    Soya
    Melk
    Egg
    Melk (som ikke er ost)
    Ost
    Nøtter
    Løk
    Hvitløk
    Sjokolade
    Kjøtt
    Fisk
Den kresne, som ikke spiser "krydret mat" eller tomater, må nesten plukke litt ut fra skjønn, tenker jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 10:02   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Jeg ville merket alle kun med allergener og kanskje merket dem som er vegetar. Jeg tror jeg ville droppet krydder og andre særheter, for å være ærlig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 10:05   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville merket alle kun med allergener og kanskje merket dem som er vegetar. Jeg tror jeg ville droppet krydder og andre særheter, for å være ærlig.

Dette.

Det med karbohydrater på de kortene du linket til, Polyanna, antar jeg er av hensyn til folk med diabetes, og ikke slankere på lavkarbo ...? Men ikke så lett å vite med hjemmebakte kaker da.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 10:06   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Ja, tomater og salatblader ser man jo at er der, så det får gå tenker jeg. Og der er det ikke snakk om allergi. Løk og hvitløk kan jeg være grei og merke.

Men ok, det er best å merke med hvilke allergener som er i. Kanskje å printe ut en sånn liten liste er best ja, så kan jeg merke "på stedet". Noen kaker vil jo leveres fra andre, og jeg får ikke forhørt meg om ingrediensene før på selve dagen. Karbohydratene får folk ta ansvar for selv.

Takk for innspill og tips!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 10:10   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

De bruker sånne kort på alt av mat i kantinen jeg spiser i for tiden, ser jeg. Utrolig lang liste på kortene!

Men ikke karber, noe som er irriterende når man er i keto. ()

Men sikkert med tanke på diabetikere, ja, My, det var jo et godt poeng! Men virkelig ikke noe man kan forvente at "hvermansen" som baker til et kakebord på skolen eller noe skal klare å beregne, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 10:14   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Nei, og det kan jeg jo ikke ta hensyn til her. Vi har forresten en diabetiker i familien, men vedkommende er flink til å ta vare på seg selv.

Jeg lager en liten liste over de ingrediensene jeg vet er problematiske og markerer de som er i i retten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 10:59   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Hvis det er noe krem- og melkegreier som er laktosefritt, så er det svært takknemlig om det er opplyst om at det er brukt laktosefri fløte/melk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 11:13   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis det er noe krem- og melkegreier som er laktosefritt, så er det svært takknemlig om det er opplyst om at det er brukt laktosefri fløte/melk.

Her er det snakk om melkeallergi, så det holder ikke med laktosefritt, dessverre. Eller, det gjør det for deler av selskapet (meg), men jeg har kontroll på meg selv. Men godt poeng, jeg skal ha i bakhodet der det evt. er brukt laktosefri melk og merke det. Det kan jo være fler jeg ikke vet om. Men hvordan gjør jeg det da, om det andre skal merkes hva som er i, og dette hva det er uten?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 11:20   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

En lapp med "laktosefri" hadde holdt for meg.

Kanskje du kan ha to slike kryssevalg; laktosefri og glutenfri, i tillegg til lista med innhold. Du finner sikkert noen som kan designe et slikt kort for deg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 11:31   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Jeg tror det blir veldig forvirrende om noe skal merkes MED og noe UTEN. Da må jeg heller ha to kryss på "inneholder":
Melk
Laktosefri melk

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 12:01   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

En linje for "vanlig melk" og en for "laktosefri melk" som kan krysses dersom maten inneholder det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 12:42   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Deg er ein del dekorative kort i ulik stil, viss du søker på
«printable allergy tags» på Pinterest. Eg brukte desse ved ein anledning: https://pin.it/4hronrakxdslsx

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 12:43   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Åh, det har jeg ikke tenkt på! Takk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 13:04   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Herregud, nå ser jeg at en av tingene på de kortene er "karbohydrater per stykk".

Hehe, som mor til diabetiker ville jeg satt pris på akkurat den:-o

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 13:17   #19
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dette.

Det med karbohydrater på de kortene du linket til, Polyanna, antar jeg er av hensyn til folk med diabetes, og ikke slankere på lavkarbo ...? Men ikke så lett å vite med hjemmebakte kaker da.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De bruker sånne kort på alt av mat i kantinen jeg spiser i for tiden, ser jeg. Utrolig lang liste på kortene!

Men ikke karber, noe som er irriterende når man er i keto. ()

Men sikkert med tanke på diabetikere, ja, My, det var jo et godt poeng! Men virkelig ikke noe man kan forvente at "hvermansen" som baker til et kakebord på skolen eller noe skal klare å beregne, syns jeg.

Ref svaret mitt over, så hadde jeg nok ikke stolt allverdens på "hvermannsen" sin utregning når det gjaldt min sønn, men samtidig vet vi hva som er ca i ulike retter og matvarer, så hvis en kake plutselig skulle ha veldig lite karbohydrater ville det ført til et spørsmål fra meg om de hadde benyttet kunstig søtning i den feks.

Men alt i alt tror jeg det holder på skrive på "lavkarbo" dersom man ønsker å merke dette med karbohydrater.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 13:30   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merke en buffet for allergikere, vegetarianere og andre på en fornuftig m

Jeg kommer IKKE til å merke noe med karbohydrater. Greit nok om det hadde vært et offentlig arrangement, men dette er en konfirmasjon. Det er en viss forskjell på å få i seg nøtter for en nøtteallergiker, enn at den voksne diabetikeren skulle lure litt på hvilken kake med færrest karber.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no