Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All-inclusive i Egypt

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-06, 15:13   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

All-inclusive i Egypt

Noen som har noen bra hoteller å anbefale? Eller som har vært på noen de ikke anbefaler?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 03:10   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All-inclusive i Egypt

Veldig mange bra all-inclusive i Egypt, så det eneste jeg vil si er at jeg ikke anbefaler Hurghada som reisemål, men at Sharm el Sheik og andre steder er mye bedre.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:48   #3
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All-inclusive i Egypt

Vi har vært på all-inclusive i Hurghada tidligere. Veldig greit at det ligger så nære flyplassen synes vi. Stranden var også helt nydelig. Lurte på om vi skulle prøve et nytt hotell nå.

Spiller jo ikke så stor rolle hvor man drar når det er all-inclusive. Målet med turen er jo bare å bade og slappe av. Blir lite utenfor hotellet tenker jeg. Med en trassig treåring og stor mage.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:50   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: All-inclusive i Egypt

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Vi har vært på all-inclusive i Hurghada tidligere. Veldig greit at det ligger så nære flyplassen synes vi. Stranden var også helt nydelig. Lurte på om vi skulle prøve et nytt hotell nå.

Spiller jo ikke så stor rolle hvor man drar når det er all-inclusive. Målet med turen er jo bare å bade og slappe av. Blir lite utenfor hotellet tenker jeg. Med en trassig treåring og stor mage.

Ja, om dere uansett kommer til å være mye på hotellet så spiller jo ikke destinasjonen så stor rolle, og nærme flyplassen i Hurghada er det jo. Til Sharm el Sheikh flyr man også til Sharm el Sheik. Jeg synes bare stedet Hurghada var så lite sjarmerende som det kan få blitt... og dermed er det helt uaktuelt å reise dit igjen, men Sharm el Sheikh syntes vi var ok. Med trykk på ok :ikkespesieltEgyptrødehavettilhenger:

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 19:33   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All-inclusive i Egypt

Ja vi ble ikke akkurat imponert over Hurghada vi heller. Hotellet vi var på var fint og stranden helt topp. Det er i grunn kravene til denne ferien. Vi hadde egentlig ikke noen planer om å reise tilbake hit vi heller. Men kort flytur fra Norge og varmt i vannet i januar, da er det ikke så mange steder å velge på.

Hvor langt er det fra flyplassen i Sharm El Sheik da? Og har du noe tips til hotell eller område som er ok for all inclusive der?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 19:56   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All-inclusive i Egypt

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Ja vi ble ikke akkurat imponert over Hurghada vi heller. Hotellet vi var på var fint og stranden helt topp. Det er i grunn kravene til denne ferien. Vi hadde egentlig ikke noen planer om å reise tilbake hit vi heller. Men kort flytur fra Norge og varmt i vannet i januar, da er det ikke så mange steder å velge på.

Hvor langt er det fra flyplassen i Sharm El Sheik da? Og har du noe tips til hotell eller område som er ok for all inclusive der?

Jeg har ikke vært på all inclusive i Sharm El Sheikh, men jeg har bodd på hotel Fantasia på stranden i Naama bay. Dette hotellet tror jeg ikke noen norske turoperatører bruker. Flere av nabohotellene kan man derimot bestille via norske operatører.

Jeg ville nok valgt Naama bay dersom jeg skulle reist til Sharm el Sheikh. Der er det ikke mange som tilbyr all inclusive tror jeg, men der er det flust med restauranter og masse å finne på.

Sonesta Beach resort var nabohotellet til Fantasia. Det så veldig fint ut kan jeg huske.

De hotellene rundt Sharm el Sheikh som har all inclusive ligger gjerne på litt mer øde steder. Det er veldig ålreit hvis man bare vil bade og ha fred og ro.

Jeg elsker Sinai, men det er mest fordi det er et greit utgangspunkt for utflukter, ikke fordi jeg er glad i bading.

Lillesøstera mi var i Makadi Bay ikke langt fra Hurghada i sommer. De var på Grand Makadi hotell. Et flott all inclusive hotell. De var veldig fornøyd. Det var lite å finne på utenfor hotellområdet. Det er ving som har dette hotellet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 00:32   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All-inclusive i Egypt

Naama Bay i Sharm el Sheik kan jeg absolutt anbefale på det varmeste. Jeg stortrives der og har vært der flere ganger. Sonesta Beach som Hattifnatten nevner er et kjempefint hotell, men det ligger helt i enden av turistområdet så det blir et stykke å gå helt inn til sentrum. (5-10 minutter å gå kanskje) For nå har de bygget ut sentrum mere andre veien enn der dette hotellet ligger de siste årene. Sonesta Beach har en flott privat strand rett på nedsiden som er helt super. Jeg hadde gjerne bodd på det hotellet, men det er ganske dyrt hotell forhold til mye annet de gangene jeg har sjekket. Bor du på Sonesta Club som er enda lenger å gå fra sentrum så får du bruke samme stranden.

Jeg har ikke bodd på all inklusiv hotell i selve Naama Bay, men et stykke utenfor. Vi bodde på et hotell som het Club Reef. Hotellet er kjempeflott, men ligger veldig utenfor allfarvei. Du må ta taxi om du skal bevege deg på utsiden (men de er lett å få tak i der). Synes også en blir så bundet til måltidet særlig på kvelden når en bor der. Middagen var ganske sent, og det er ikke noe alkohol inkludert (spilte ingen rolle for meg siden jeg var gravid), og det er bare servert snack en gang i løpet av dagen utenom frokost, lunch og middag. Ble skuffet i forhold til hva som ble servert og en blir lei av maten. Så vi dro på Pizza Hut istedet et par dager. Det er jo greit å ha alt av lemonade og drikke inkludert hele dagen da.

Hvis du har noe hotell du har sett deg ut så send meg gjerne en PM så vet jeg kanskje noe om det i forhold til hvordan det er der og beliggenhet. Uansett så ikke dra til Egypt uten å ha i alle fall frokost inkludert på hotellet. Det er nesten ikke normale butikker og oppdrive der. I Sharm el Sheik var det faktisk kommet en i den nyere delen av sentrum siden vi var der sist hvor de hadde bra utvalg av alt mulig, men det er eneste jeg har funnet som liknet på hva vi kaller matbutikk.

Fra flyplassen og til Naama Bay er det bare en kort busstur på ca. 15 minutter hvis jeg husker rett. Mulig det var 10 bare også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 19:26   #8
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: All-inclusive i Egypt

hvilket hotell har dere vært på tidligere stikka?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:44   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: All-inclusive i Egypt

Vi var på Siwa Grand Beach i Hurghada. God mat, nydelig strand og strandsnacks (grillede grønnsaker med balsamico). Rommene var romslige og fine. Kan absolutt anbefales hvis man vil på en slik ferie.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no