Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 16:34   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Gjennomført menneskesyn kan man kalle det, men jeg synes det er skremmende med en nærmest matematisk logikk i forhold til menneskesyn.

Hadde de fundamentalistiske abortmotstanderne hatt et konsistent menneskesyn så hadde de også vært pasifister.
Jeg mener at livet starter ved unnfangelsen og at det å ta liv er galt. Likevel ser jeg at det er mange nyanser og mange ting som spiller inn. Jeg klarer heller ikke være konsekvent pasifist.

Ja, jeg er enig med deg, altså. Det er jo helt latterlig at så mange i USA er mot abort, men for dødsstraff.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 15:04   #42
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det som er trist er at han er KrFU-leder, slike som han ødelegger både for partiet og for kristendommen.

Jeg tenker heller at han skal ha kudos for å jobbe for at det ekle lille partiet hans skal havne under sperregrensen, der det burde være.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:54   #43
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

... men voldtatte ... ville han virkelig sagt det om sin kone, sin søster eller sin mor? Om det var en av de nærmeste det gjaldt? Det er noe som kan ramme alle kvinner. Alle kvinner er noens datter. Å påstå at det skal gi mindre psykiske problemer å gå gjennom svangerskap og fødsel enn å gå gjennom en abort for alle, uansett situasjon, er rett og slett hårreisende. Herlighet, selv planlagte svangerskap med kjent og snill pappa kan gi store plager. Fødsel og barseltid også.

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Jeg tenker heller at han skal ha kudos for å jobbe for at det ekle lille partiet hans skal havne under sperregrensen, der det burde være.

Nemlig.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 23:41   #44
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men altså; kan man si abortere når det er snakk om provosert abort?

Jeg mener man kan det.

"Jeg ble gravid, men valgte å abortere fosteret".

Og man snakker jo om "kjønnsselektiv abortering" av fostre, det er jo da snakk om provosert abort?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 23:46   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Jeg syns det er artig at det er de samme (i mine fordommer er det ihvertfall de samme) som er temmelig militante abortmotstandere og som kan finne på å si at sånne som [insert grunn] skulle ikke fått lov å få barn.

Stilig.

  Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 23:53   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg mener man kan det.

"Jeg ble gravid, men valgte å abortere fosteret".

Ifølge ordboka betyr abortere "å føde så tidlig at fosteret ikke er levedyktig". Å bruke begrepet om provosert abort må i høyden være uvanlig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 01:37   #47
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Var det ikke en amerikansk delstat eller to som forbør ufrivillig abort? Altså at hvis man mistet barnet, så måtte man bevise at man ikke hadde gjort noe som kunne ha forårsaket det?

Her: http://www.dagbladet.no/2011/06/25/n...riks/17070876/

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 10:49   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Var det ikke en amerikansk delstat eller to som forbør ufrivillig abort? Altså at hvis man mistet barnet, så måtte man bevise at man ikke hadde gjort noe som kunne ha forårsaket det?

Her: http://www.dagbladet.no/2011/06/25/n...riks/17070876/

Det er ikke helt slik du beskriver. Det er kun hvis man faktisk har gjort noe i svangerskapet som kan forårsake spontanabort, som å ta kokain hver eneste dag, eller prøve å ta livet av seg selv ved å spise rottegift. Ikke hvis man bare mister.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no