Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Justering av utstyr

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-17, 12:18   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Justering av utstyr

Jeg har kjøpt slalom ski og støvler til sønnen son må justeres. Jeg klarer ikke justere bindingene selv. Hvor gjør man sånt?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 12:19   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Justering av utstyr

På skisenteret eller i sportsbutikker.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 12:22   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Justering av utstyr

Henger meg på. Tenker å gjøre det på den lokale sportsbutikken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 12:30   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Justering av utstyr

På skisentrene er de veldig rutinerte. De gjør det i ett kjør, mange ganger for dag, når folk leier utstyr.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 13:23   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Justering av utstyr

Hvis du har eller skal kjøpe heiskort eller preppe ski eller bare spør pent, gjør de de gratis i alle skishoper ved bakken. Det er lett å gjøre det selv også, men litt omstendelig å finne ut hvilken innstilling det skal være på de ulike vektklassene (gudforby at de bare skulle bruke kg).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 14:10   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Justering av utstyr

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis du har eller skal kjøpe heiskort eller preppe ski eller bare spør pent, gjør de de gratis i alle skishoper ved bakken. Det er lett å gjøre det selv også, men litt omstendelig å finne ut hvilken innstilling det skal være på de ulike vektklassene (gudforby at de bare skulle bruke kg).

Ikke sant, og skonummer også, for den saks skyld. Hva er egentlig greia?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 14:12   #7
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Justering av utstyr

Har også veldig god erfaring med å spørre i skiutleien på skisentrene, de fikser det på et blunk!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 14:40   #8
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Justering av utstyr

Fikk gjort det på G max. Det tok 20 sekunder.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 14:45   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Justering av utstyr

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg har kjøpt slalom ski og støvler til sønnen son må justeres. Jeg klarer ikke justere bindingene selv. Hvor gjør man sånt?

Er det vekta som må justeres? Så fall så ville jeg googlet bindingene og merket, funnet hva innstillingen skal være (går etter vekt og er i en tabell som regel), og stilt selv. Det er bare å bruke en stor skrutrekker.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 14:50   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Justering av utstyr

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvis du har eller skal kjøpe heiskort eller preppe ski eller bare spør pent, gjør de de gratis i alle skishoper ved bakken. Det er lett å gjøre det selv også, men litt omstendelig å finne ut hvilken innstilling det skal være på de ulike vektklassene (gudforby at de bare skulle bruke kg).

Det som er ekstra latterlig, er at alle bindingsprodusentene har egne tabeller. Det er helt komisk, når det er såpass enkelt å stille inn bindingene i seg selv.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke sant, og skonummer også, for den saks skyld. Hva er egentlig greia?

Det går på cm innvendig på skoene, MEN.. skoene bygger litt forskjellig i endene pga de utstikkergreiene som gjør at de sitter fast i bindingen. Så man må også ha de utvendige målene på skoen. Ikke bare og bare.




Hver gang noen her tenker at "jeg klarer ikke" på sånne ting, så tenk på meg. Jeg jobbet med det i mange år og er ikke akkurat noe snekkergeni.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 14:53   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Justering av utstyr

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det går på cm innvendig på skoene, MEN.. skoene bygger litt forskjellig i endene pga de utstikkergreiene som gjør at de sitter fast i bindingen. Så man må også ha de utvendige målene på skoen. Ikke bare og bare.

Ja, jeg vet jo at det går på cm inni skoa. Men skjønner fortsatt ikke hvorfor de ikke kan operere med vanlige skonummer. Hvem går rundt og vet hvor mange cm fotsålen deres måler (eller ungene sine)? Man må jo alltid slå det opp uansett, i en eller annen konverteringstabell, og siden forholdet alltid er det samme kunne de like gjerne brukt skonummer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 14:58   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Justering av utstyr

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Fikk gjort det på G max. Det tok 20 sekunder.

Måtte du betale noe?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 15:02   #13
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Justering av utstyr

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Måtte du betale noe?

Nei. Og da ble jeg så glad at jeg kjøpte 3 stk slalomstøvelposer.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 15:04   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Justering av utstyr

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Nei. Og da ble jeg så glad at jeg kjøpte 3 stk slalomstøvelposer.

Hehe.
Jeg tenker å dra til min lokale butikk, Sport 1, tipper jeg må betale noe, men orker ikke dra med meg ski og støvler (to par av begge deler) til andre siden av byen for å få det gjort.

Vil ha det i orden til vi skal på ski så det ikke går bort tid med å få det gjort. Har kjøpt brukt utstyr, så satser jo på at jeg ikke har kjøpt katta i sekken og at det går an å justere det.......

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 18:10   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Justering av utstyr

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hehe.
Jeg tenker å dra til min lokale butikk, Sport 1, tipper jeg må betale noe, men orker ikke dra med meg ski og støvler (to par av begge deler) til andre siden av byen for å få det gjort.

Vil ha det i orden til vi skal på ski så det ikke går bort tid med å få det gjort. Har kjøpt brukt utstyr, så satser jo på at jeg ikke har kjøpt katta i sekken og at det går an å justere det.......


Som sagt, forsøk å google bindingen og se om du finner en vekttabell. Tar deg da ca 10 sekunder å fikse selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 18:34   #16
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Justering av utstyr

Overskrifta fikk meg til å tenke på en gubbe med balla i klem, som måtte justere litt på stellet.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-17, 20:53   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Justering av utstyr

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no