Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-12, 11:37   #21
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er vel ikke akkurat overraskende at det finnes mennesker med et så ekstremt syn på abort, og jeg kan, til en viss grad forstå tankegangen. Regner man et foster som et fullverdig liv, skal ikke dette vesle mennesket i magen bli dømt til døden for måten det ble unfanget på.

Jeg reagerte mer på det han sa om at kvinner får psykiske problemer i etterkant av en abort, som en generell påstand. For det første, jeg kjenner mange kvinner, som av ymse årsaker har tatt abort, og for dem har dette vært, i noen tilfeller et enkelt valg, i andre tilfeller et vondt valg, men i alle tilfellene et for dem, riktig, valg. Disse kvinnene lever, hva meg bekjent, fint med det valget de har tatt, uten spor av de psykiske problemene de i følge denne KRFU fyren skulle ha.

For det andre. Om man er opptatt av disse kvinnenes psykiske helse, vil jeg tro, at på sikt er traumet ved å bli tvunget til å gjennomføre et svangerskap og føde et barn som er blitt påtvunget dem gjennom vold og overgrep, en større psykisk belastning enn det å evt skulle gjennomføre en abort.

Personlig ser jeg på abort som en aller siste utvei, men det kunne ikke falle meg inn å ønske meg tilbake til tiden hvor kvinner med penger må reise ut av landet, mens mindre ressurssterke kvinner må ty til kloke koner og strikkepinner.

Helt enig. Dessuten så vitner utsagnet hans jo om at kvinner ikke er helt voksne personer som kan ta vanskelige valg selv. For selv om 100% av alle kvinner som tok abort hadde psykiske problemer i etterkant så er det jo komplett irrelevant om det skulle vært lov eller ei å ta abort. Om jeg hadde blitt gravid i studietiden og visst at jeg hadde blitt deprimert i etterkant så hadde jeg fortsatt tatt abort på den tiden, for det hadde vært så uaktuelt å få barn da.

Noen ganger er ingen av alternativene som ligger foran en bra. Hva som man da velger må være opp til den enkelte selv.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 12:24   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

For en reaksjonær liten spirrevipp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 12:47   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For en reaksjonær liten spirrevipp.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 12:54   #24
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Jeg klarer ikke ta ham seriøst, han er bare en liten drittunge som ikke har modnet hjernen ennå.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 13:51   #25
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Her eg bur er det ein god del som synest KRF er alt for liberale, så det skal litt meir til for å provosera meg. Dessuten er det vel ikkje akkurat nytt heller då, meiner dette har kome frå denne kanten før?

No leser eg stadig "voldtatte bør ikke kunne adoptere" i overskrifta, og tenkjer at det får nå vera måte på strenge adopsjonsreglar.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:00   #26
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes ikke det er spesielt overraskende eller kontroversielt at en konservativ kristen, som er i mot abort av alle årsaker, også er i mot abort i etterkant av overgrep eller incest.

Hvis man har som grunnsyn at alle foster er fullverdige mennesker, med selvstendig rett til liv, og sidestiller abort med drap, så er det en ganske logisk konklusjon. Grusom, men like fullt logisk og konsekvent.

Personlig har jeg større problemer med å sette meg inn i tankegangen til de som mener at abort er ok så lenge man har blitt gravid ved et uhell, men ikke hvis man har slurvet med prevensjonen.

Jeg tenker akkurat det samme som Teo om dette. Om man mener abort er drap, vil det jo være rart om man godtrar drap i enkelte sammenhenger. Det ufødte livet her er jo totalt uskyldig og skal ikke ha dødsstraff for noe det ikke kan noe for.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:15   #27
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Jeg gidder ikke lese artikkelen jeg. Dette er bare helt horribelt av mange årsaker, men mest av alt er det utrolig skremmende at et parti kan fremme slike holdninger som innebærer at kvinner mister råderett over egen kropp, og som også kanskje medfører skam i forhold til det å ta abort. Ønsker vi det? En ting er det selvfølgelig ikke for noen er ønskelig å måtte gå igjennom en abort, men man skal ikke måtte føle skam i forbindelse med det. Det er vanskelig nok som det er.

Jeg tenker også at det må være svært negativt for partiet å fremme såpass spesielle saker? Og på en så bastant måte?

Jeg har store problemer med Krf fra før jeg. Har en tråd her inne om politikk og tidlig Ul der Krf står sentralt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:27   #28
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Jeg undres: "Har mannen slått seg, kan noen se etter om han har noen synlige hodeskader...for han må definitivt ha slått seg.."

En kvinne som er voldtatt må da for guds skyld få bestemme selv om hun vil beholde barnet til mannen, som har påført henne sikkert både fysiske og ikke minst psykiske skader...

Hadde det vært meg, hadde jeg ikke kunne beholdt ett slikt barn...greit nok, ikke barnets skyld...men jeg tror det barnet ville påminnt meg til alle døgnets tider, hvordan det ble unnfanget...å det hadde ikke JEG kunnet leve med...hvis man skal være så pass egoistisk..

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:59   #29
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av lillenøste38, her.

Jeg undres: "Har mannen slått seg, kan noen se etter om han har noen synlige hodeskader...for han må definitivt ha slått seg.."

Tja. Han har vel ikke slått seg mer enn ganske så mange andre konservative kristne? Dette er på ingen måte sjokkerende utsagn.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:01   #30
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For en reaksjonær liten spirrevipp.


Ellers sa Teo det enkelt.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:05   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Han er ung og dum tenker jeg. (Har hatt nesten de samme argumentene, og vært like hjernevasket(?), det er enda håp tenker jeg.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:09   #32
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Vi har fri abort frem til uke 12 i Norge, så problemstillingen er jo ikke relevant.
At det finnes mennesker som er ekstreme motstandere av abort er ikke nytt, og ytringsfriheten gjør at de også får si sin mening.
Det beste er å ikke gi de oppmerksomhet tenker jeg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 17:21   #33
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Jeg lot meg heller ikke provosere av den spirrevippen.
Litt mer provosert ble jeg av dette:

Sitat:

SVs stortingsrepresentant Gina Barstad kaller KrF «kvinnefiendlige»

– Provoserende er det, men ikke overraskende. Mange later til å tro at Erstad
er en ung løs kanon på KrF-dekket. Men i skrivende stund har KrF inne et
grunnlovsforslag (ja, et
grunnlovsforslag!) om å totalforby abort i Norge, skriver hun på bloggen
sin.


FRA denne artikkelen http://mobil.ba.no/nyheter/article5871844.ece

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 17:49   #34
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Tja. Han har vel ikke slått seg mer enn ganske så mange andre konservative kristne? Dette er på ingen måte sjokkerende utsagn.

Nei, er kanskje ikke det..

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 18:40   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Jeg tør ikke tenke på hvilke holdninger mennesker som blir regnet som kristne i Sæles øyne, sitter inne med.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 19:00   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Jeg syns dere reagerer merkelig og unyansert på dette (med unntak av Teo). Det er ikke lett å argumentere bastant for at et foster er et fullverdig liv på akkurat DETTE tidspunktet (12 uker i normale tilfeller, 18-20 uker for barn med Downs, andre skader eller ved andre alvorlige forhold). Hvis man virkelig mener at et foster er det samme som en baby, så er det jo faktisk uhyrlig å være for en lov som tillater at denne babyen drepes for å spare mor for traumer.

For å snu det: noen kvinner klarer å fotrengre graviditeter ganske lenge, særlig de som har et fremmed forhold til egen kropp, noen til og med til fødsel. Jeg antar at det er få som vil forsvare abort for noen som er 35 uker på vei, eller i fødsel, samme hva grunnen er? Nødrett eller ikke nødrett. Og grunnen til at vi er i mot det, er at DA regner VI det som et fullverdig liv.

Det er det uenigheten her handler om, ikke om man har sympati med voldtektsofre eller ikke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:06   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Det Polyanna skriver, er veldig viktig. Abortmotstandere blir stort sett sett på som gærninger, mens det ligger jo ofte et gjennomført menneskesyn bak. At man er uenig, er jo en helt annen sak.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:30   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men altså; kan man si abortere når det er snakk om provosert abort?

Nei, mener jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 21:52   #39
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Jeg leste også den artikkelen for en stund siden, og jeg reagerte som Inagh. Dvs. spesielt på et generelt utsagn om at folk som har tatt abort sliter etterpå. Jeg tenkte også med en gang at dette var da en ufattelig umoden liten KrF-tass, dette her. Selv de mest hardbarka konservative argumenterer vel ikke på den måten at alle som har tatt abort får problemer? Samtidig er det vel litt hersketeknikkete å tenke sånn også. *innrømmer*

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:10   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtatte bør ikke kunne abortere!

Problemet er vel egentlig ikke å mene at livet begynner ved unnfangelsen og at å ta liv er galt slik at abort er en uønsket handling nærmest uansett forutsetninger. Det er det ganske mange som mener. Problemet er å skulle lovregulere, forby og svarteliste og tilsynelatende være ute av stand til å se nyanser.

Dette er jo litt det samme problemet som FRP sliter med (uten å sammenligne politikk). De fleste frpere ønsker å begrense innvandring. De fleste av dem er likevel ikke rasister. Så er det alltid en og annen fundamentalistisk smarting som fronter et innvandrERfiendtlig syn og vedkommende får mye mer oppmerksomhet enn den mer moderate majoriteten. KRF har kvinner-tilbake-til-kjøkkenbenken, pro-israel og anti-abort-mørkemennene. Og en klokketro på forbud som virkemiddel.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no