Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Kidsa går med gønnere"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-17, 12:54   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

"Kidsa går med gønnere"

NRK-reportasje om gjengsituasjonen i Oslo (Øst), med hovefokus på Young Bloods, Holmlia-basert voksende gjeng med knytninger til albansk mafia.

Her er linken:

https://www.nrk.no/norge/xl/gjenger-...asj-1.13412236

Hva tenker dere, harmonerer dette med deres virkelighetsoppfatning? Hvordan tenker dere om bydel Søndre Nordstrand etter denne, virker det som et okei sted å flytte til?

Og hvordan er det i deres nærmiljø, hardner det til for unge gutter, eller er det mye som før?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 13:03   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Jeg bor i en av de andre bydelene som er nevnt som ute av kontroll. Kan ikke helt si at jeg opplever det så ille.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 13:05   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Jeg jobbet i en bedrift som etablerte butikk den gang Mortensrud senter ble bygget. Jeg så for første gang i mitt liv våpen, folk blottet våpen under jakka da de skulle betale.

Gjengkriminalitet er først og fremst farlig for de innvolverte. Men jeg har vært ubehagelig nær skyting med drap som følge i Nordre Gravlund, Sannergata og ved Legevakten. Det er ikke noe jeg ønsker barn skal være vitne til.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 13:18   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Mine barn går på skole og i barnehage i Søndre Nordstrand, jeg har bodd på Mortensrud i flere år tidligere, og jeg er veldig jevnlig innom Mortensrud (og litt mindre jevnlig innom Holmlia), og det er definitivt mer politi nå enn tidligere. At det er mye sosial problematikk på ungdomsskolen, og noen av barneskolene, er det heller ingen tvil om.

Men, det blir ikke skrevet noe i denne artikkelen om andelen innvandrerforeldre i FAU, engasjerte foreldre på skolemøter, Røde Kors Ungdomsklubb, frivilligsenter, Natteravnene, og ikke minst alle voksenpersoner som sier i fra når vi ser dårlig oppførsel, til egne unger og andres. Jeg synes dette er en svartmaling, eller i det minste kun fokus på problematikken, og ikke noe fokus på alt som gjøres på "bakkeplan" for å motvirke dette, og da virker det kun demoraliserende og forsterkende på det negative!

Jeg er ikke redd for å la tenåringen spille hockey bak Mortensrudsenteret, men jeg lar ham ikke henge utenfor der om kvelden. Det hadde jeg ikke latt ham gjøre på Røa heller, for den del.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 14:26   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Jeg opplever det ikke sånn. Jeg bor i Grorud bydel, og var FAU-leder på ungdomsskolen i fjor, og hadde en del kontakt med oppsøkende tjeneste hos det lokale politiet.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 14:32   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Men jeg har vært ubehagelig nær skyting med drap som følge i Nordre Gravlund, Sannergata og ved Legevakten. Det er ikke noe jeg ønsker barn skal være vitne til.

Hm, har du en jobb som gjør at du er mer utsatt? Jeg har bodd i Oslo hele mitt liv og har aldri sett eller hørt skyting.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 14:33   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Jeg er så LEI av den ensidige vinklingen til NRK og Anders Magnus. Jeg himler av artikkelen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 14:36   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Det er ikke full enighet om hvor stort dette problemet er. Jeg leste en artikkel i helgen hvor nettopp dette ble kritisert. At kjente folk med kjennskap om Søndre Nordstrand ble oppringt av NRK og spurt om hvor farlig de var, og de hadde blitt forsøkt presset til å si at det var veldig farlig og at det begynte å ligne på svenske tilstander. Og at det hadde blitt litt ubehageligheter når de ikke hadde sagt seg enige i at det var så ille.

Selv skal jeg ikke uttale meg. Vi bor i Oslo indre øst. Det finnes utvilsomt mange som mener det også er et ganske risikabelt område, men jeg har aldri følt meg utrygg på noe vis. Ungene mine får henge på skaterampen på Jordal hvis de vil. (Det er foreldre i nabolaget som mener jeg er håpløst naiv som har sagt ja til det, men vi har bare blitt enige om at vi har forskjellige grenser for ungene våre.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 14:42   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Det jeg er redd for, det er den "culture of fear" som dannes etter sånne oppslag, hvor folk blir redde for å gå ut, og gjengene får fritt spillerom.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 14:55   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Det kan jo lett bli en selvforsterkende sannhet, ja. Hvorfor skal man være noe annet enn gangster om alle tror du er det uansett?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 14:57   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Det som ikke er nevnt i artikkelen er at de litt yngre gjengene, altså ikke fullblods gangstere, men aspirantene, blir veldig spake og stikker av med halen mellom bena når det kommer illsinte mødre og kjefter på dem hvis de plager yngre barn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 15:00   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Tallgrunnlaget de refererer til er jo tullete. Hver fjerde kid selger hasj? Hundre gjenger i Oslo? Og når de blir konfrontert med st dette uke stener med statistikken så "forteller ikke statistikken alt". Selvsagt er det problemer i nabolag med høy andel ressurssvake, og andre problemer enn i ressurssterke nabolag. Men dette er en tullete, fordomsfull og tabloid fremstilling.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 15:02   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Akkurat hasjbruken fremstår helt vanvittig blant ungdommen synes jeg. Men det gjør den over hele byen, ikke bare i sør og øst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 15:07   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Ja, og om hver fjerde ungdom røyker, så betyr ikke det at hver fjerde selger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 15:12   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, og om hver fjerde ungdom røyker, så betyr ikke det at hver fjerde selger.

Tror det sto at annenhver røyker. Og om det er sånn at de regner at hvis man selger videre til kompisen sin mens man røyker sammen, som salg, så stemmer det muligens.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 15:29   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Jeg leste et innleg på Facebook om dette. De hadde lett etter en "ekspert" som kunne komme med en slik uttalelse at vi hadde fått svenske tilstander. Men vedkommende hadde benektet det, så har de vel lett videre til de fant en som kunne bekrefte tesen.

Mao, slett evt spekulativ journalistikk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 15:32   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Det var forfatter Adel Kahn Farooq som skrev på FB i går.

Det som er interessant er at alle kommentarene under innlegget hans var sobre, og alle var enige i at nei, alt er ikke alltid peachy på Oslo øst (som i dette tilfellet heller var Oslo sør), men vinklingen var overdrevet og spekualtiv. Og så kom etterhvert hylerne "HÆ, sier dere at det ikke er noen problemer i Groruddalen? Dere er så NAIVE! Det hjelper ikke å SKJØNNMALE! Herregud, dere må jo skjønne at statistikkene er FEIL!". Hyl-hyl.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 13-03-17 kl 16:20.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 17:19   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Dette er et vanskelig tema, som jeg ser flere her har fint belyst. Jeg reagerte også på artikkelen, svartmalingen, hva den ikke tar for seg, overraskende tallmateriale etc. Så hvor ligger sannheten? Et sted midt i mellom? For selv om jeg selv med store, naive øyne ble opplyst om at gjenger har det vært i Søndre Nordstrand i mange år, og hvordan de opererte, på et barseltreff noen år tilbake, så er det jo et problem og et voksende et sådan.

Når det er sagt så har vi bodd her i mange år og aldri opplevd noe gjengrelatert whatsoever. Vi har dog hørt utsagnet "man skiter ikke i eget reir" når det gjelder disse gjengene, og med det så menes det at de tar konfliktene aller helst borte fra sitt eget territorie. For oss som bor her så føles det som de opererer med sine "likemenn" altså andre kriminelle. Men jeg må jo ta et lite forbehold, for vi bor i et område som alltid har ligget "utenfor" på mange måter. Jeg er fullt klar over at det er andre områder innad i bydelen som er mer belastet på flere felt. Jeg har også hørt at gjenger er mer synlig der, men kun det og ikke at de lager kvalm.

Vi har heller ikke barn som går på skole i bydelen, men vi kjenner jo mange som har det. Barneskolene har jeg ikke hørt noe negativt om når det gjelder dette problemet. Noe på ungdomsskole, men politiet er visst godt inne. Jeg kjenner også lærere på barne- og ungdomsskole, som forteller om at de må jobbe litt annerledes. Prøve å være en trygg havn for ungdommene, hvor de vet at f.eks. eldre søsken er i gjenger. Kjenner også foreldre med ikke-vestlige bakgrunn som sender barna sine på helt andre skoler, da det er uaktuelt å sende de på skoler i bydelen.

Dette er virkelig vanskelig. Skremselspropaganda vil jo bare forsterke problemet så til de grader. Når politiet sier de har kontroll på disse gjengene, så velger jeg å tro på det. Men når barn ikke får utøve idrett etc. så bør politiet gå sterkere inn. Slik skal det jo ikke være.
Jeg føler meg ikke utrygg i min bydel, men jeg føler heller ikke at vi har så mange punkt hvor vår familie kan treffe på gjengrelartert virksomhet. Da vil det være "feil sted, til feil tid", og det kan man jo oppleve hvor som helst. Vi begrenser ikke våre barn, og 12- og 14-åringen har nærmest fri bruk av byen da de går på skole der. Og det vet jeg det er flere som synes er rart.

Problemet med slike artikler er jo alle som ikke kjenner til områdene, vil jo tro at dette er sannheten. At sannheten er at miljøet og samfunnet i disse bydelene er slik disse anonyme kildene i gjengene portretterer. At Søndre Nordstrand er Rinkeby next. Frykt. Frykt. Frykt. Ikke særlig konstruktivt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 17:26   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Nei, det er ikke sånn jeg tror det er noe sted i Oslo. Annet enn kanskje i tabloidland.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 17:42   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Jeg var nettopp på en presentasjon av en dame som har jobbet med byutvikling i Rosengård i Malmö. Det er jo interessant at heller ikke hun kjenner seg igjen i beskrivelsene av bydelen hun har jobbet i i flere år. Veldig mange av bildene som kommer opp når man søker opp bydelen er heller ikke derifra, men fra opptøyer i USA, Frankrike og Belgia blant annet. Men det vet man ikke om man ikke har inngående kjennskap til hvordan det ser ut der. Skremmereportasjer hjelper ikke til noe annet enn å skremme dem som ikke bor der, og gjøre dem som bor der desillusjonerte og trassige.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no