Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal du til Hellas i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-15, 08:23   #41
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Jeg synes du krisemaksimerer voldsomt, mrc. Vi får huske at Hellas er et land som er vant til kriser og ustabilitet. Når de vanlige kanalene ikke funker, finner de andre. De er pragmatiske og kan improvisere.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 08:51   #42
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Jeg koser meg ved havet på Kreta i denne stund. Vi har fått tatt ut endel Euro og får betalt med kort de fleste steder. Opplever ingen krisestemning og velger å ikke lese altfor mye norske tabloidaviser. I går var det tomt på tre bensinstasjoner og vi valgte å ikke stå i kø på den fjerde, men det skulle komme ny bensin i dag. Det er jo en alvorlig situasjon for landet, men for oss turister satser jeg på at det går helt greit.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 14:33   #43
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Vi skal reise til Kreta, og det kunne aldri falle meg inn å avbestile bare pga dette.
Da skal det mer til

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12

Sist redigert av Levic : 30-06-15 kl 14:40.
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-15, 14:45   #44
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Eg avbestiller heller ikkje, med mindre UD går ut med anbefaling om å ikkje reise. Men då går eg ut frå at StarTour uansett kansellerer reisa.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 21:03   #45
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes du krisemaksimerer voldsomt, mrc. Vi får huske at Hellas er et land som er vant til kriser og ustabilitet. Når de vanlige kanalene ikke funker, finner de andre. De er pragmatiske og kan improvisere.

Tja, jeg vet ikke om jeg krisemaksimerer - en del problemer ser man ikke over natta. Spørsmålet er hvor lenge man her bli et et limbo av usikkerhet.

Men også turiststeder begynner å se problemene nå: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/he...ke/a/23482505/

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 11:06   #46
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

No er eg på Rhodos og kan melde at alt er heilt normalt! Betaler med kort overalt sålenge det er over 10 euro og ingen problem med å få tak i kontanter. Hotellet har også overflod av god mat.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 13:22   #47
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tja, jeg vet ikke om jeg krisemaksimerer - en del problemer ser man ikke over natta. Spørsmålet er hvor lenge man her bli et et limbo av usikkerhet.

Men også turiststeder begynner å se problemene nå: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/he...ke/a/23482505/

Jeg synes nå det høres ganske bra ut for gresk økonomi om turistene ikke får importert Fanta og må drikke appelsinbrusen til greske Ivi i stedet.

Den økonomiske krisen er forferdelig for grekerne, men jeg kom akkurat hjem fra tre ukers rundreise på Kreta, og så overhodet ingenting som tydet på at det ville bli problematisk å være turist i Hellas med det første. (Gudene skal vite at det var nok mat.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 13:40   #48
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Nei, men det har ingenting med økonomien deres å gjøre.
Hadde jeg hatt tur bestilt, så hadde jeg reist.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 15:27   #49
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.611
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Kan rapportere fra fastlandet om at ingen turister lider noen nød så langt øyet kan se. Minibankene har penger, butikkene har varer, og servicen, maten og stemningen er upåklagelig. Om noe så føles det bare ekstra ok å legge igjen feriepengene akkurat her akkurat nå.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 10:26   #50
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Vi har nettopp kommet hjem fra Parga, og merket absolutt ingenting til krisen. Fulle minibanker, fornøyde turister og blide grekere.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 12:01   #51
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Vi har nettopp kommet hjem fra Parga, og merket absolutt ingenting til krisen. Fulle minibanker, fornøyde turister og blide grekere.

Strøkent, om noen dager er vi der.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 17:37   #52
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Strøkent, om noen dager er vi der.

Gled deg! Jeg hadde aldri vært i Parga før, og vi skal definitivt tilbake!!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 18:01   #53
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Jeg har vært der før og gleder meg til å komme tilbake i år.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 20:18   #54
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Vi har nettopp kommet hjem fra Parga, og merket absolutt ingenting til krisen. Fulle minibanker, fornøyde turister og blide grekere.

Kom hjem fra Korfu i dag, samme ståa der (Y)

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 10:21   #55
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Noen som er (eller nettopp kommet hjem fra) Kreta? (Platanias)
Regner med det er samme ståa der også.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-15, 10:37   #56
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du til Hellas i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Noen som er (eller nettopp kommet hjem fra) Kreta? (Platanias)
Regner med det er samme ståa der også.

Venninna mi kommer hjem i dag etter fjorten dager der. Null problemer der heller.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no