Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En haug med spørsmål om all inclusive

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-13, 10:22   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Spørsmål

En haug med spørsmål om all inclusive

1. Hva heter den på Mallorca, og hvilket selskap er det?
2. Kan man reise med rutefly i stedet for charter dit?
3. Tørr du det? sa svigerinne mi da jeg sa at vi vurderte det. Ho hadde hørt om to familier som ble syke i sommer, angivelig fordi de tok maten ut og inn og varma han littegrann opp i gjen.
4. Blir man lei av maten hvis man skal være en uke?
5. Er det masse kø og alt for fullt rundt basseng og på stranda slik at det blir bare stress?
6. Er det aktiviteter for barn? Vi reiser ikke sammen med andre barnefamilier denne gangen.
Dette var vel alt i første omgang... Vi reiser antagelig i slutten av juni.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 10:50   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

1. Det er hundrevis av all inclusive hotell på Mallorca. Ving har eit i Alcudia som heiter Sunwing Alcudia Beach som eg syns er bra og som har bra beliggenhet.
2. Det går rutefly til Mallorca (Palma de Mallorca)
3. Eg har reist på All inclusive hotell kvart år i ti år no uten å bli dårlig. Både Ving og Star Tour sine hotell.
4. Etter ei veke blir du ikkje lei sidan det ofte er ulike tema kvar dag. Gresk, italiensk, mexicansk osv. Men etter to veker blir du lei sidan dei repeterer samme meny veka etter.
5. Dersom du er B-menneske og dermed kjem litt seint til måltider kan det vere litt kø. Vi er alltid tidlig til frokost(ca 8), og då er det veldig rolig. Sidan vi er tidlig til frokost blir vi også tidlig sulten til lunsj og får det rolig der også. Samme med middag.
6. Dersom du velger Ving sitt Sunwing- hotell eller Star Tour sitt Blue Village eller Blue Star er det masse aktivitetar for barn med skandinavisk-talande personale. På andre all inclusive hotell er det nok også aktivitetar for barn, men då gjerne på engelsk.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 11:14   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Hvis det er AI, barneaktiviteter og sånn dere er interessert i, er det jo veldig lettvint å bare bestille og betale alt i ett, da.
Jeg har vært på star your AI på Gran Canaria og maten var bra, masse i gjøre for ungene og siden vi hadde alle måltider og alle aktiviteter på hotellet møtte vi bare andre turister og en og annen kelner og stuepike.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 13:14   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

1. Hva heter den på Mallorca, og hvilket selskap er det?

De fleste reiser med Ving til Sunving Alcudia, kun charter. Maten er har ikke godt rykte og serveres nær bassenget. StarTour tilbyr Estrella Corall de Mar, halv eller helpansjon er valgfritt. Maten har godt rykte og er god. Det er aktiviteter for StarTour gjester, og det er flere aldersinndelte aktiviteter hver dag. Show hver kveld. Charter eller rutefly pluss hotell, type www.booking.com, og dere må ha transport, bil, taxi eller Transunion bussen. Et reiseselskap som Ticket kan sette sammen alt dette for dere.

2. Kan man reise med rutefly i stedet for charter dit?

Ja, men Sunving er kun tilgjengelig hos Ving. Se ellers over. Mange hoteller har hel eller halvpansjon, aktiviteter og underholdning.

3. Tørr du det? sa svigerinne mi da jeg sa at vi vurderte det. Ho hadde hørt om to familier som ble syke i sommer, angivelig fordi de tok maten ut og inn og varma han littegrann opp i gjen.

Det er alltid en risiko når 1000 mennesker bevertes samtidig, ref noen cruicebåt uhell. Hoteller med godt rykte har også gode rutiner, jeg vil si statistisk liten risiko. Men veldig leit når små barn blir syke i varmen.

4. Blir man lei av maten hvis man skal være en uke?

Estrella Corall de Mar var flinke til å endre mat, meny og tema. Ingen klagde. Vi spiste kun frokost der. Ungene etterspør den ferien med de pannekakene..
5. Er det masse kø og alt for fullt rundt basseng og på stranda slik at det blir bare stress?

Jeg synes enhver kantine eller buffet er stress, mer stress med småbarn som skal orde seg selv og samtidig er ekstremt nyskjerrige. Jeg heller definitivt mot nei skala, men der er vi forskjellige.

6. Er det aktiviteter for barn? Vi reiser ikke sammen med andre barnefamilier denne gangen.

Masse aktiviteter der vi var. Hver hele klokketime før lunsj og etter lunsj. Men kan barna på samme alders aktivitet? Det er ikke så mange som liker seg alene. Særlig min eldste får seg lett nye lekekamerater og er som skapt for slike klubber, yngste dilter etter når hun får lov.

Dette var vel alt i første omgang... Vi reiser antagelig i slutten av juni.[/quote]

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-13, 14:02   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

1. Hva heter den på Mallorca, og hvilket selskap er det?
Er det Sunwing Alcudia Beach du tenkerpå? Det er et Ving-hotell, hvertfall.

2. Kan man reise med rutefly i stedet for charter dit?
Sikkert, men hva er vitsen? Sunwing er charter på sitt aller enkleste. til hjemturen sjekkes bagasjen inn alleredepå hotellet, så man slipper å drasse på den på flyplassen. Man blir bortskjemt av sånt.

3. Tørr du det? sa svigerinne mi da jeg sa at vi vurderte det. Ho hadde hørt om to familier som ble syke i sommer, angivelig fordi de tok maten ut og inn og varma han littegrann opp i gjen.
Aldri blitt syk av maten på Sunwing. I Spania og Hellas har jeg aldri blitt syk av maten i det hele tatt.

4. Blir man lei av maten hvis man skal være en uke?
Faktisk ikke, og jeg blir lett matlei. Middagsbuffétene er varierte, med forskjellige tema. Asiatisk, italiensk, meksikansk, grill osv.

5. Er det masse kø og alt for fullt rundt basseng og på stranda slik at det blir bare stress? Vi har ikke hatt all inclusive, bare det som heter Sunwing Inclusive (frokost hver dag og middag 5 dager pr uke, tror jeg det er). Det er jo en del folk, men ikke en gang i høysesongen synes jeg det har vært mye køtendenser. Spiseområdet i Alcudia er stort og luftig.


6. Er det aktiviteter for barn? Vi reiser ikke sammen med andre barnefamilier denne gangen.
Ja, men de kjenner jeg lite til, ettersom våre ikke er interesserte i sånt. Men det er mange aktiviteter man kan melde barna på mens man er der. Man får en timeplan.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 00:01   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Takk for svar!! Eg kjenner eg er så veldig usikker på kva eg vil i år, veit berre at det må vere lettvint...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 00:27   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Nei det må ikke absolutt det, men flyturen bør ikke være for lang pga en dårlig rygg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 00:29   #8
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Cala Bona er jo og et av Sunving sine populære anlegg på Mallorca. Jeg hater AI så vi hadde ikke det, vi hadde bare frokost inkludert. Men folk vi snakket med var fornøyde da, var veldig variert mat. Gresk, italiensk, tex-mex osv.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 01:26   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Man kan bli veldig, veldig lei av å stå i kø ved toastmaskinen, og å sitte i fjerde rekke med solsenger og titte på håndklærne til de som spiser frokost om en time, og man kan bli veldig lei av buffetmiddag, og det er kjent at hotellbuffeter har høyere risiko for lett matforgiftning enn gode a la carte-restauranter.

Men det er jo folk som velger denne typen ferier år etter år etter år etter år etter år. Noen gjerne på samme hotell. Det kommer antagelig an på hva man liker, og det vet du sikkert ikke før du har prøvd.

(Jeg vet. Men det har jeg kanskje latt skinne gjennom før. )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 01:53   #10
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

1. Hva heter den på Mallorca, og hvilket selskap er det?
2. Kan man reise med rutefly i stedet for charter dit?
3. Tørr du det? sa svigerinne mi da jeg sa at vi vurderte det. Ho hadde hørt om to familier som ble syke i sommer, angivelig fordi de tok maten ut og inn og varma han littegrann opp i gjen.
4. Blir man lei av maten hvis man skal være en uke?
5. Er det masse kø og alt for fullt rundt basseng og på stranda slik at det blir bare stress?
6. Er det aktiviteter for barn? Vi reiser ikke sammen med andre barnefamilier denne gangen.
Dette var vel alt i første omgang... Vi reiser antagelig i slutten av juni.

1:All inclusive er ikke et sted liksom. Det er et tilbud mange reisebyråer/hoteller tilbyr, og det varierer endel hva dette tilbudet innebærer.

2:Jeg aner ikke om det går vanlig rutefly, og da om man kan bestille all inclusive ved en evt betilling utenom reisebyrå.

3:Vi har reist AI til Mallorca en gang. Allcudia, men husker ikke hotell. Nydelig og variert mat, hvor alt virket ferskt og nylaget. Jeg ser alltid på salaten, og når den ser frisk og nyskjært ut, så er jeg tilfreds.

4:Vi har reist AI to ganger. En til Mallorca, og en til Kypros nå i sommer. En uke begge gangene. På begge steder har de hatt variert mat, og vi ble ikke lei. På Kypros hadde de forskjellige tema for maten gjennom hele uken, noe som var veldig deilig. Forskjellig mat hver dag. Menyen gjentok seg uke etter uke, men hadde ikke vært redd for å vært der to uker for å si det sånn.

5 og 6: Dette kommer alt an på hvilket hotell dere velger. Vi har vært på typiske familehotell begge steder, og det har vært aktiviteter og underholdning for barna. Og for voksne. Vi har ikke benyttet oss særlig av dette, da vi liker å legge løpet for ferien selv, og derfor styrer mest mulig unna det arrangerte opplegget.

På charterreiser så er det ofte litt kaos med å finne en god solseng ved bassenget eller på stranden. Det er førstemann til mølla som gjelder, og da gjerne grytidlig. I sommer så fant jeg lykken i å komme meg tidlig ut av senga, gå ned og finne en fin plass og nyte et par timer alene med en god bok og et par bøtter kaffe, servert av sexye kyprotiske menn, før mann og barn kom stormende ned, og dagen var i full gang!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 09:00   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Apollo har mye i Kroatia og Montenegro. 3 timer fly, mot fire til Mallorca. Der er det mange All Inclusive hoteller med god mat, mye italiensk mat. Vi bodde på øya Brac, nær den kjente stranden Zlatni Rat. På hotellet kunne vi velge en av tre varmretter til middag, forrett og dessert var fra buffet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zlatni_Rat

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 09:10   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Åh... Eg elskar Kroatia. Det må sjekkast ut.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 09:36   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Jeg har bodd to uker på Hotel Viva i Ca'n Picafort på Mallorca. Grunnen til at vi valgte det hotellet, var at det er få norske charterturister der. ( ) Dette var for fem år siden, så jeg tar høyde for at ting kan ha endret seg.

Man kan fint reise med rutefly til Mallorca og bestille på dette hotellet, med all inclusive sjøl.

Maten inrestauranten var god og variert, vi rakk ikke bli lei av den, til tross for at vi var der i to uker. Det var også to andre restauranter på anlegget hvor man kunne bestille fra meny om man ønsket variasjon, eller ikke hadde all inclusive. Jeg ble imponert over hvor reint det var i spisesalen og hvor ofte de fylte på fatene, slik at maten var varm og fersk. Det var lite kø og trengsel til måltidene.

På dette hotellet, som på andre "sydenhotell" er det alltid slike hensynsfulle folk som står opp i otta og reserverer solsengene ved basengkanten. For vår del, spilte dette ingen rolle what so ever, for vi foretrakk å trekke solsengene våre litt unna og under ei av de mange palmene så vi fikk skygge, for fy søren, det er varmt der i juli! Jeg er veldig fornøyd med bassengområdet der, sånn ellers, med et lite plaskebasseng for de aller minste, et basseng med vann som når en middels høy voksen opp til under armene, for barn som nettopp har lært å svømme, eller driver og lærer, og så et godt og dypt basseng hvor man bør kunne svømme for å oppholde seg. Jeg følte aldri vi var fisk i stim i bassengene.

Det var en god del aktiviteter for barn på hotellet, men siden det hovedsakelig er britiske kunder de retter seg mot, foregår alt på engelsk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 11:14   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Åh... Eg elskar Kroatia. Det må sjekkast ut.

De to Bluesun hotellene på Brac er å anbefale. Bra hoteller og beliggenhet. Ser de har halvpansjon, som vi hadde. Men det var gode restauranter, både enkle pizzeriaer og flotte spisesteder fra Zlatni Rat stranden og inn til byen, langs en gangvei under furutrær. Rimelig å spise ute var det også. Det er, kremt, noen år siden vi var der.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 11:42   #15
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Man kan bli veldig, veldig lei av å stå i kø ved toastmaskinen, og å sitte i fjerde rekke med solsenger og titte på håndklærne til de som spiser frokost om en time, og man kan bli veldig lei av buffetmiddag, og det er kjent at hotellbuffeter har høyere risiko for lett matforgiftning enn gode a la carte-restauranter.

Men det er jo folk som velger denne typen ferier år etter år etter år etter år etter år. Noen gjerne på samme hotell. Det kommer antagelig an på hva man liker, og det vet du sikkert ikke før du har prøvd.

(Jeg vet. Men det har jeg kanskje latt skinne gjennom før. )

Det var mitt inntrykk også, og jeg hadde vel strengt tatt sagt at jeg aldri skulle på charter og AI igjen. Men så dro vi en uke til
Tyrkia i sommer, og det ble en positiv opplevelse. God og variert mat, og best av alt - null reservering av stoler. Vi kom dinglende etter frokost rett rundt kl 10 og hadde null problem med å få seks stoler på rad, under parasoll, ved bassengkanten. Samme på stranden.

Men jeg tror nok det var spesielt for hotellet, og at vi ikke kan gjøre regning med å opplevde det igjen. Mulig det skyldtes at det var er lite hotell, og at det ikke var er sånn bamseklubb-hotell? Vi fikk i alle fall en fin ferie, på tross av mine fordommer.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 13:52   #16
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Alle spørsmålene dine kommer vel an på personene, hva de liker og foretrekker. Vi var på sunving Rhodos i sommer og virkelig hatet det, men hører jo at mange gjentar det år etter år, så da må det jo være noen som liker det.
Det vi mislikte var den konstante støyen hele tiden og all køståingen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 14:43   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Apollo har mye i Kroatia og Montenegro. 3 timer fly, mot fire til Mallorca. Der er det mange All Inclusive hoteller med god mat, mye italiensk mat. Vi bodde på øya Brac, nær den kjente stranden Zlatni Rat. På hotellet kunne vi velge en av tre varmretter til middag, forrett og dessert var fra buffet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zlatni_Rat

Husker du navnet på hotellet? Og hvor landet flyet, og var det langt fra flyplassen til hotellet?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 15:01   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.870
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Alle spørsmålene dine kommer vel an på personene, hva de liker og foretrekker. Vi var på sunving Rhodos i sommer og virkelig hatet det, men hører jo at mange gjentar det år etter år, så da må det jo være noen som liker det.
Det vi mislikte var den konstante støyen hele tiden og all køståingen.

Jepp. Jeg har riktignok aldri prøvd AI, men jeg har bodd og spist frokost på hoteller der de tilbyr AI. Det er som å spise i en kantine. På samlebånd. Jeg savner intimiteten og kosen man får ved å vente på god mat på en god restaurant, sammen med bare dine egne.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 15:33   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Husker du navnet på hotellet? Og hvor landet flyet, og var det langt fra flyplassen til hotellet?

Vi bodde på Bluesun Elaphusa. Først i underkant av tre timer i fly til Split, så kort busstur til havna i Split, så fin tur med båt til øya Brac og buss til Bol. Det går hurtigbåt direkte fra Split til Bol på 50 min, billig reise, men ikke så mange avganger. Jeg husker ikke tidene, men vi var fremme til lunsj. Det var kun den siste bussturen som var langdryg, med nordsvenskfinsk guide som pratet for mye.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-13, 17:55   #20
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En haug med spørsmål om all inclusive

Ok. Men da blir det jo en ganske lang tur likevel. Tusen takk for svar!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no