Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-18, 13:55   #41
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Da har vi sett første episode. Vi voksne likte den veldig godt. Yngste ville gjerne se mer med en gang, mens eldste protesterte hele tiden og ville heller se film (tenåringstvangshandling?). Så vi får lirke litt før vi begir oss på neste episode. (Jeg tror nemlig eldste likte det litt, innerst inne. )

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 23:04   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Nå har vi sett to episoder, vi liker den! Aller mest fjortenåringen og jeg. Digger Saima! Og mannen hennes. ( ) Og sønnene. Alle ungene, egentlig!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 23:27   #43
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Vi har sett episode 5 i dag, og lurer FÆLT på hva som skjer i neste episode. Minsta begynte nesten å gråte av teaseren.

DØR HESTEN, LIKSOM??

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 23:50   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Jeg digger også Arendalsfamilien. Herlig selvironi! Som da de våknet og teltet hadde blåst ned, og ler seg ihjel.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-18, 07:00   #45
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Vi startet på denne serien i helga og ble veldig sjarmert. Mine familiemedlemmer er ihuga speidere og humrer litt over den bratte læringskurven til enkelte. Enig med dere i at Saima er fantastisk, hun har en herlig innstilling!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-18, 11:03   #46
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Er det noen som har sett episode 6 som kan svare meg på spørsmålet under spoilertaggen i #43? Seriøst - jeg hadde trøbbel med å sovne i natt pga jeg lå og tenkte på dette.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-18, 11:04   #47
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Er det noen som har sett episode 6 som kan svare meg på spørsmålet under spoilertaggen i #43? Seriøst - jeg hadde trøbbel med å sovne i natt pga jeg lå og tenkte på dette.

Det er ingen grunn til bekymring!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-18, 11:07   #48
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Ok, takk!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 14:39   #49
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Herlig serie. Men var det ikke vel friskt å gi såpass "freske" hester som et par av dem til folk helt uten erfaring med hest? Og den der konkurransen med vann på kløven, hestene er jo store dyr, og jeg som er vant til hest mener nok at det bør man faktisk være for å lede disse hestene i en slik konkurranse.

Alle familiene har sin sjarm. Saima og Waqas fascinerer meg med hele væremåten sin. Flott folk! Og tur-uvante folk fra Arendal som lærer og står på og har hele roen selv om de slett ikke kan dette. Dette er en serie til å bli varm om hjertet av.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 14:42   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Vi har nå tatt igjen TV-sendingene, og koser oss med serien. Vi har vær tpå ferie i samme område som de beveger seg i, og det er gøy å se.

Jeg syns dog de burde ha gjort noe med konkurransene underveis, det blir litt kjedelig å se den samme familien vinne gang på gang. De endrer jo litt på det hele i episode 8 eller 9, men allikevel.

Og herregud så tøffe de er! Så flinke alle er til å snakke om egne svakheter, og hvordan de går løs på det hele, uansett. Jeg foreslo for Hiawata at vi skulle dra på rafting, men han mente det bare var aktuelt om jeg kjørte berg og dal-bane.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 14:45   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Herlig serie. Men var det ikke vel friskt å gi såpass "freske" hester som et par av dem til folk helt uten erfaring med hest? Og den der konkurransen med vann på kløven, hestene er jo store dyr, og jeg som er vant til hest mener nok at det bør man faktisk være for å lede disse hestene i en slik konkurranse.

Alle familiene har sin sjarm. Saima og Waqas fascinerer meg med hele væremåten sin. Flott folk! Og tur-uvante folk fra Arendal som lærer og står på og har hele roen selv om de slett ikke kan dette. Dette er en serie til å bli varm om hjertet av.

De hadde jo med seg de ansvarlige for hestene hele veien så det ut som.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 15:58   #52
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Når flere av deltakerne ble tråkket på av hestene, den ene så ille at han er ute av programmet i flere dager, da synes jeg det ikke var helt ok.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 16:02   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Tja. Jeg synes ikke det var så dramatisk, egentlig, det er ikke så mye farligere å leie en hest (selv om man kan bli tråkket på) enn å rafte eller rappellere, lissom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 16:05   #54
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Jeg elsker denne serien!
Poden og jeg har sett sikkert «hundre» ganger at Benedicte (mamman i familien fra Arendal) faller da de skal juve. Og vi ler og ler og ler. Hvordan falle med stil liksom!

Jeg ønsker meg herved telt, liggeunderlag, sovepose, hendig spade og ei turøks.
Får jo kjempelyst på teltur!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 16:06   #55
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja. Jeg synes ikke det var så dramatisk, egentlig, det er ikke så mye farligere å leie en hest (selv om man kan bli tråkket på) enn å rafte eller rappellere, lissom.

De har jo også kjørt av på sykkel ("han kjørte inni han, også ramla jeg" ), kuttet seg i fingeren og sydd (uten bedøvelse ) og gjort en god del andre ting man kan skade seg på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 16:12   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Om det blir en fortsettelse så tror jeg kanskje ikke at de velger å ha med kløvhester.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 16:13   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Gutta er veldig keen på at vi skal melde oss på hvis det er med hesteepisoder. "DET NAILER VI MAMMA!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 16:27   #58
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Om det blir en fortsettelse så tror jeg kanskje ikke at de velger å ha med kløvhester.

Det tror ikke jeg heller.

En oppspilt hest er ikke bare bare for en nybegynner å håndtere kilometer etter kilometer. Jeg mener at det var over grensen, det var jo flere anledninger under vannbæringa hvor man ikke hadde kontroll på nervøse hester. Ikke noe problem for en som er hestevant, men potensielt farlig for folk som plutselig får ei rompe og to hover over seg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 16:31   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Man kan jo ikke droppe alt som er potensielt farlig. Det er jo det som er gøy.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-18, 16:46   #60
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koselig familieserie (anbefaling): Familieekspedisjonen

Jeg tror at det nesten hadde vært enklere å ri på dem. Men jeg kan ikke noe om hester, men har vært på ridetur i 7 timer på Dovrefjellet og det var ikke noe skummelt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no