Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-12, 19:27   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Jeg ser ikke bildet, Mei?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:31   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Jeg anbefaler selvsagt dassen vår, som er en Alessi Ilbagno One. Skal finne bilde.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:31   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

http://www.google.no/imgres?q=alessi...t:429,r:12,s:0

http://www.google.no/imgres?q=alessi...429,r:19,s:179

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:35   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Tror vi hadde gått for et slikt dusjkar som Salt viste om vi hadde bygget nå.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:37   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Mannen sier nei til både Alessi og Japan-do!

Da skal jeg i allefall ha svart doring og lokk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:38   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har sett for meg at de bare bygger en kasse utenpå det eksisterende røret og fester doen i denne, men det er godt mulig det er endel mer komplisert.

Det trenger ikke være mer komplisert enn som så, gitt at doets plassering er den samme som før.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Mulig det har skjedd noe på feltet innen type glass, eller at mine er av annen kvalitet, men jeg synes ikke de blir helt bra jeg. Har forsøkt dette selv, og vært innom x antall andre metoder. Har nal inne i dusjen kun til formålet.

De blir skinnende rene hvis du vasker dem på samme måte som du vasker vinduer. Vask skikkelig med såpevann og dra over med nal etterpå. Best resultat får man med vindusvaskemiddel, de gangene man trenger at veggene gnistrer. (Til visning, for mitt vedkommende.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:46   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mannen sier nei til både Alessi og Japan-do!

Er det mulig?

Den er veldig lett å holde ren, altså. Hva er Japan-do forresten?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:50   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det mulig?

Den er veldig lett å holde ren, altså. Hva er Japan-do forresten?

Jeg må bearbeide ham på Alessien, tror jeg. Det er en svensk do som også er helt glatt og lett å vedlikeholde, men husker ikke hvilken.

Japan-do er sånn som spyler og føner og spiller musikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:17   #49
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Vi har vurdert dusjkar i nyhuset, men rørlegger har advart mot:

Ein må legge silikon mellom karet og flisene, i kanten, og det kan fort bli stygt og skittent
For å få tilgang til sluk, som ein av og til må, må ein demontere det heile. Og det sit jo i utgangspunktet fast...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:17   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Ok, da utgår dusjkar.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:25   #51
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Dusjvegger som slår innover og sånn nedfelt gulv (jeg klarte ikke finne bilder av hva jeg mener fordi jeg ikke klarte pønske ut noen vettuge søkeord ) i dusjen synes jeg høres praktisk ut for et lite bad, dersom man ikke vil ha dusjkabinett. Da slipper man at dusjvannet renner ut over hele baderomsgulvet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:33   #52
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

jeg vil ha et badekar som er 1m x ca 80-90cm som er 30cm dypt.... :-)
Finnes dette??

linker...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 00:33   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Dusjvegger som slår innover og sånn nedfelt gulv (jeg klarte ikke finne bilder av hva jeg mener fordi jeg ikke klarte pønske ut noen vettuge søkeord ) i dusjen synes jeg høres praktisk ut for et lite bad, dersom man ikke vil ha dusjkabinett. Da slipper man at dusjvannet renner ut over hele baderomsgulvet.

Vi hadde det før vi flyttet, og det kan anbefales varmt. Maks plassutnyttelse og minimalt med søl.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 09:56   #54
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

I den forrige leiligheten vår tok det ca 4-5 uker å pusse opp et litt mindre bad enn deres, men det var inkludert skifting av soil-rør.

Også fraråder jeg do fra Gustavsberg. De spyler dårlig.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:38   #55
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mannen sier nei til både Alessi og Japan-do!

Da skal jeg i allefall ha svart doring og lokk.



Jeg leste uansett i Bonytt(ellerno) at rompespyling er soooo last year.


Ang. vegghengt do så er det sikkert lurt å sjekke hvor mye plass det kommer til å ta på et såpass lite bad. De fleste steder må man bygge en sånn nisjeaktig ting ut i rommet har jeg sett.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:42   #56
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Har bare et bittelite innspill. HVIS dere installerer vegghengt dobørste, sørg for å kjøpe inn rikelig med koster sånn at du kan skifte de ut.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:43   #57
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Det jeg egentlig mener er: dropp vegghengt dobørste.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:46   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ang. vegghengt do så er det sikkert lurt å sjekke hvor mye plass det kommer til å ta på et såpass lite bad. De fleste steder må man bygge en sånn nisjeaktig ting ut i rommet har jeg sett.

den vil vel ikke stå noe særlig lenger ut enn den gjør nå, tror du? Nå står jo tanken utenpå veggen, og det er jo på et vis bare den som skal bygges inn. Vi få tegninger og sånn av han som kommer på befaring så jeg regner med at han har mange gode tips. Han sa i allefall at vi kunne gjøre oss noen tanker på forhånd, også kunne han realitetsorientere oss.

Angående sånne plater, har det skjedd noe på markedet der? Finnes det noe kult?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:47   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det jeg egentlig mener er: dropp vegghengt dobørste.

Will do! Lover.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 22:56   #60
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baderomsoppussing - hva må jeg tenke på?

Jeg liker dette vinylbelegget fra Gerbad. Jeg tror det er veldig tidsbesparende i forhold til å legge fliser. Det kan sammenlignes med å legge sveisemembran, men uten å ha flislegger der etterpå som må kappe og tilpasse flisene, og så komme tilbake neste dag for å fuge. Jeg tror dette er veldig mye lettere å holde rent også. Jeg har stor sans for praktiske løsninger, jeg liker rett og slett ikke fuger.

Skal dere ha varme i gulvet? Da må det legges gulvvarme som er tilpasset vinylgulvet, slik at det ikke blir for varmt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no