Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Form til lasagne

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-13, 09:09   #21
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Form til lasagne

Om man ikke vil koke lasagneplatene kan man legge dem litt i kaldt vann, så blir de lettere å dele opp for å tilpasse til formen.

Ellers bruker jeg Menu sine stableformer til lasagne. Synes det er genialt at man kan sette dem rett på bordet, også er de så delikate

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:10   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Det aller gøyeste er å lage fersk pasta, og så kjevle den ut og skjære den til så den passer perfekt i formen!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:20   #23
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg har en fra Kitch som jeg er veldig fornøyd med. Men så var det å få til å legge ut bilde da.... Den er hvit, helt firkantig (ikke runde hjørner), og med glasslokk som også kan brukes som fat. Slipper å dele pastaplatene opp. Er en serie med 3 størrelser.

Den er på salg her:

https://www.kitchn.no/nettbutikk/gry...nsfast/149634/

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:24   #24
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form til lasagne

Vi har form med lokk på. Har lokket på i 25 minutter og tar det av og steker videre i 10-15 minutter til, den tiden det tar med baguetter. Da blir Blir myke og fine på den måten.

Skal vi lage til mange så bruker jeg kakeformen, 30*40cm. Den er høy og fin og med fine håndtak å bære i.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:25   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg bruker også høy metallform med hanker når jeg lager til mange.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 10:02   #26
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det aller gøyeste er å lage fersk pasta, og så kjevle den ut og skjære den til så den passer perfekt i formen!

Kjevler du med vanlig kjevle lizm?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 11:33   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg tenkte jeg kunne bruke denne tråden til et oppfølgningsspørsmål:

Jeg trenger former som er akkurat passe størrelse til å få plass til to former i ovnen samtidig. Maks mengde lasagne per steking, altså.

Jeg tror ovnens dimensjon inni er sånn roughly 44* 37 cm - er ikke det gansks standard?

Jeg så på denne:

https://www.kitchentime.no/no/p/rekt...vnsform-2-pakk, men det står ikke dimensjon på den minste.



Og de burde helst ikke koste skjorta, for jeg skal ha en del stk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 11:46   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.102
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form til lasagne

Vi bruker aluminium engangsformer i 10-pk fra butikken. Helt supert.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 11:57   #29
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenkte jeg kunne bruke denne tråden til et oppfølgningsspørsmål:

Jeg trenger former som er akkurat passe størrelse til å få plass til to former i ovnen samtidig. Maks mengde lasagne per steking, altså.

Jeg tror ovnens dimensjon inni er sånn roughly 44* 37 cm - er ikke det gansks standard?

Jeg så på denne:

https://www.kitchentime.no/no/p/rekt...vnsform-2-pakk, men det står ikke dimensjon på den minste.



Og de burde helst ikke koste skjorta, for jeg skal ha en del stk.

Så du trenger former som er 21*35, sånn ca?

Hva med denne:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90286734/
Den er 32*20 og er ikke så altfor dyr.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 12:00   #30
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Denne er enda billigere: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90330567/

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 12:07   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Ge-ni-alt.

Det burde gå med to, og den første var jo høy og fin også!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 12:09   #32
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.013
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Denne er enda billigere: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90330567/

Jeg tror den er den jeg har, og jeg er veldig fornøyd med den. Den har dog ikke veldig høye kanter.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 12:15   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ønsker meg en lasagneform som er helt rett i kantene, og som er tilpasset størrelsen på lasagneplatene sånn at jeg slipper knekking og mekking!

Da skal du prøve OHB Nordica Eco. Selges på Obs, ofte på tilbud. Tre størrelser. Geniale. Høye kanter, nokså rette også. Du trenger ikie smøre dem engang. Veldig enkel å rengjøre. Det er rett og slett verdens mest perfekte ildfaste form!


Sist redigert av Hyacinth : 24-03-17 kl 12:47.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 12:28   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.102
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Form til lasagne

Sånne her. Vi lager mange og putter i frysern. http://www.biltema.no/no/Hjem/Kjokke...tk-2000037206/

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 12:45   #35
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg tror den er den jeg har, og jeg er veldig fornøyd med den. Den har dog ikke veldig høye kanter.

Jeg har et par sånne, eller noen som ligner veldig. Godt fornøyd, men ikke særlig høye nei.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 16:47   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Da skal du prøve OHB Nordica Eco. Selges på Obs, ofte på tilbud. Tre størrelser. Geniale. Høye kanter, nokså rette også. Du trenger ikie smøre dem engang. Veldig enkel å rengjøre. Det er rett og slett verdens mest perfekte ildfaste form!

Takk for tips! Har fortsatt ikke fått kjøpt den perfekte formen, selv om det var en stund siden jeg skrev dette.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:38   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Takk for tips! Har fortsatt ikke fått kjøpt den perfekte formen, selv om det var en stund siden jeg skrev dette.

Håper du vil like den hvis du kjøper den, jeg elsker mine to.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 19:25   #38
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Da skal du prøve OHB Nordica Eco. Selges på Obs, ofte på tilbud. Tre størrelser. Geniale. Høye kanter, nokså rette også. Du trenger ikie smøre dem engang. Veldig enkel å rengjøre. Det er rett og slett verdens mest perfekte ildfaste form!

De var skikkelig fine, sånne vil jeg kjøpe.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 23:31   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.841
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Form til lasagne

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

De var skikkelig fine, sånne vil jeg kjøpe.

Det beste er at de er skikkelig gode. Det står noen steder at de ikke tåler oppvaskmaskin og andre steder at de gjør det. Jeg hiver dem i maskinen, og det går helt fint. Men de har et slippbelegg som gjør at ingenting setter seg fast, så det er lett å vaske dem raskt for hånd også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 23:33   #40
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Form til lasagne

Jeg dypper de i kokende vann før jeg legger i forma.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no