Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Røykvarslere - seriekoblet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-13, 13:34   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Røykvarslere - seriekoblet?

Jeg lurer på mye i dag, nemlig.

Vi har ikke seriekoblede røykvarslere, og det har jeg skjønt er lurt å ha. Kan jeg kjøpe hvilke som helst, eller er det noe som er bedre enn andre? Vil ha trådløs.

Og: Hvor mange bør jeg ha?

Jeg har tenkt i gangen oppe og nede og på barnerommene. Bør jeg ha på vaskerommet? Inbiller meg at det er det det er mest sannsynlig at det brenner, men det er jo ingen som sover der inne.

Hva med stua? Vi har åpen kjøkkenløsning, så det er kanskje dumt? Men samtidig tar jo stua og kjøkkenet opp over halve overetasjen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 13:44   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Røykvarslere - seriekoblet?

Vi har seriekoblede trådløse kjøpt på Jernia. Jeg aner ikke om de er spesielt bra. Jeg husker ikke hva jeg sjekket før jeg kjøpte dem.

Ellers henger jeg litt her for tips. Vi har nok for få vi også. Ingen på soverom og ingen () i kjelleren.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 14:03   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Røykvarslere - seriekoblet?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg lurer på mye i dag, nemlig.

Vi har ikke seriekoblede røykvarslere, og det har jeg skjønt er lurt å ha. Kan jeg kjøpe hvilke som helst, eller er det noe som er bedre enn andre? Vil ha trådløs.

Og: Hvor mange bør jeg ha?

Jeg har tenkt i gangen oppe og nede og på barnerommene. Bør jeg ha på vaskerommet? Inbiller meg at det er det det er mest sannsynlig at det brenner, men det er jo ingen som sover der inne.

Hva med stua? Vi har åpen kjøkkenløsning, så det er kanskje dumt? Men samtidig tar jo stua og kjøkkenet opp over halve overetasjen.

Vi har en i hvert soverom, samt på vaskerom, kjøkken, stue og gangen utenfor soverommene. Du bør definitivt ha på vaskerommet, kjekt å få beskjed før røyken når dere på soverommet... I følge brannmannen jeg snakket med, er sånne du får på Clas Ohlson etc bedre enn ingenting, men hvis du bruker et par-tre-fire tusenlapper, får du kvalitet og stabilitet. Vi kjøpte herfra. Kjapp levering, enkle å montere.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 14:04   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.472
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykvarslere - seriekoblet?

Deltronic er enkel å montere (ingen mother/alle er likestilte). Bare ett batteri i hver. Muligens litt dyrere i innkjøp, men det sparer man i batterier.
Noen mener at de er best i test.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 14:16   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykvarslere - seriekoblet?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Vi har en i hvert soverom, samt på vaskerom, kjøkken, stue og gangen utenfor soverommene. Du bør definitivt ha på vaskerommet, kjekt å få beskjed før røyken når dere på soverommet... I følge brannmannen jeg snakket med, er sånne du får på Clas Ohlson etc bedre enn ingenting, men hvis du bruker et par-tre-fire tusenlapper, får du kvalitet og stabilitet. Vi kjøpte herfra. Kjapp levering, enkle å montere.

Har du en spesiell type på kjøkkenet? Jeg ser for meg at røyk og vanndamp kan gjøre det vanskelig hos oss. Jeg er ikke så god på matlaging.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no