Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kapselmaskin vs trakter

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-13, 19:11   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kapselmaskin vs trakter

"Alle" har kaffemaskin om dagen. Mannen har kun kaffetrakter. Vurderer å kjøpe en Nespresso kapselmaskin til mannen til jul. Med melkeskummer til meg selvsagt Selv drikker jeg ikke kaffe, så så spiller liten rolle hva slags duppeditt som lager kaffen.

Men er det noe vits/bedre å ha en kapselmaskin kontra vanlig kaffetrakter? Smaksforskjeller? Prisforskjeller?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 19:20   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kapselmaskin vs trakter

Vi drikker ikke kaffe noe særlig selv (jeg lager gjerne en latte en gang i måneden), og vi har kapselmaskin. Det passer bedre til vårt bruk, som består i å gi gjestene kaffe. Mindre styr, ingen kaffekanne, kaffegrut og hva har du

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 19:21   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kapselmaskin vs trakter

Hva skal du med melkeskummer hvis du ikke drikker kaffe? Sorry, jeg måtte bare spørre, for jeg lurte veldig på akkurat det...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 19:28   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kapselmaskin vs trakter

Det kommer vel an på hvor mye mannen din drikker og hva slags kaffe han drikker. Min mann drikker gjerne 4-5 kopper sort kaffe på en dag og da blir det dyrt for kapsler. Så han har mocca master og kaffekvern.

Jeg drikker melkebaserte kaffedrikker innimellom, men bruker heller moccakanne med nykvernet kaffe oppi og så har jeg en elektrisk melkeskummer.
Jeg kunne sikkert hatt kapselmaskin, men det tar mer plass enn moccakannen. Og jeg liker å teste ulike kaffebønner.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 20:44   #5
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kapselmaskin vs trakter

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva skal du med melkeskummer hvis du ikke drikker kaffe? Sorry, jeg måtte bare spørre, for jeg lurte veldig på akkurat det...

Melkeskum er jo så godt Kan drikke kaffelatte en gang innimellom eller bare steamet melk med sjokoladepulver...

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 20:48   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kapselmaskin vs trakter

Du har jo et valg mellom der da, som er å kjøpe maskin som kverner bønner. Som denne, for eksempel: http://www.elkjop.no/product/hjem-og...maskin-tk53009

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 21:29   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.350
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kapselmaskin vs trakter

Jeg har trakter og kapsel maskin. Foretrekker trakter.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no