Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Blender til suppe

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-16, 00:57   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Blender til suppe

Noen med tips til hva man bør ha? Blenderen jeg har nå har ikke glasskolbe.
Den kan selvsagt ha et større bruksområde enn suppe, men det er til det jeg trenger det.

Jeg tenker ikke på Rolls Royce utgave om det da ikke er slik at ingenting annet er på langt nær godt nok

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 06:24   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blender til suppe

Jeg lurer egentlig på hvorfor du bruker blender til suppe og ikke en god stavmikser. Jeg vet at det ikke var det du spurte om, altså.

Du har ikke en kjøkkenmaskin hvor blender er tilbehør/mulig å kjøpe til?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 06:27   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blender til suppe

Jeg har på mitt kjøkken stavmixer og blender. Jeg syns stavmixeren egner seg best til supper fordi jeg kan blende suppene mine direkte i gryten suppen allerede er i. Blenderen bruker jeg mest til smoothie da den er kraftigere og lett knuser frosne bær og isbiter. Jeg bruker den også til nøttemel og hjemmelaget griljermel.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 09:01   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blender til suppe

Jeg tenkte det samme som Acsa. Så lenge du ikke skal ha isbiter i den, er stavmikser klart enklest.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 10:59   #5
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blender til suppe

Jeg lager mye suppe, og jeg bruker stavmikser.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 11:34   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blender til suppe

Eg bruker denne til suppe: http://www.elkjop.no/product/hjem-og...b9TxoCWu7w_wcB

Den tåler varme godt og er og kraftig nok til å tåle isbiter og liknande ved smoothie-laging.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 13:06   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blender til suppe

En Bamix stavmikser er det eneste du trenger til suppelaging.

http://www.bamix.no/

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 19:31   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blender til suppe

Har dere snakket med mannen min vedr. kjøp av nye duppeditter?!


Jeg har stavmikser nemlig, og det er den jeg bruker Men den bruker jo litt tid, spesielt om jeg lager mye. Men dere mener det er like greit altså?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 19:45   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blender til suppe

Jeg har blender som kan brukes til suppe, og jeg har stavmikser. Jeg lager ganske mye suppe, og har aldri brukt blenderen. Det er jo altfor mye styr å helle suppen over i blenderen. Mye lettere å bruke stavmikseren rett i gryta. Og jeg lager uansett alltid så mye suppe at blenderen er for liten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 20:22   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blender til suppe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har blender som kan brukes til suppe, og jeg har stavmikser. Jeg lager ganske mye suppe, og har aldri brukt blenderen. Det er jo altfor mye styr å helle suppen over i blenderen. Mye lettere å bruke stavmikseren rett i gryta. Og jeg lager uansett alltid så mye suppe at blenderen er for liten.

Good points.

Nei, altså... Da må jeg finne på noe annet til ønskelisten da :ilandsproblem:

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 20:30   #11
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blender til suppe

Du kan jo allikevel ønske deg blender. Til smoothie. Jeg har en sånn wilfa som det er linket til over her. Har holdt i mange år. Hvis stavmikseren din er dårlig, kan du ønske deg en Bamix!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 20:37   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blender til suppe

Vi har smoothie maker, men den begynner å bli sløv. Og det er sånn liten kolbe som ikke egner seg til suppe. Stavmikseren er vel ikke per se dårlig, tror jeg, men jeg merket meg at det tok litt lang tid nå da jeg laget 6 l suppe...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 20:45   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blender til suppe

Jeg har en kitchenaid blender som faktisk funker bra både til supper og til smoothies, og pen er den også. Men til supper foretrekker jeg stavmikseren, altså, den er enklere.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 20:46   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blender til suppe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har blender som kan brukes til suppe, og jeg har stavmikser. Jeg lager ganske mye suppe, og har aldri brukt blenderen. Det er jo altfor mye styr å helle suppen over i blenderen. Mye lettere å bruke stavmikseren rett i gryta. Og jeg lager uansett alltid så mye suppe at blenderen er for liten.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 20:48   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blender til suppe

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

En Bamix stavmikser er det eneste du trenger til suppelaging.

http://www.bamix.no/

Man _trenger_ vel ikke en Bamix sånn egentlig? Min stavmixer er den billigste sorten som fantes i butikken for 10 år siden da jeg kjøpte den, og den funker som rakker'n fortsatt. Ikke Bamix eller annet fancy merke på den altså.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 08:37   #16
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blender til suppe

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har blender som kan brukes til suppe, og jeg har stavmikser. Jeg lager ganske mye suppe, og har aldri brukt blenderen. Det er jo altfor mye styr å helle suppen over i blenderen. Mye lettere å bruke stavmikseren rett i gryta. Og jeg lager uansett alltid så mye suppe at blenderen er for liten.

Samme her, og jeg pleier å lage 3-4 liter suppe om gangen. Jeg pleier å bruke den i to omganger. Først når alle grønnsakene er blitt mye, og så etter at jeg har tilsatt halvparten av væsken.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 10:32   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blender til suppe

Lager en del suppe og bruker stavmikser - ikke noen dyr greie. Har hatt den i årevis. Viktigst at det er litt kraft i den, ellers funker "rimelig" helt fint.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 00:09   #18
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blender til suppe

Mulig det er et dumt spørsmål, men vet dere om teflon og le creuset grytene tåler stavmikser?

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 00:18   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blender til suppe

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Mulig det er et dumt spørsmål, men vet dere om teflon og le creuset grytene tåler stavmikser?

Bladene i stavmikseren er jo aldri nær annet enn innholdet i kjelene, så jeg kan ikke forstå at det skal være et problem. Jeg bruker stavmikser i alle mine teflon kjeler (og andre beholdere).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-17, 09:27   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blender til suppe

Det er jo det geniale med stavmikser at bladene bare er borti maten slik at jeg ikke trenger å tenke på hvilke gryter jeg bruker den oppi.

Jeg har hatt min stavmikser siden jeg flyttet hjemmefra som 19-åring, og selv om den var av den virkelig billige typen så fungerer den brillefint fremdeles. Jeg har en sånn som har en tilleggskolbe som gjør at den også kan hakke nøtter, og den brukes også innimellom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no