Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-20, 19:45   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Som barn kjørte vi mye i USA, pappa var litt "Happy go lucky". Når vi stod i et veikryss så kunne han si "Høyre eller venstre", så kjørte vi den veien vi ropte og stoppet der vi så det var fint. Ingenting var spikret, det er også veldig OK, hvis man kjører igjennom en fin by så stopper man og tar en natt eller 3 der.

California-ferien vår var litt sånn, og vi har lovet oss selv å aldri gjøre det igjen. Tanken om å ta ting på sparket var så forlokkende, men så ble det bare stress med å finne ut hvor vi skulle bo og vi brukte uhorvelig mye tid på å Google hoteller.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 20:19   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Og så kommer jo tusen kroners spørsmålet; er det verdt å kjøre hele veien for å oppleve New Orleans?

JA!!!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 20:22   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

For å utdype - New Orelans er den mest magiske byen jeg har vært i. Sliten og smellvakker, masse kultur, musikk overalt, eventyrlig mat og med en fantastisk historie. NO kan være både skikkelig tacky og vindundelig herlig på samme tid. Men veldig varm om sommeren, altså. For 200-150 år siden dro alle rikingen ut på landet om sommeren - den fuktige heten er ikke bra for helsa. Men det finnes heldigvis aircondition nutildags.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 20:41   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Jeg ELSKER New Orleans, men det er varmt og fuktig på sommeren, ja. Det er en nydelig by, med mye fint å gjøre.

Jeg liker spesielt godt Garden District, med det ene flottere bløtkakehuset etter det andre.

Jeg ville dratt på akvariet (der kan man klappe hai), Voodoo-museet, sumptur, Whitney Plantation (en av de få som har bevart slavekvarterene, og dermed kan fortelle HELE historien), de har en veldig fin Hage i Audobon Park, og det er mye fint i French Quarter selv om det er mye touriusty også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 21:04   #25
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Med forbehold om at jeg aldri har vært der, men mange nordmenn har bolig i nærheten av Cedar Key, som er en litt annerledes by enn en typisk US kontorby. Mye historie på dette stedet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 22:39   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Ja, jeg har skikkelig lyst å reise dit og det har vært det som har vært mitt hovedmål denne turen. Men jo mer vi ser på det jo mer innser vi at det nok må vente. Det blir for langt på for kort tid.
Vi får ta det senere og finne en reiserute som er mer egnet.

Da ser det ut til at det blir Vestkysten av Florida, og alle steder dere har nevnt sjekkes ut.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 22:45   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Jeg skjønner avgjørelsen din. Det er godt å få litt ordentlig med tid de stedene man skal på en ferie, og det blir bare stress å klemme inn for mye. Så kan dere heller ta en vintertur til New Orleans en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-20, 23:52   #28
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Jeg ville heller brukt noen dager på Miami enn på å dra hele veien til NOLA. Vi har vært begge steder nylig, og jeg ble litt skuffet over New Orleans faktisk. Mange andre steder i Louisiana som er bedre å besøke (synes jeg). Miami var imidlertid fantastisk! Dit vil jeg tilbake!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-20, 12:47   #29
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Miami har vi vært i flere ganger, og sist var vi der en hel uke så dit vil vi ikke nå.

Naples likte vi veldig godt sist vi var der, så vi tar noen dager der nå også.

Men dere som er kjent i området, hvordan ville dere fordelt dagene (totalt 15) mellom disse stedene:

Naples
Sanibel
Anna Maria Island

Treasure Island - yay or nay?

Evt andre forslag til steder vi burde få med oss?

Tenker kjøre litt dagsturer rundt omkring.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-20, 21:49   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har en kollega som har vært mye i USA, i de fleste statene. Han fortalte forleden at han aldri skulle tilbake til New Orleans om sommeren. Tror han var der i fjor sommer. Skal huske å spørre ham hvorfor.

Fryktelig varmt og byen stinket urin. Alle lukter ble forsterket i varmen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 17:37   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fryktelig varmt og byen stinket urin. Alle lukter ble forsterket i varmen.

Da er det sikkert like greit å spare til senere og en annen årstid.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 19:22   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ft. Lauderdale - New Orleans - Orlando; hvor stoppe på veien?

New Orleans i mars/april var helt magisk. New Orleans i juli var også magisk, men veldig fuktig og VELDIG varmt.

Folk døde av gul feber og kolera og sånn i byen om sommeren i gamle dager - derfor dro de rike hvite ut på landet til plantasjene sine om sommeren.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no