Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-12, 17:57   #921
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg strikker dette skjørtet, men i andre farger:

Åh det der er så flott! Jeg fikk aldri garnet jeg bestilte til det fra Pinnsvindesign i sin tid Kanskje jeg skal la meg inspirere til å prøve igjen?!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 06-08-12, 18:01   #922
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har gått og gnudd lenge på denne men nå skal jeg igang!
Spesialbestilte knapper er kjøpt inn og jeg skal kjøpe.. hva var det jeg hadde bestemt meg for da, PT3 elns? Husker ikke i farta



Så skal jeg bruke samme grunnmønster og lage hello kitty-jakke med dette motivet på baksiden, til spidermannjakke-mottakerens søster



En nydelig hjerte/blomster-bord nederst på jakka og tilsvarende hjerte/blomst-motiv på ene ermet, og et hello kitty-hode på andre ermet. Må bare finne ut hvilken farge jakka skal være - det må vel nesten bli lysrosa med mørkrosa kjole?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 06-08-12, 19:06   #923
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Åh det der er så flott! Jeg fikk aldri garnet jeg bestilte til det fra Pinnsvindesign i sin tid Kanskje jeg skal la meg inspirere til å prøve igjen?!

Jeg benytter det til å prøve det nye Drops Big Delight. Ikke like fine farger som Kureyon, men mindre oppsop fra stallgulvet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 06-08-12, 19:08   #924
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg benytter det til å prøve det nye Drops Big Delight. Ikke like fine farger som Kureyon, men mindre oppsop fra stallgulvet.

Jeg er ikke så veldig glad i Delight at det gjør noe (mildt sagt) men skjønner hva du mener om oppsopet

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 06-08-12, 19:11   #925
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg er ikke så veldig glad i Delight at det gjør noe (mildt sagt) men skjønner hva du mener om oppsopet

Big Delight er ren ull og virker mye bedre.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 06-08-12, 19:20   #926
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Big Delight er ren ull og virker mye bedre.

Åh! Kanskje verdt å prøve da!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 07-08-12, 13:19   #927
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Min svigerinne liker denne genseren så godt. Bør strikke den i str 2 år, til julegave til en som blir 2 år i april.

Men, jeg sliter virkelig med å strikke med tynne pinner, pga vonde hender. Jeg strikker løsere og løsere jo tynnere pinnene blir, og ender derfor opp med å stramme mye.
Er det mulig å bruke oppskriften i en mindre str, og bytte ut garnet med f.eks. merino extra fine, og litt tykkere pinner?



Men oppskrifter på andre "enkle" gensere mottas med takk. Sliter litt med å finne noen jeg tror hun liker.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 07-08-12, 16:17   #928
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Har forresten også sett på Pippigenser.. Den minste str der er 3/4 år, litt for stort altså.. Men kan jeg da bruke feks merino extra fine, og mindre pinner mon tro? Oppskrifta er jo i Nepal, med pinne 4,5. Men Nepal er ganske tykt til genser for en så liten tass synes jeg..

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 15-08-12, 16:09   #929
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg er i gang med denne, men i andre farger

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 15-08-12, 20:56   #930
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker rullegenser fra nøstebarn, men har byttet ut rullekanten med ribbestrikk. Strikker i lys olivengrønn New Zealand lambswool. Bolen er ferdig, og er halvveis på erme nr to.

Plingo er ikke aktiv  
Gammel 15-08-12, 21:13   #931
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har gjort en ørliten feilberegning. Skjørtet jeg strikker er opprinnelig i Noro Kureyon, og i min størrelse gikk det med 6 eller 7 nøster. For sikkerhets skyld kjøpte jeg 8 i det alternative garnet. Da jeg nærmet meg slutten syntes jeg at jeg hadde brukt merkelig få nøster, så da kom jeg på å sjekke vekten på alternativgarnet. 100 grams nøster, ja. Så jeg har 5 til overs. Det blir en genser til yngste.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 15-08-12, 21:25   #932
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

vekt, schmekt

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 15-08-12, 21:56   #933
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker meg et tubeskjerf. I Kid-silk. To tråder, grå og gråblå sammen. Har ikke oppskrift, bare strikker i veg og håper på det beste. Bruker pinne nr 9, så det blir luftig og deilig. Gleder meg til det er ferdig.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv  
Gammel 15-08-12, 22:32   #934
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Lol@allium. Kort skjørt på 800 gram lissom

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 17-08-12, 09:13   #935
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker meg Mariusgenser. Har begynt på siste armen og ser at jeg nok får et nøste for lite.
Jeg tømte hylla for fargen der jeg kjøpte garnet og butikkens åpningstid korresponderer dårlig med min agenda de neste dagene, men har sendt e-post og håper på svar.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 17-08-12, 09:14   #936
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Om jeg evt. må ta til takke med samme fargen men feil innfarging så er det vel ikke dyp krise så lenge de blir oppe i mønsteret? Tror jeg skal klare å skrape sammen sånn at jeg får strikket ermet ut med riktig garn.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 17-08-12, 09:39   #937
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

robyn: I verste fall får vi lete alle sammen!

Jeg har begynt på McDreamy-genseren som over (den i blå), redd jeg får et nøste for lite, men skal sjekke butikken jeg kjøpte det i i morgen. Skal bare montere hekleteppet før jeg fortsetter på denne!

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 17-08-12, 10:25   #938
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg strikker meg Mariusgenser. Har begynt på siste armen og ser at jeg nok får et nøste for lite.
Jeg tømte hylla for fargen der jeg kjøpte garnet og butikkens åpningstid korresponderer dårlig med min agenda de neste dagene, men har sendt e-post og håper på svar.

Den har jeg akkurat begynt på til eldstejenta. Blir julegave til henne. Skal strikke i smug mens hun er borte på hybelen. Sa at jeg ikke orket å strikke genser til voksne lenger, så jeg håper hun blir happy.

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv  
Gammel 17-08-12, 16:43   #939
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg rakk garnbutikken i dag, og hun hadde noen få nøster igjen.

Hun blir sikkert kjempeglad, morgana! Genseren er rask og enkel å strikke. Jeg begynte forrige helg og regner med å bli ferdig i helga om ikke nattevaktene blir veldig travle.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 17-08-12, 17:20   #940
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Robyn, pass på passformen til halsen. I oppskriften er den veldig vid. Jeg synes den blir penere om man feller litt flere masker og lager halsen litt trangere.

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no