Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-12, 11:44   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

Poden endrer tiden for å jukse i Smurfs; iMessage sluttet å virke og kunne ikke aktiveres på ny, etter en del feilsøking og googling så fant jeg en side hos Apple som (et stykke uti feilsøkingsprossesen) sa at en skulle kontrollere at klokken var helt riktig. Så:

Innstillinger > Dato og tid > Still inn automatisk = iMessage kan aktiveres og fungerer som det skal.

Notert for Google og andre her som har samme problem.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 11:45   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken går feil

Åh! Tenk å kunne endre tiden, sånn helt på ordentlig!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 12:55   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

En liten digresjon: Hva er forskjellen på "iMessage" og "tekstmelding"? iMessagen står som blå boble, mens tekstmelding står som grønn boble, men det hender jeg får begge deler når jeg skriver med de samme personene (som har iPhone). Altså at det av og til blir sendt som iMessage og av og til som tekstmelding. Hvorfor det?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 13:14   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.503
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

En liten digresjon: Hva er forskjellen på "iMessage" og "tekstmelding"? iMessagen står som blå boble, mens tekstmelding står som grønn boble, men det hender jeg får begge deler når jeg skriver med de samme personene (som har iPhone). Altså at det av og til blir sendt som iMessage og av og til som tekstmelding. Hvorfor det?

iMessage sender over Internett (wifi eller 3G) og du blir eventuelt belasta for mobildatabruk viss 3G. Det er gratis når du sender over wifi. Sms sender via gsm-nettet og koster penger pr. melding. Når iPhone oppdager ein annan iPhone, sender han automatisk via iMessage. Viss du ikkje har wifi- eller 3G-dekning, leverer han som sms.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 13:23   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

Jukser sønnen din i Smurfs?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 13:23   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

Aha, tusen takk!

Men hvorfor må klokken være synkronisert for at iMessage skal virke?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 13:36   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

Jeg gjetter at det har noe med at det eksisterer en timer et eller annet sted, og hvis differansen mellom tid sendt (som da er feil fordi telefonen er innstilt med feil klokkeslett) og tid mottat blir for stor, så droppes den. Noe sånt.

Vill gjetting.


Sist redigert av Joika : 28-07-12 kl 16:14.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 13:48   #8
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jukser sønnen din i Smurfs?

Godt du trekker fram det viktige.

Jeg har selv hatt samme problem etter litt juks.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 19:26   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

En liten digresjon: Hva er forskjellen på "iMessage" og "tekstmelding"? iMessagen står som blå boble, mens tekstmelding står som grønn boble, men det hender jeg får begge deler når jeg skriver med de samme personene (som har iPhone). Altså at det av og til blir sendt som iMessage og av og til som tekstmelding. Hvorfor det?

Jeg har opplevd folk som bare har registrert e-postadressen på iMessage, da gikk meldinger til mobilnummer som vanlig sms. En kan angi begge deler under Innstillinger > Meldinger

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 20:38   #10
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: iMessage kan ikke aktiveres på iPhone4 når klokken ikke går helt riktig

Ja, der lærte jeg noe nytt, takk! Ser at iMessagene nok er sendt mens jeg har vært hjemme (og pålogget WiFien), mens tekstmeldingene er sendt når jeg har vært ute så da ser jeg sammenhengen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
imessage, iphone


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no