Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg - en skredder? Hjelp!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-08, 22:45   #21
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Jeg lånte en symaskin av ei venninne for en liten stund siden og fikk til både gardinkapper og putevar. Helt enkle, rette sømmer, med andre ord. Det jeg sleit mest med var å skjønne hvor stram undertråden og den andre tråden skulle være og sånt. Men moro var det, og hadde jeg fått mer trening er jeg sikker på jeg skulle klart noen enkle plagg av ymse slag.

Nå setter jeg min lit til deg, Elinblu. Hvis du ender med å mestre det godt og like å sy, skal jeg tillate meg å bli såpass inspirert at jeg skal ønske meg symaskin til bursdag i juni.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-09, 19:45   #22
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Gratulerer! Det er skrekkelig moro å sy.

Jeg startet med forklekjole, du finner mønster i ei bok som heter noe sånt som "sy forklær og smekker". Jeg lånte den på biblioteket.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 22:56   #23
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.098
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Symaskinbarseltreff!

God idé! Jeg har stort spisebord i stua .

Men kanskje litt langt for dere andre å reise .

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 17:50   #24
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Hah - kan du dra til Sandvika på shopping så kan vi komme til deg! (Jeg er fremdeles imponert fra en annen tråd her inne. Nå har tom. jeg begynt å vurdere en ekskursjon til Sandvika.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 20:40   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Nå setter jeg min lit til deg, Elinblu. Hvis du ender med å mestre det godt og like å sy, skal jeg tillate meg å bli såpass inspirert at jeg skal ønske meg symaskin til bursdag i juni.

Da må jeg henge i! Jeg starter nuh - med å legge opp ei bukse.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:52   #26
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.098
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hah - kan du dra til Sandvika på shopping så kan vi komme til deg! (Jeg er fremdeles imponert fra en annen tråd her inne. Nå har tom. jeg begynt å vurdere en ekskursjon til Sandvika.)

Det fårn si .

Ja, vi kan gjerne ha sy-barsel-treff her . Etter at jeg har arrangert jentefest førstkommende lørdag, skal jeg sitte pal her å sy dag ut og dag inn, så vi skal nok alltids finne en dag som passer for meg .

Og du... shopping på Sanvika storsenter anbefales på det varmeste.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:00   #27
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Da må jeg henge i! Jeg starter nuh - med å legge opp ei bukse.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:29   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Da har bukseparken min plutselig blitt utvidet med tre nyopplagte bukser - i sin tid innkjøpt til den nette sum av totalt 215 kroner, og nå forkortet etter få av kunstens regler.

Er jeg fullstendig idiot hvis jeg tar et tynt fleecepledd, legger over en eksisterende kjole og klipper i vei med litt søm-monn? Tror jeg skjønte hva du mente med trådretning, Veronal - den mest tøyelige delen skal gå horisontalt? På kjolen min fra Mojodesign er ryggen delt i to vertikalt - er det egentlig nødvendig? Og jeg sy en sånn dobbeltsøm med sikksakk imellom - helt ute i kanten, hvis dere skjønner?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:31   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.407
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Her vil jeg bli med! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:35   #30
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Gratulerer med symaskin og opplagte bukser!

Fine og enkle barnemønstre finner du i hvert fall i Blødt Børnetøj.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 15:41   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Jeg la kjole (brettet i to) på matpapir, tegnet rundt og vips så hadde jeg et mønster. Det er egentlig lett som en plett! Brett fleeceteppe, legg det som er midtekanten på mønsteret mot bretten og klipp med sømmonn. Sy med stretschsøm. Jeg kantet min første kjole med kantbånd, men du kan like greit sy den opp. Og fleece er gøy. Det rakner ikke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 16:24   #32
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er jeg fullstendig idiot hvis jeg tar et tynt fleecepledd, legger over en eksisterende kjole og klipper i vei med litt søm-monn? Tror jeg skjønte hva du mente med trådretning, Veronal - den mest tøyelige delen skal gå horisontalt? På kjolen min fra Mojodesign er ryggen delt i to vertikalt - er det egentlig nødvendig? Og jeg sy en sånn dobbeltsøm med sikksakk imellom - helt ute i kanten, hvis dere skjønner?

De siste kjolene jeg sydde tegnet jeg av en Janus krinkelullkjole jeg har. Du trenger ikke dele vertikalt. Sikksakk ute i kanten trenger du ikke når du har stoff som ikke rakner. Fleece rakner ikke. Den mest tøyelige delen (på skrått er det alltid elastikk) vil du ha horisontalt - du vil ha minst elastikk i lengderetningen - ellers vil f.eks. buksebein og ermer bli veldig lange etterhvert. Syr man ettersittende plagg som tights og sånt så er trådretningen enda mer viktig, ellers kan man oppleve at plaggene "skrur seg". (Ikke noe å tenke på barneklær, tror jeg. På voksenklær så blir det gjerne flere deler og innsnitt og sånt fordi passform er individuelt på voksne enn på barn.)

Lag mønster for halvdeler så får du et symmetrisk plagg. (Brett stoffet i to og legg mønsteret ditt inntil bretten og klipp ut.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 15:57   #33
Spido
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 7
Spido har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Gratulerer med symaskin! Det er gøy å sy! Tror jeg ville tegnet den fleecekjolen over på matpapir/mønsterpapir først enn å klippe fleece'n direkte. Fleece er et bra valg å starte med. Å sy i glidelås er en mer avansert øvelse.

Jeg liker Burdabladene, de er inspirerende og er mønstrene er merket etter vanskegrad. Ottobre er også bra. Hanne og Sophie Meedoms bøker "Børnetøj 0-3 år" og "Børnetøj 4-7 år" har enkle og fine grunnmønstre.

Lykke til!

Spido er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 18:45   #34
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Glidelås går finfint.
Bare tråkle først. Ja, nettopp - tråkle. Sånn som man lærte på skolen.

:klarer alltid å legge en av delene feil vei:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:01   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Tusen takk for tips!

Liv har også en krinkelullkjole som jeg kan bruke som mal - men jeg må innrømme at jeg primært tenkte på en kjole til meg sjøl. (Det var den som var delt i ryggen, som jeg nevnte lenger opp her.) Det er sikkert lurt å starte med en barnekjole, så det blir første prosjekt.

Stretchsøm? (Ja, nivået er helt på bånn her, altså.)

Og så lurer jeg på hvordan jeg gjør det i halslinninga, den går jo i en bue. Bør jeg så på et bånd av noe slag her? Hvis jeg bare bretter inn og syr, blir det vel litt klumpete og rart?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:07   #36
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Hvis du vil falde inn så må du klippe litt opp for at den skal legge seg pent.

Elastiske sømmer revner ikke når de dras i og er typis noe man bruker på elastiske stikk. Sikk sakk er den aller enklerste elastiske sømmen.

Voksne kommer i litt forskjellige kroppstyper enn barn, men du kan sikkert lage en enkel kjole til deg også og heller prøve deg på innsnitt hvis du trenger mer tilpasninger.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:08   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis du vil falde inn så må du klippe litt opp for at den skal legge seg pent.

Akkurat. Og hva er alternativet? På krinkelullkjolen er det et elastisk, ribbet bånd, ser jeg. Hvor får man tak i sånt?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:11   #38
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Krinkelullkjolen har ikke en kant - bare en søm. I hvert fall den brune krinkelullkjolen til Førstedamen. :myser:

Ellers kjøper jeg ribb og klipper kantbånd selv.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 15:47   #39
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Jøss, nå ble jeg både imponert og inspirert på samme tid. Jeg har også en symaskin som jeg burde børstet støv av. Tror kanskje jeg skal prøve meg på en forklekjole i fleece.. Spennende.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:37   #40
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.098
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg - en skredder? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Akkurat. Og hva er alternativet? På krinkelullkjolen er det et elastisk, ribbet bånd, ser jeg. Hvor får man tak i sånt?

En ting som er veldig fint, er å strikke nederste del av armene (og sy på) og å strikke hals eller en kant som du syr på akkurat som kantbånd (det er da naturlig nok kraftigere enn et kantbånd). Ellers så er det veldig greit å klippe opp stoff av ull eller fleece (alt etter hva kjolen er lagd av) som du kanter med.

Om du sjekker manualen til symaskinen din vil du finne ut hvor du har stretchsøm. Om halsåpningen ikke er vid, kan det være lurt å bruke det der.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no