Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tupperware - hva trenger jeg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-12, 12:34   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Tupperware - hva trenger jeg?

Jeg har lånt meg en Tupperware katalog, og tenkte jeg skulle bestille litt derfra. Er det noen som har noe de er veldig fornøyd med?

Jeg vurderer riskokeren, og microgourmet og brødboksen. Noe annet jeg bør ha?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 12:42   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Jeg er veldig glad i bakebollen, påleggsbokser i ymse størrelse og bokser til oppbevaring av tørrvarer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 12:47   #3
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Riskoker.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 12:47   #4
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Det jeg bruker mest er grønnsaksskrelleren, brødkniven og slikkepotten. Jeg liker også salatbollen og div. andre boller.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 12:52   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Hvis jeg skulle valgt ut det aller viktigste (jeg har MYE TW) så ville det blitt den største bakebollen, kjevlet og bakeunderlaget. Det bruker jeg veldig mye. Salatslynga er også nice-to-have og alle mulige bokser til å fryse eller kjøle ned i er uvurdelig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:03   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Jeg har solgt TW noen år og har følgelig ganske mye. Noen få ting brukes mye, andre ting er bare skapfyll. Jeg bruker riskokeren hver gang vi spiser ris. Løkkutteren brukes hver gang jeg skal kutte løk, nøtter, urter eller annet småtteri skal hakkes/kuttes/blandes. Ungene bruker matbokser fra TW og de har også drikkeflasker derfra som er i bruk. Jeg er ikke spesielt godt fornøyd med drikkeflaskene, men de funker da iallefall.

Ellers er det en del ting jeg ikke liker. Mikrogourmet falt ikke i smak hos meg. Ikke fordi det er noe galt med den, men fordi den matlagingsmetoden ikke klaffet helt med meg.

Bakeunderlaget liker jeg heller ikke, det ligger ikke stille på benkeplaten min (selv om jeg væter det på undersiden slik man skal). Bakebollene er helt ok, men de er ikke bedre enn bollene jeg har fra Ikea. En bolle er en bolle. Kjevlet er helt ok, men jeg liker bedre trekjevlet mitt. Quick-Chef er også fin til enkelte ting, men det er sjelden jeg gidder å dra den fram.

Grønnsaksskrellerne brukes hyppig. Jeg har også en haug med 5-6 dl store plastskåler med lokk som brukes til alt fra oppbevaring av matrester til godteriskåler og müsliskåler til ungene. Jeg har alle knivene deres og bruker de daglig. Jeg har også 3-4 gryter/kjeler og en wok og de er også veldig gode.

Jeg pleier å si at folk må tenke gjennom hva de liker å drive med på kjøkkenet når de skal finne ut hva de ønsker seg. Det er liten vits å kjøpe en haug med bakeutstyr hvis man hater å bake. Jeg liker å lage mat (type middag o.l.) og har derfor anskaffet gode kjeler, gode kniver og ok oppbevaring. Det blir brukt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:45   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Jeg har også solgt TW og det jeg sitter igjen med som jeg er MEST fornøyd med er grytene, stekepannen og knivene!

Ellers er riskokeren en stor hit i de fleste hjem. Jeg liker Quick Chef'en min, boksåpneren og diverse småoppbevaring.
Jeg skal ta en opprydding i lagret TW og ta mer i bruk.
Det er perfekt til å organisere skaper og skuffer med.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 12:54   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Boksåpneren og rørebollen derfra er fin.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 12:58   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Jeg har ikke prøvd så fryktelig mye, men jeg synes saksen er veldig bra. Er også fornøyd med plastglassene med lokk som har hull til sugerør. Dette blir brukt mye. Utover det er jeg faktisk skuffet over kvaliteten (kanskje jeg hadde for høye forventninger). Sportsflaskene lekker som bare det og er helt ubrukelige. Lunsjboks og matboks er helt ok, det samme med vanlige plastbokser, men ingen av den er av noen bedre kvalitet enn hva du kan få kjøpt (billigere) et hvilket som helst annet sted.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:00   #10
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Jeg sier bare slikkepott, ingen over, ingen ved siden.

Har etterhvert begynt å bruke riskokeren min en del (jeg fikk min i gave), og er egentlig blitt veldig glad i den.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:47   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Løkkutteren ja. Hvordan kunne jeg glemme den. Den kan kutte og dele det meste.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:51   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Eg fekk riskokaren til jul, og er heilt frelst. Eg er ikkje egentlig sånn spesiellt opptatt av Tupperware, men denne har imponert. Har vel ikkje syns riskoking var så komplisert i vanlig gryte, men etter å ha prøvd denne er eg avhengig... det er slutt på klissete ris som er delvis fast nedi ei gryte, og så går den jo så fint inn i oppvasken. Og deilig å berre kjøre den i mikro - sleppe risgryta på komfyren som dampar og freser over og lagar kvite flekker....

Med andre ord: ein ting du ikkje MÅ ha, men som er veldig bra

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:55   #13
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Jeg elsker urtekutteren! Den finhakker løk, chili og urter på et blunk. Bruker den flere ganger i uka. Også multikverna. Genial til ost og mandler f eks.


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:11   #14
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Jeg har en del tupperware og er fornøyd med det meste.

Vi har glass med lokk til sugerør til ungene. De brukes daglig. Salatbollen med rist er som regel og alltid i bruk, salaten holder seg veldig godt i den.
Den store bakebollen er genial når en baker.
Har og noen bokser kjøpt på ebay som er i bruk flere ganger i uken for de er i perfekt størrelse til niste, rester og diverse.

Den lille kutteren og kverna kunne vi klart oss uten. Det er mye lettere å kutte med kniv, og bedre å raspe med ikearaspeboksen en med kverna.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:08   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Takk for svar. Jeg har stavmikser med sånn liten kuttebeholderdings, da trenger jeg vel ikke de kutte-greiene? Riskokeren er notert, samt boksåpner og slikkepott. Bakegreier har jeg nok av tror jeg. De fryseboksene, er de bedre enn vanlige fra IKEA? Jeg har jo egentlig nok bokser tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:14   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Man MÅ ikke ha noenting, og jeg er egentlig ingen stor fan av Tupperware. Men jeg sier som mange andre her, at riskokeren er veldig praktisk og kjekk å ha, altså. Jeg kjøpte den i utgangspunktet fordi vi hadde en gammel ovn som ikke tålte at vi brukte mer enn én kokeplate av gangen, men selv nå med ny og fin induksjonsovn, foretrekker jeg å koke ris i riskokeren.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:25   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Du trenger ingenting , enkelte ting er kjekke å ha, men det aller aller meste er gruelig overpriset! Det eneste jeg virkelig er glad for er "lunsj-boksene", som holder skivene like myke selv etter en natt i kjøleskapet.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:34   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Slikkepotten er det eneste "må ha" fra Tupperware, for min del. Jeg synes ellers det er ganske oppskrytt, og heller ikke særlig pent...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 16:10   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Eggdeler og potetskreller.

Jeg har "hauger" av plastbokser i ymse størrelser og fasonger, men jeg roter alltid helt til jeg finner en tupperwareboks når jeg skal bruke en.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 18:28   #20
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Tupperware - hva trenger jeg?

Man kan aldri få nok tupperware....
Men om jeg MÅ velge, velger jeg utifra det jeg bruker mest:
Grønnsaksskrelleren, knivene, bakebollene, påleggsboksene (de som heter Coolsmart eller rundlettene), boksåpneren, drikkekoppene med lokk, bake to basics halvlitermål, salatbollene, matboksene, fridgesmartene, kaketinene.... Jepp, har dilla.... Vi har den som heter Herb cutter, før kaltes den løkkutter, den er genial....
Økonomen i meg sier at det meste kan erstattes fra Ikea....eller andre ti kroners saker...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no