Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Varmepumpe

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-10, 12:04   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Varmepumpe

Har dere varmepumpe? Hvilken har dere, og er dere fornøyd?

Vi hadde egentlig bestemt oss for Toshiba Polar 10 eller 13, han som var på befaring anbefalte 10, men sambo mener vi like gjerne kan kjøpe 13 når vi likevel skal bruke så mye penger.

Jeg har sjekket litt rundt for å finne billigste pris, og har fått anbefalt 13 to steder. Men ett sted mente de Mitsubishi FD25 6,3kW eller FD35 6,6kW, han mente de var bedre.

Begge typene kommer godt ut i tester. Grunnen til at vi valgte Toshibaen var at den har frostfri-funksjon der man kan sette temperaturen til 8 grader, noe vi tenkte var kjekt for ferie etc. Den eneste andre oppvarmingen i overetasjen blir varmekabler på badet, og peis til de kaldeste dagene, så jeg syns det er skummelt å skru av all varme når vi reiser bort.

Noen som har en av disse modellene, og er dere fornøyd/ikke fornøyd?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 23:41   #2
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Varmepumpe

Heisann!

Vi kjøpte vår nå nettop; fikk den installert på tirsdag. Så langt strålende godt fornøyd (med unntak av en forholdsvis lav høyfrekvent pipelyd vi oppdaget i kveld ... Vet ikke om den alltid har vært der og at vi bare hørte den for første gang i kveld pga. lavt støynivå forøvrig).

Pumpa er nesten helt uten viftestøy og virker til å være svært godt skrudd sammen. Installatøren (ikke selgeren) sa at denne var den desidert beste med bakgrunn i byggekvalitet, levetid, støynivå og effekt... Men det vil jo tiden vise

Vi kjøpte Mitsubishi VF25VA. Betalte 22.900 inkl. montering.

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 01:03   #3
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Varmepumpe

Vi har mitsubishi kirgamine fd 35 og har ingenting å utsette på den . Den varmer godt , er ganske stillegående og fungerte hele fjorvinter . Vi ga 23 000 for den komplett , med montering , deler og kjøring av annlegget .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:09   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe

Vi fiikk satt inn en Panasonic i vinter og er kjempefornøyde.
Ikke mye støy, bare når den "renser" seg en gang i døgnet, da blir det litt lyd.
Vi dro på Relacom og fikk den anbefalt og den er super. Den gir varme og er god også når det er kald. Når det bikka 17 blå, måtte vi spe på med ved.

Men, når vi var borte i vinter og det var 22 blå ute, da ga den ikke mye og vi hadde frossent vann. Tips: Husk å ha på noe varme når man drar på ferie om vinteren.

Husker ikke nr på den vi har, men den er beregnet på å varme store flater. Vi var heldige og fikk en pumpe til 25000,- på tilbud til 16000,- inkl montering.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:22   #5
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmepumpe

Har Toshiba, installerte for fire år siden, og er veldig fornøyd. Den lille støyen som er hører jeg så og si ikke lenger. Det beste for oss er at strømforbruket har gått ned relativt mye, ca. 30 % mindre i forbruk over tre år sist jeg regnet over, og det utgjør en god del i et trekkfullt gammelt hus som jeg bor i. I vinter under den lange kuldeperioden, var jeg helt nødt til å fyre i tillegg, og som det sies over her, ha på panelovner hvis du skal reise bort. Effekten synker vesentlig under ca 15 blå mener jeg å ha erfart. Min kommer heller ikke på igjen etter strømbrudd, så derfor er det ekstra viktig å ha på panelovner eller lignende hvis vi reiser bort. Alt i alt er jeg veldig fornøyd, nå har vi en jevn varme i huset, med paneloven så hadde jeg følelsen av at det var 25 grader opp i taket og ca. 16 nede ved gulvet, varmepumpen blåser luften rundt slik at det blir en jevnere temperatur.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:36   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe

Min mann selger varmepumper, og sier Panasonic er de aller beste. De det er minst feil og problemer med.
LG har vel kanskje de "peneste"

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:38   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe

Jeg kan godt få mannen til å komme med noen tips ikveld om du vil, hvis du kan si ca prisnivå, str på hus etc.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:58   #8
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Varmepumpe

Vi har en panasonic, husker ikke nr på den. Men den kostet oss 18.000kr inkl montering(kjøpte den av en bekjent som holder på med dette) Han anbefalte også panasonic, som den beste på markedet og minst problemer med.
Vi er kjempe fornøyd. Den er stillegående og funker fint. Vi merket det i vinter at på de kaldeste dgene på over -20 var ikke effekten like god.

Og vi har merket det veldig på strømregningen, men dette er jo fordi vi ikke fyrte med elektrisitet før pumpen. Vi fyrte/fyrer med ved.
men gud for en luksus det er å stå opp om morran, og kjenne at huset holder 18 grader, selv om det er iskaldt ute.
Angrer aldri på det kjøpet nei.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:59   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Min mann selger varmepumper, og sier Panasonic er de aller beste. De det er minst feil og problemer med.
LG har vel kanskje de "peneste"

LG har penere innerdeler enn mange andre, men er de noe gode på det skandinaviske klimaet? De sier de er beste pumpene på det Europeiske klimaet om jeg ikke husker helt feil.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:16   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

LG har penere innerdeler enn mange andre, men er de noe gode på det skandinaviske klimaet? De sier de er beste pumpene på det Europeiske klimaet om jeg ikke husker helt feil.

Mannen sier iallefall at det er mer reperasjoner og problemer med LG her.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 11:05   #11
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmepumpe

Kjøp den største. Den går roligere, fordi den slipper å slite når dere guffer på litt.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no