Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-10, 19:36   #21
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Vi har Siemens både i byen og på landet og er superfornøyde med dem begge to. Den forrige maskinen var også en Siemens, men den ble for liten for oss og overtatt av broren min - som er superfornøyd med den fremdeles til tross for at den vel har bikket 10 år nå.

Stor kapasitet, hurtig sentrifuge samt godt programutvalg syns jeg er viktig.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 20:25   #22
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Vi har også en Miele. Ikke av de aller dyreste. Er veldig fornøyd, etter å ha hatt den i 4 år.

Viktig for oss:
- må ha kortprogram
- lavt lydnivå (bor foreløpig i en ikke så stor leilighet)

Ser på det som en bonus at den har et program som heter "Cowboytøi"...

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 20:29   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Ma Dalton, her.

Ser på det som en bonus at den har et program som heter "Cowboytøi"...

Den vi kjøpte hadde eget for "barneflekker". Dog, det var ikke den vi endte med grunnet leveringsrot, så vi HAR ikke det programmet da...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 20:29   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Jeg har Hoover, som tar 9 kg, og er veldig fornøyd. Aldri vært noe tull med den.
Mange forskjellige programmer, hurtigprogram osv.
Den er ikke spes. dyr. Betalte ca. 6000,- tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 20:31   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Jeg har toppmodellen til Siemens og er så fornøyd at jeg vurderer å gifte meg med den.

Opprinnelig lagt inn av meg seg i tidligere innlegg

Den har skånetrommel og en rekke lure programmer, som er mye flinkere enn det jeg er til å vaske klær, så klærne blir både renere og varer lenger enn med den gamle maskinen. (En skikkelig vaskemaskin for dummies, med andre ord.) Den har også egne flekkfjerningsvalg for de enkelte vaskeprogrammene, og det virker faktisk. (Egen innstilling for blodflekker, vinflekker, tomatflekker, sand og søle osv.) Den har også eget program for utetøy, som er supert til parkdresser (ikke minst i kombinasjon med søle og sand-flekkvalget), og den har kortprogram på bare 15 min, som er supert til ting som bare skal skylles opp lett.

Den tar 8 kg, som er praktisk når hele familiens sengetøy skal vaskes, og den kjører 1600 o/m, noe som gjør at vi sparer en del strøm på tørketrommelen.

Jeg bruker for øvrig tidsforsinkelsesprogrammet mye: setter på en maskin før jeg legger meg, også er den ferdig om morgenen eller når jeg kommer hjem fra jobb, alt etter som. Det effektiviserer mye klesvask hos oss.

Jo, også forteller den meg hvor mye klær jeg kan legge i maskinen for de enkelte programmene, samt hvor mye vaskepulver jeg trenger, basert på valgt program og hvor full trommelen er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 20:33   #26
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Bauknecht. Veldig fin. Vasker tøy, sentrufugerer og ordner opp. Jeg husker ikke helt når jeg kjøpte den, men det er nærmer seg sikkert ti år. Det har aldri vært noe tull med den.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 20:40   #27
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Miele, en av toppmodellene. Meget fornøyd, vasker fint og har kortprogram. Meget god skylling.

Den gamle vi hadde, Ariston, brukte 2,5 timer på kortprogrammet og klærne var relativt skitne etter vask. Veldig glad da den takka for seg for to år siden. Bortsett fra at det kun var børstene som var gåen, heldigvis ville svigerfar fikse den og ha maskina, så vi slapp å slite med den videre.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:14   #28
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Vi har en Ariston og er veldig fornøyd. Er vel en som er midt på treet prismessig av Ariston-maskinene. Har alle mulige programmer, inkludert ekstra møkkete barnetøy og kortprogram, kan utsette start og se hvor lenge det er igjen av vasken, vasker rent. Dessuten er den børsteløs, så med unntak av sentrifugering så er den så og si lydløs.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:17   #29
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

har LG. Er veldig fornøyd med den. Viktig for meg ved kjøp av vaskemaskin var stor trommel, må kunne vaske dyne, se resttid, god mulighet til å velge ulike vaskeprogram + pris. Husker ikke når jeg kjøpte maskinen men begynner å bli noen år, har aldrig hatt noe tull med den.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:21   #30
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Jeg har en billigmaskin. Candy, eller noe sånt. Den er helt ok. Kan utsette starten på vasken, får en viss indikasjon på hvor mye tid som er igjen. Den fungerer helt tilfredsstillende når jeg bare fikk prøvd meg fram til hvilket vaskepulver og skyllemiddel den helst vil ha.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:28   #31
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Jeg er ikke råimponert over vår maskin, som er en...eh..AEG? Den er helt ok, vasker tøyet rent, har bra ullprogram (som jeg synes er viktig), men den er fri for de virkelige flotte finessene og jeg skulle ønske den hadde større kapasitet, den tar bare 6kg.

Jeg har flunkende ny trommel fra Samsung, helt fersk modell, og den er fantastisk. Skånetrommel, skotørrer, mange programmer og 8 kg kapasitet. Genialt! Så jeg ville sett på en vaskemaskin fra de også, om jeg skulle hatt noe nytt nå.

Miele er jo Det Beste da, men jeg fikk anbefal Samsungtrommelen om jeg ikke skulle ha Miele. Både på Expert og på Lefdal mente de den store forskjellen på Miele er på levetid, ikke på programmer og tekniske finesser i hvordan tøyet blir behandlet. Men levetid har jo en stor verdi m.t.p. miljø og økonomi da.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:31   #32
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.998
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Vi har en Electrolux, tror det er denne. Den er snart to år gammel, og har fungert helt perfekt siden da. Forrige maskin var en Samsung som akkurat tippet 5 år før den sa takk for seg, og elektronikken klikket.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 18-09-10 kl 21:43.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:38   #33
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Har en maskin fra Miele. Vært meget fornøyd så langt. Svært stillegående er den egentlig også.

Har også tørketrommel fra Miele. Her hadde vi en sensor som måtte skiftes, men her er det en fordel at under garanti- og reklamasjonstiden kommer Miele eller en av deres servicepartnere hjem til deg (i hvert fall hvis man bor relativt sentralt - dvs. i en litt større by eller i nærheten av en). Responstiden var vel vært 2-3 dager fra innmelding av feil til reperatør på døra. Vi trodde vi hadde en feil på vaskemaskinen også, men det viste seg å være elanlegget i huset.

Vi har vel minimum 1 maskinvask per dag, og gjerne noen dager med 3 vask, så maskinen blir godt brukt. Har vel hatt maskinen i bortimot 3 år nå. Skal jeg si noe negativt om Miele-vaskemaskinen må det være vekten - nesten 100 kilo. Var et helvete da vi skulle flytte. Men god ballast er noe av det som er med på å gjøre den stillegående og til helg for at ikke ting skal ristes i stykker...


Sist redigert av mrc : 18-09-10 kl 21:46.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:40   #34
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Vi har en snart 20 år gammel mielemaskin som vi arvet med huset vi kjøpte. Man må jo bare være fornøyd med en vaskemaskin som holder så lenge.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:41   #35
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Vi kjøpte en dyr Siemens ifjor, med *alt*. Pumpen er allerede gåen, og jeg syns ikke den vasker rent, tross flekkprogram. Ullprogrammene er IKKE bra.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:42   #36
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Vi har en av toppmodellene til LG, og virkelig ikke fornøyd. Den vasker ikke like rent som den gamle Aeg'en. Flekker blir ikke borte. Og den bruker uhorvelig lang tid på en 60 graders vask. Nå har den begynt å fuske når vi starter den, den piper om at døra ikke er igjen, men det er den. Så etter litt piping og 20 sekunder starter den allikevel.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:52   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi kjøpte en dyr Siemens ifjor, med *alt*. Pumpen er allerede gåen, og jeg syns ikke den vasker rent, tross flekkprogram. Ullprogrammene er IKKE bra.

Jeg vasker ull i min Siemens absolutt hele tiden - den vasker både rent og tover ikke. Er det noe feil med maskinen din?

  Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:58   #38
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Jeg ville definitivt styrt unna Candy, Ariston, UPO, og Gram.

En litt over middels dyr Miele ville jeg valgt. Da har du maskin i mange år

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:59   #39
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Jeg kan avbefale Candy. Hoover, Gram, og Point også egentlig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 22:06   #40
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vaskemaskin har du - og er du fornøyd eller misfornøyd?

Jeg er fornøyd med min Candy, jeg altså. Hatt den i fire år. Trodde det ble noe tull etter et halvår, men det fiksa seg før vi rakk å få reperatør. Og siden har den gått og gått. Jeg forventer ikke at jeg har denne i evigheter, men det hadde vært fint om den varte i tre år til (= bli ferdig med studiene og bygge større buffer i et år).

Vasker vel et sted mellom 1 og 3 vasker per dag, jeg også. Den har 1600 omdreininger og en kapasitet på 6 kg. Det går sånn akkurat mtp enkeltdynevask.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no