Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor varmt har dere det inne?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-10, 18:13   #21
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har min på 77 F, men vi har "bare" 32-33 ute som regel. De anbefaler 78 for å spare strøm, men det syns jeg blir for varmt. Kaldere blir for kaldt (eller i hvert fall blir forskjellen mellom ute og inne for stor), men det skjer at jeg setter ned temperaturen litt til tider.

Her er det fuktigheten som er problemet. Det blir så fordømt "svett" inne om jeg tar den på høyere. Det hender jeg setter den opp på 76 fordi 75 er litt kaldt, men da tar det kun kort tid før jeg føler meg fuktig. Så da er det bare å kle seg innendørs i stedet. Har venner som har den på 78 (sikkert fått samme strømsparingsrådet som deg), men der synes jeg rett og slett det blir ubehagelig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 18:18   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.406
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Ja, 78 blir ubehagelig.

77 holder fuktigheten borte her, men fuktigheten har veldig mye å si.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 18:23   #23
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Rundt 19–20 grader i stua. Kaldere på soverommet. Jeg hadde dødd en langsom, men sikker død om jeg skulle bodd i et hus med en innetemperatur på 24 grader.

Signerer alt det overstående. Hjemme hos svigerforeldrene mine er det aldri under 24 grader (ofte nærmere 30), og selv min ellers sindige mann har skikkelig kort lunte når vi er på besøk der. Vi blir begge hissige av for høy temperatur innendørs. (Og er også skjønt enige i at soveværelser ikke kan bli kalde nok, og sover med vinduet åpent året rundt.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 18:29   #24
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Før hadde vi rundt 18-19 og mannen gikk og klaget på at det var kaldt.
Nå derimot, etter div endringer i min kropp tydeligvis er det jeg som fryser halvt i hjel.
Vi har leiligheter rundt oss på alle kanter og trenger ikke fyre så innmari, men vi har en panelovn under vinduet på kjøøkkenet og i stua vi pleier å sette på om vinteren. Men for tiden ahr vi rundt 24-25 grader inne, og annen klager over varmen, mens jeg sitter med en tekopp for å varme hendene, og har iført meg stillongs, bukse, trøye, genser og en strikka ulljakke, pluss 2 par ullsokker. Og tøfler.
Mulig det er meg det er noe galt med, men sånn har det vært de siste to årene. Det er grenser for hvor mye man kan kle på seg inne altså.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 18:37   #25
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Jeg er en frysepinne.
Vi har varmepumpa på 22 grader og trives godt i den tempen.
Kaldere på soverommene og litt varmere på badet.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 20:58   #26
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Akkurat nå er det 23.5 grader i stua, og det er egentlig litt varmt, men vi har ikke varme på bortsett fra på bad og vaskerom.
Jeg går i singlet og er barbent.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 21:06   #27
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

20 grader er det vi pleier å ha. Jeg senker temperaturen på dagtid. Jeg jobber hjemmefra, så om vinteren fyrer jeg en del i peisen. Jeg er så lite ned i første etasje at jeg ser ingen poeng i å bruke strømmen mer enn nødvendig.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 21:09   #28
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Det varierer med årstiden, bor i gammelt og trekkfullt hus, og om vinteren sliter vi med å holde varmen oppe uten å fyre med ved. Etter at vi fikk varmepumpe har det blitt veldig mye bedre og vi klarer å holde ca. 19-20 grader, men når det er under 15 kalde så sliter den med å levere. Det var noen veldig kalde morgener her i vinter, så vi har mye ulltøy og ulltøfler.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 21:11   #29
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Hvor varmt har dere det inne?

Vet faktisk ikke hvor varmt det er her. Har ingen varme på i denne etg, men i gulvet i gangen nede og på badet.
Liker det kjølig, og kler heller på meg om jeg fryser. Det gjør jeg sjeldent, har kort bukse og er bærføtt nå...

På soverommet må vinduet stå oppe sommer som vinter.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 21:32   #30
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Aner ikke egentlig. Sånn midt i mellom tenker jeg for jeg kunne tenkt meg å ha det varmt (frossenpinn) og mannen vil ha det kaldt siden han er varm av seg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 22:02   #31
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Jeg trives best når det er 22-23 grader.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 22:08   #32
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Jeg får det ikke stort varmere enn 22 grader her på vinteren pga dårlige varmekilder (radiatorer som ikke fungerer tilfredsstillende og oljeovner). Vi kler på oss ull, tøfler og bruker pledd i sofaen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 22:20   #33
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

21-22 grader

Hadde mannen fått bestemme så hadde vi vel hatt 26-27 grader inne.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 22:33   #34
sofie
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 10
sofie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Har ca 22 grader, tipper jeg

sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 23:36   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Ha'kke peiling, men liker ikke å fryse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 23:50   #36
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Syns 22 grader er passe. Mannen syns nok det er i overkant varmt, men holder ut.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 03:15   #37
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Jeg vet ikke eksakt. Men det er sånn på denne tida at det er akkurat så kaldt at jeg tenner opp en gang i ovnen, bare for å oppleve at jeg må lufte et par timer etterpå.
Så egentlig er det vel akkurat passe. Jeg er bare litt frossenpinn når jeg er trøtt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 07:23   #38
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

22 grader i oppholdsrom, 24 på badet, 16-18 på soverommene.
Jeg er en frysepinn og nekter å gå å fryse inne. Mannen er varm av seg, men han trives best når han kan gå med t-skjorte inne.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 08:07   #39
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

vi trives best med temp på 20-22 grader i stue/kjøkken.. soverom er det kaldt, ca 12-15. og bad ca 25.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 08:20   #40
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor varmt har dere det inne?

Akkurat nå er det 14 grader i stua. Har ingen varmeovner, vi har bare parafin/ved som vi ikke fyrer med akkurat nå. Men ellers er mannen og jeg veldig forskjellige, jeg er vel mer 20 og han fornøyd når det nærmer seg 25. Vi er vel midt i mellom til vanlig.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no