Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

LCD, LED-LCD eller plasma?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 16:30   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LCD, LED-LCD eller plasma?

Hva er forskjellen og hva er best?

Nå ser jeg at de fleste LED-LCD som selges i min prisklasse (vil ha en 40" til under 10.000,-) er Edge-LED noe som jeg har forstått at betyr at LED-pærene bare er i kanten på monitoren, og sånn sett er det kanskje likeså bra med LCD, eller?

En plass jeg leste sto det at plasmamonitorer kun skal fraktes stående for ikke å ødelegge ettellerannet inni, så sånn sett er den jo litt upraktisk med tanke på flytting eller sånt? (Vi har fjerne planer om å flytte innen tre år og håper selvfølgelig at monitor varer litt lengre enn det ... )

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:43   #2
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Vi har plasma og jeg er lite fornøyd. Den avgir ufattelig mye varme, må flyttes stående og den er umulig å se noe på om det er litt gjennskinn i skjermen. Jeg vet mange sverger til plasma, men fatter ikke hvorfor.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:48   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Ah, takk Inter. Vi hadde egentlig slått fra oss plasma, så nå fikk jeg enda fler argumenter mot den.

Da står valget mellom LED og LCD da.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:49   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Jeg vil jo ikke at andre skal gjøre samme feilen som oss.

Jeg ville valgt LED, utifra det jeg har lest og hørt. Men de er vel ikke blitt kjempebillige enda?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 16:56   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Nei, LED er ikke kjempebillige. Men vi har tenkt at vi vil ha en 40" til mellom 6 og 9 tusen, så da har Samsung iallfall noen som kan passe. Men som sagt tidligere har de Edge-LED og jeg er litt usikker på hva det er liksom.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:01   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Vi har hatt plasma i mange år og var egentlig fornøyd med den. Byttet nylig og da ble det LED. Edge riktignok, "ekte" får man kun på de aller dyreste modellene ser det ut som, men vi er veldig fornøyd. Utrolig mye klarere bilde, men nå var jo plasmaen vår gammel(>5år) også.

Kjøpte Samsung og er veldig fornøyd så langt. Så kjekt med usb-inngang og trådløst nett på den.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:03   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Hvilken kjøpte dere Stikka?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:06   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Jeg har 50" plasma, og er kjempefornøyd. Betalte 6000,- tror jeg, med fri frakt, og postmannen var til og med så grei at han hjalp å bære den opp i 2 etg.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:19   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Vi kjøpte 46" c6705.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:56   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Vi har en helt vanlig LCD. Absolutt fornøyd, billig var den også - det er en Philips et eller annet, 42 tommer (tror jeg). Kostet rundt 5000.

Vi vurderte plasma, men ble frarådet det pga refleksjoner. Glad vi gikk for LCD - nå kan vi faktisk se på TV uten å trekke for gardinene

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 22:20   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LCD, LED-LCD eller plasma?

Vi endte opp med denne. Fant den på tilbud til 9995,- så da gikk vi for den. Var litt feilmerket i butikken så vi fikk oss en overraskelse da vi oppdaget at den var 3d-klar, men det gjorde ikke noe.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no